TDC NET og EWII Fibernet indgår ny aftale om drift og levering af bredbåndsprodukter

EWII og TDC NET har underskrevet aftale, som fremover sikrer EWII Fibernet en effektiv drift og et konkurrencedygtigt udbud af bredbåndsprodukter til privat- og erhvervskunder.

Aftalen betyder, at TDC NET leverer og driver indholdstjenester og IT-systemer for EWII Fibernet, og at EWII står for engrossalg til andre udbydere.

”TDC NET kommer med den nye aftale igen til at bidrage til fremtidssikrede digitale løsninger for kunderne hos EWII. Med aftalen går vi endnu engang ind i et langsigtet, gensidigt partnerskab med EWII, som ligger i direkte forlængelse af TDC NETs strategi om at bygge fremtidens bedste digitale infrastruktur til gavn for Danmark,” siger Robert Dogonowski, direktør for kommercielle aktiviteter og partnerskaber i TDC NET.

Aftalen afløser en aftale som TDC og EWII indgik i 2014 om levering og drift af det aktive udstyr i EWII’s net, med EWII som udbyder af bredbåndstjenester til brugere tilsluttet fibernettet.

Gode, faste, stabile aftaler mellem udbydere kommer kunderne til gavn, mener Pernille Johannessen, der er direktør for koncernudvikling i EWII Koncernen:

”I EWII er vi i fuld gang med at bygge fremtidens digitale infrastruktur med vores ambitiøse fiberudrulningsprojekt 'Fiber i alt til alle'. Fiber er afgørende for at sikre en ubesværet hverdag, og er overlegen hvad angår stabilitet og kvalitet – og derfor er det afgørende, at have en god leverandør, der er med til at sikre, at det tekniske set-up spiller – og det får vi med aftalen med TDC NET. Vi glæder os til at fortsætte vores gode og konstruktive partnerskab med TDC NET,” siger hun.

Lige nu er følgende udbydere aktive på EWII’s fibernet: EWII bredbånd, NiaNet, YouSee, TDC Erhverv, Kviknet, Telia og Hiper.

EWII:
Pernille Johannessen, koncernudviklingsdirektør i EWII Koncernen