TDC NET fortsætter udrulningen af fibernet Aarhus

1.000 husstande og virksomheder i Aarhus og Skejby får tilbud om gratis tilslutning til TDC NETs fibernet.

Fra i dag kan de husstande og virksomheder, der er med i de udvalgte områder, tilmelde sig en gratis tilslutning fra TDC NET og efterfølgende købe abonnement på fiberbredbånd fra en udbyder efter eget valg.

TDC NET udvider fiberudrulningen i Aarhus og tilbyder nu gratis tilslutning til omkring 1.000 adresser i udvalgte områder. Med tilføjelsen af de nye områder omfatter TDC NETs fiberudrulning i Aarhus Kommune nu omkring 10.000 adresser.

Husstande og virksomheder i de nye områder kan fra i dag bestille gratis tilslutning til fibernet fra TDC NET på www.tdcnet.dk/fiber.

”Vi er rigtig glade for, at vi kan udvide vores fiberudrulning i Aarhus Kommune, så vi nu også bevæger os ind i Skejby. Vi oplever en stor interesse for fiber på tværs af kommunen, og nu får endnu flere borgere og virksomheder adgang til fremtidens bredbånd,” siger Henrik Leu Christiansen, leder af fiberudrulning hos TDC NET.

TDC NET forbinder Danmark. Til gavn for alle. Udrulningen er en del af TDC NETs mission om at skabe næste generation af landsdækkende, digital infrastruktur i Danmark med udrulning af sikkert, stabilt og lynhurtigt netværk i hele landet.

Gratis tilslutning og frit valg af udbyder
Takker man ja til tilbuddet om gratis tilslutning, vil adressen blive tilsluttet TDC NETs fibernet, og de nødvendige installationer vil blive udført uden beregning.

For at gøre brug af den gratis tilslutning til fibernettet skal man købe et abonnement hos en udbyder efter eget valg. Det er dog også muligt at få udført den gratis tilslutning uden at tegne abonnement.

“Vi oplever en større stigning i efterspørgslen efter lynhurtigt bredbånd, og med en fibertilslutning får man den bedst mulige fremtidssikring af internetforbindelsen,” siger Henrik Leu Christiansen.

Med en tilslutning til fibernet fra TDC NET er det muligt at opnå downloadhastigheder på op til 1.000 Mbit/s, og i fremtiden vil hastighederne kunne blive endnu højere. Hvilke hastigheder, der er mulige på den enkelte adresse, afhænger dog altid af udbuddet hos de tilgængelige bredbåndsudbydere.

Der er mere information om fiberudrulningen på www.tdcnet.dk/fiber – hvor man også kan tjekke, om en konkret adresse er omfattet af tilbuddet om gratis tilslutning.

“OBS! Kortet er vejledende. På www.tdcnet.dk/fiber kan man tjekke, om en konkret adresse er omfattet af fiberudrulningen.”

Fremtidens mobilnetværk rulles ud i Norddjurs7.9.2020 13:24:13 CESTPressemeddelelse

For at styrke den digitale infrastruktur i hele Danmark og åbne mobilnetværket med 5G, går TDC NET nu i gang med at forbedre den mobile infrastruktur i Norddjurs Kommune sammen med Ericsson. Samtidig opgraderer TDC NET også 2G-, 3G- og 4G-netværket, som allerede nu vil forbedre hastighed og kapacitet. 5G-netværket forventes aktiveret så hurtigt som muligt efter, at TDC NET åbner for 5G den 7. september i store dele af Danmark.