TDC NET fortsætter med at udvide fibernettet i Valby

TDC NET udvider etableringen af fibernet i Valby og tilbyder nu gratis tilslutning og frit valg af udbyder til 1.300 husstande og virksomheder i Vigerslev.

TDC NET fortsætter fiberudrulningen i Valby og tilbyder nu gratis tilslutning og frit valg af udbyder til omkring 1.300 adresser i udvalgte områder i Vigerslev. Med de nye adresser udvides udrulningen i Københavns Kommune til at omfatte omkring 10.000 adresser i alt.

Gravearbejdet blev allerede startet tilbage i efteråret 2019, hvor der blev lagt fiberkabler i nabolagets veje. Husstande og virksomheder i de nye områder kan nu bestille gratis tilslutning til fibernet fra TDC NET på www.tdcnet.dk/fiber.

“Det er helt tydeligt for os, at Valby tørster efter fremtidssikrede bredbåndsforbindelser, og derfor er jeg glad for, at vi endnu engang kan udvide vores udrulning og styrke den digitale infrastruktur,” siger Henrik Leu Christiansen, leder af fiberudrulning hos TDC NET.

TDC NET forbinder Danmark. Til gavn for alle. Udrulningen er en del af TDC NETs mission om at skabe næste generation af landsdækkende, digital infrastruktur i Danmark med udrulning af sikkert, stabilt og lynhurtigt netværk i hele landet.

Gratis tilslutning og frit valg af udbyder
Takker man ja til tilbuddet om gratis tilslutning, vil adressen blive tilsluttet TDC NETs fibernet, og de nødvendige installationer vil blive udført uden beregning.

For at gøre brug af den gratis tilslutning til fibernettet skal man købe et abonnement hos en udbyder efter eget valg. Det er dog også muligt at få udført den gratis tilslutning uden at tegne abonnement.

“De nuværende bredbåndsmuligheder i Vigerslev-området er præget af forbindelser på kobbernetværket, hvor de tilgængelige hastigheder er begrænsede. Vi oplever en massiv stigning i efterspørgslen efter lynhurtigt bredbånd, og med en fibertilslutning opnår man den bedst mulige fremtidssikring af internetforbindelsen,” siger Henrik Leu Christiansen.

Med en tilslutning til fibernet fra TDC NET er det muligt at opnå downloadhastigheder på op til 1.000 Mbit/s, og i fremtiden vil hastighederne kunne blive endnu højere. Hvilke hastigheder, der er mulige på den enkelte adresse, afhænger dog altid af udbuddet hos de tilgængelige bredbåndsudbydere.

Der er mere information om fiberudrulningen på www.tdcnet.dk/fiber – hvor man også kan tjekke, om en konkret adresse er omfattet af tilbuddet om gratis tilslutning.

“OBS! Kortet er vejledende. På www.tdcnet.dk/fiber kan man tjekke, om en konkret adresse er omfattet af fiberudrulningen.”