TDC NET fortsætter etableringen af fibernet i Aarhus

Yderligere 1.300 husstande og virksomheder i Risskov og Vejlby får tilbud om gratis tilslutning til fiber fra TDC NET.

Fra i dag kan de husstande og virksomheder, der er med i de udvalgte områder, tilmelde sig en gratis tilslutning fra TDC NET og efterfølgende købe abonnement på fiberbredbånd fra en udbyder efter eget valg.

TDC NET fortsætter fiberudrulningen i Aarhus og tilbyder nu gratis tilslutning og frit valg af udbyder til omkring 1.300 adresser i udvalgte områder i Risskov og Vejlby. Med de nye adresser udvides udrulningen i Aarhus Kommune til at omfatte omkring 5.700 adresser i alt.

Husstande og virksomheder i de nye områder kan fra i dag bestille gratis tilslutning til fibernet fra TDC NET på www.tdcnet.dk/fiber.

“Vi ser fortsat behov for opgradering af den digitale infrastruktur i Aarhus, og vi oplever god efterspørgsel efter fibernet i forbindelse med vores eksisterende projekter her i byen. Derfor er vi glade for, at vi nu kan udvide vores udrulning, så endnu flere borgere og virksomheder får adgang til fremtidens bredbånd,” siger Henrik Leu Christiansen, leder af fiberudrulning hos TDC NET.

TDC NET forbinder Danmark. Til gavn for alle. Udrulningen er en del af TDC NETs mission om at skabe næste generation af landsdækkende, digital infrastruktur i Danmark med udrulning af sikkert, stabilt og lynhurtigt netværk i hele landet.

Gratis tilslutning og frit valg af udbyder
Takker man ja til tilbuddet om gratis tilslutning, vil adressen blive tilsluttet TDC NETs fibernet, og de nødvendige installationer vil blive udført uden beregning.

For at gøre brug af den gratis tilslutning til fibernettet skal man købe et abonnement hos en udbyder efter eget valg. Det er dog også muligt at få udført den gratis tilslutning uden at tegne abonnement.

“Vi mærker en massiv stigning i efterspørgslen efter lynhurtigt bredbånd, og med en fibertilslutning får man den bedst mulige fremtidssikring af internetforbindelsen,” siger Henrik Leu Christiansen.

Med en tilslutning til fibernet fra TDC NET er det muligt at opnå downloadhastigheder på op til 1.000 Mbit/s, og i fremtiden vil hastighederne kunne blive endnu højere. Hvilke hastigheder, der er mulige på den enkelte adresse, afhænger dog altid af udbuddet hos de tilgængelige bredbåndsudbydere.

Der er mere information om fiberudrulningen på www.tdcnet.dk/fiber – hvor man også kan tjekke, om en konkret adresse er omfattet af tilbuddet om gratis tilslutning.

“OBS! Kortet er vejledende. På www.tdcnet.dk/fiber kan man tjekke, om en konkret adresse er omfattet af fiberudrulningen.”

Erfaren HR-direktør slutter sig til TDC NET18.6.2021 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

TDC NET, som står for at etablere og drive digital infrastruktur, der forbinder Danmark, har ansat den erfarne HR-profil Lika Thiesen som ny Chief HR Officer (CHRO). Lika Thiesen kommer senest fra en stilling som CHRO hos kabelvirksomheden NKT, hvor hun har spillet en central rolle i at understøtte selskabets transformation, blandt andet ved at etablere et stærkt link mellem forretning og strategi samt organisation, kultur og ledelse. ”Igennem de seneste år er vi kommet langt i arbejdet med at etablere TDC NET som selvstændig virksomhed drevet af et klart formål, stærke værdier og en vedkommende strategi. Med Lika ombord har vi fået tilført en stærk kompetence med rig erfaring i at drive udviklingen af medarbejdere og organisation, hvilket bliver en fortsat vigtig del af vores overordnede transformation af forretningen. Vi ser frem til at byde Lika velkommen i TDC NET”, udtaler Andreas Pfisterer, CEO i TDC NET. Igennem sin karriere har Lika Thiesen bestredet en række internationale HR-

Efter ekstra pres på mobilnetværket og landsdækkende 5G-udrulning: TDC NET igen testet som Danmarks bedste mobilnet22.4.2021 11:30:04 CEST | Pressemeddelelse

For første gang efter TDC NET åbnede landets første 5G-netværk, er kvaliteten af de fire danske mobilnet blevet målt af Teknologisk Institut. Undersøgelsen konkluderer, at mens oplevelsen på de danske mobilnet generelt er god, så leverer TDC NET på landsplan den klart bedste mobilnetværksoplevelse med højere hastighed og stabil kvalitet – ikke mindst udenfor de store byer.