TDC Group tilbage på vækst-sporet

Torsdag morgen har TDC Group offentliggjort regnskab for 2018’s første kvartal. Her omsatte selskabet for 5,1 mia. kr., mens indtjeningen (EBITDA) lød på 2,1 mia. kr.

Den organiske indtjening er i vækst og stiger 1,1 pct. i forhold til samme periode året før. I Danmark udvikler indtjeningen sig endnu bedre med hele 2,7 pct. i organisk vækst. Dette er den højeste vækst siden 2010.

- Vi har siden lanceringen af vores strategi for to år siden arbejdet hen imod at vende udviklingen og skabe vækst i vores forretning i 2018. Regnskabet bekræfter, at vi når målet i år. Der er fra alle medarbejdere lagt en meget stor indsats i at nå hertil, og vi står dermed med et markant stærkere TDC Group end for to år siden, fortæller TDC Groups koncernchef, Pernille Erenbjerg.

De forbedrede finansielle resultater er en konsekvens af eksekveringen af en lang række strukturelle og strategiske tiltag siden 2016, herunder sammenlægningen af brands og it-systemer, udrulning af højhastighedsbredbånd til halvdelen af danske hjem, et gennemgribende digitaliseringsprogram, fleksible tv-løsninger og udvikling af eget indhold.

Flere mobilkunder til TDC Group
Kvartalsregnskabet viser også, at selskabets danske mobilforretning fortsætter den stærke udvikling med 46.000 nye mobilkunder. Dermed har koncernen nu 3.039.000 mobilkunder i Danmark.

Tilgangen af mobilkunder og højere omsætning per mobilkunde på privatmarkedet bidrager til, at bruttofortjenesten i den danske mobilforretning fortsætter væksten for 8. kvartal i træk. I forhold til samme kvartal i 2017 øgedes mobilindtjeningen organisk med hele 9,5 pct. Fremgangen betyder, at TDC Group har øget sin markedsandel med 1,5 procentpoint, så selskabet nu tegner sig for mere end 40 pct. af omsætningen i det danske mobilmarked.

- Jeg er meget tilfreds med den udvikling, som vores mobilforretning har været igennem de seneste to år. Vi har haft et stærkt fokus på at have det bedste mobilnetværk i Danmark, og den strategi kvitterer vores kunder for, siger Pernille Erenbjerg og tilføjer:

- Det kræver fortsatte investeringer i mobilnettet og vores digitale platforme at bevare den førerposition, som vi har opbygget igennem flere år. Derfor tester vi netop nu som de første i Danmark 5G, der er næste generations mobilteknologi, og som vil bringe endnu bedre oplevelser til vores kunder.

Yderligere oplysninger:
TDC Presse, tlf. 70 20 35 10

Telmore klar med WiFi-opkald25.4.2018 09:04pressemeddelelse

Der er godt nyt for mange af Telmores mobilkunder, der fra i dag kan se frem til at kunne ringe op via deres wi-fi-forbindelse. En stor hjælp for alle dem, der oplever dårligere mobildækning indendørs. Samtlige mobilkunder hos Telmore kan allerede nyde godt af at være på Danmarks bedste mobilnetværk, nemlig TDC’s, men nu får kunder med nyere telefoner fra Apple, Samsung, Sony og Huawei endnu bedre dækning inden for hjemmets vægge, hvis mobilnetværket ikke trænger tilstrækkeligt godt igennem. Telmore åbner nemlig i dag op for den forholdsvis nye teknologi, der gør det muligt at foretage og modtage opkald på sin mobiltelefon over sin faste internetforbindelse, også kaldet WiFi-opkald. Telefonen opretter forbindelse til internettet via wi-fi-routeren på samme måde, som hvis ethvert andet device går på nettet. Løsningen er intelligent – forstået på den måde, at telefonen selv vil prioritere det netværk, der er bedst, og automatisk skifte mellem mobilnetværket og wi-fi-netværket, når man sn

Nyt digitalt kørekort skal styrke elevernes digitale dannelse1.3.2018 07:29pressemeddelelse

Digitalt samvær fylder enormt meget i skoleelevers hverdag, hvor de sociale medier altid er lige ved hånden. Samtaler, diskussioner og jokes fra klasseværelset fortsætter efter skoletid på Facebook, Snapchat og Instagram. Eleverne er derfor hele tiden i kontakt og følger med i hinandens liv - men når kommunikationen går skævt online, mærkes det også offline. Det bekræftes af en undersøgelse foretaget af Epinion for Danske Skoleelever og TDC Group. Undersøgelsen viser, at 30 pct. af landets ældste skoleelever jævnligt oplever, at der foregår mobning på de sociale medier - og at 47 pct. oplever, at digitale konflikter påvirker fællesskabet i klassen negativt. I samme undersøgelse efterlyser 80 pct. af eleverne undervisning om god tone på nettet. Det er baggrunden for, at TDC Group og Danske Skoleelever præsenterer et nyt digitalt kørekort og undervisningsmateriale tirsdag den 6. marts 2018 på Danmarks Læringsfestival i Bella Center, hvor tusindvis af professionelle fra undervisningsverde