TDC Group samler ressourcerne og investerer stort millionbeløb i digital udvikling

Fra 1. februar skruer TDC Group op for farten på den digitale udvikling. Mere end 500 udviklere samles i den nye forretningsenhed Digital, og der afsættes over 700 millioner kroner årligt til udvikling af den digitale kundeoplevelse og fremtidens TV- og cloud-produkter.

Kundernes krav til at betjene sig digitalt fortsætter med at stige. Markedet for TV- og underholdningstjenester er under stor forandring, og på erhvervsmarkedet bevæger virksomhederne sig over mod mere fleksible og skalerbare cloud-løsninger. Udviklingen i kundernes digitale vaner og den hastighed, hvormed det sker, stiller store krav til fornyelse. Det er baggrunden for etableringen afden nye forretningsenhed Digital i TDC Group, fortæller koncernchef Pernille Erenbjerg:

- Ambitionen med den nye forretningsenhed Digital er at øge tempoet yderligere på digitaliseringen af kundeoplevelsen, sikre fortsat innovation af vores underholdningsunivers og nye cloud-baserede løsninger til erhvervskunderne. Det skal ske i et marked i stor forandring. Ambitionen kræver således fokus og dedikerede ressourcer, der kan samarbejde i et agilt miljø.

Tværfagligt samarbejde efter agile principper er ikke nyt for TDC Group. Der er allerede gjort gode erfaringer med at sætte små teams sammen bestående af IT-udviklere, kundeservicemedarbejdere, bruger-design eksperter og teknikere, der arbejder agilt med et klart mandat og med udgangspunkt i kunderejsen. Senest er en fuldt digital onboarding af nye YouSee-kunder blevet udviklet på denne måde. Resultatet er, at over 80 procent af kunderne giver fem ud af fem stjerner på baggrund af deres oplevelse.

- Vi har allerede stærke digitale kompetencer i TDC Group, som vi nu samler ét sted. Vi vil samtidig skabe et attraktivt miljø med stor respekt for IT-udviklingskompetencer, og hvor digitale talenter i et agilt miljø har mulighed for at udvikle de nyeste digitale underholdningstjenester. Med kunderelationer til to af tre danske virksomheder og tre af fire danske husholdninger, med over to millioner brugere af vores digitale underholdningstjenester samt Danmarks største underholdningsbudget på over to milliarder kroner, vil de digitale talenter have interessante udviklingsmuligheder, siger Pernille Erenbjerg.

Michael Moyell Juul, der er koncerndirektør i Online Brands og medlem af TDC Groups koncernledelse, vil for nuværende også have rollen som koncerndirektør for Digital. Den kommende koncerndirektør for Digital vil ligeledes blive medlem af koncernledelsen i TDC Group.

Yderligere oplysninger :
TDC Presse, tlf. 70 20 35 10

90’er mobiler lever endnu30.7.2018 07:48pressemeddelelse

Med alle de muligheder, der er på en moderne smartphone, kan det virke mærkeligt. Men ikke desto mindre holder nogle danskere stadig fast i deres gamle mobiltelefon tilbage fra 90’erne. Således viser data fra TDC Groups mobilnet, at der i juni blev registreret 521 aktive mobiltelefoner fra før år 2000. Det er især mobiler fra finske Nokia, der stadig bliver benyttet. Otte af mobilerne i top-10 er produceret af Nokia. Top-10 over 90’er telefoner i TDC Groups mobilnet: 1. Nokia 6150 (1998) 2. Nokia 5110 (1998) 3. Nokia 6150-Ex (1998) 4. Nokia 3210 (1998) 5. Nokia 6081/NME-2A (1997) 6. Motorola International 2700 (1998) 7. Motorola MC2-41B12 (1998) 8. Nokia 6090 (1999) 9. Nokia 6110 (1997) 10. Nokia 7110 (1999) Hos YouSee er produktchef Niels Pedersen, der arbejder med indkøb af mobiler, ikke overrasket over, at det er Nokias mobiler, der dominerer. - Nokia var kongen, da mobiludviklingen for alvor tog fart sidst i 90’erne, og vi så nye funktioner på telefonerne som eksempelvis sms-ordbog

TDC Group ændrer sin organisation i Danmark28.6.2018 10:31pressemeddelelse

TDC Groups nye ejere har sat en klar strategisk retning for selskabet med ambitionen om fortsat at være markedsførende med Danmarks bedste infrastruktur og fokus på den digitale transformation, som TDC har været i gang med de seneste år. - Med nye ejere i ryggen vil vi fortsætte de markante investeringer i den danske infrastruktur og digitalisering. Vi vil tage et stort skridt ved at udbygge fibernetværket og etablere en ledende 5G-position for at sikre Danmarks bedste mobilnetværk i fremtiden, siger koncernchef Pernille Erenbjerg og uddyber: - Vi er kommet godt i gang med at eksekvere på den nye vision, og nu er tiden kommet til at etablere den organisation og det ledelsesteam, som bedst vil kunne drive dette arbejde fremover. Etablering af to nye forretningsenheder I den danske forretning i TDC Group etableres med virkning fra 1. august to nye forretningsenheder: En kundefokuseret enhed kaldet OpCo og en netværksfokuseret enhed kaldet NetCo. Begge enheder vil referere til koncernchef

Bert Nordberg ny bestyrelsesformand i TDC A/S18.6.2018 09:54pressemeddelelse

København 18. juni 2018: Det er med glæde, at TDC Group kan meddele, at Bert Nordberg pr. 1. august 2018 tiltræder som formand for TDC Groups bestyrelse. Med mere end 25 års erfaring inden for it-branchen og teleindustrien har Bert Nordberg en bred viden om branchen og stor erfaring med strategisk transformation og infrastruktur. Bert Nordberg har siden 2012 været bestyrelsesformand for Vestas og sidder desuden i en række bestyrelser herunder Electrolux AB, Saab-koncernen, Skandinaviska Cellulosa AB og Essity AB. Før dette havde Bert Nordberg en lang karriere hos Ericsson, hvor han blandt andet var CEO for Sony Ericsson mellem 2009-2012. Bert Nordberg udtaler: "Jeg har fulgt situationen omkring TDC nøje, og jeg er overbevist om, at den strategi, de nye aktionærer har lagt frem, er den rigtige for virksomheden og for Danmark. Jeg er spændt på at komme i gang, og jeg ser frem til samarbejdet med Mike Parton og resten af bestyrelsen samt til at bruge min erfaring til at implementere den n