TDC Erhverv styrker strategisk fokus på SMV’er

TDC Erhverv præsenterer i dag et forretningskritisk strategisk fokus på det danske SMV-marked, der over de næste 18-24 måneder skal positionere virksomheden som den foretrukne leverandør af integrerede tele-, kommunikations- og it-sikkerhedsløsninger, der tager udgangspunkt i SMV’ernes behov.
Markedsopfattelsen blandt landets små- og mellemstore virksomheder er, at TDC Erhverv primært henvender sig til de helt store virksomheder. Den opfattelse skal et styrket strategisk fokus på SMV-segmentet nu ændre på. På billedet: John Henriksen, direktør TDC Erhverv.

TDC Erhverv skal være mere for de små- og mellemstore virksomheder i Danmark. Sådan lyder kernen i den opdaterede SMV-strategi, der over de næste to år skal positionere TDC Erhverv stærkere over for landets små- og mellemstore virksomheder. For selvom SMV-markedet allerede er et centralt forretningsben, hvor man i dag servicerer mere end 50.000 kunder med en bred produktportefølje og stigende kundetilfredshed, kan der ifølge direktør i TDC Erhverv, John Henriksen, gøres endnu mere.

”Nu sætter vi ind med et intensiveret strategisk fokus på et SMV-marked, vi allerede har godt fat om, men ønsker at gøre os endnu mere relevante over for. Vi har bygget en stærk forretning til de helt store kunder, og det ben kommer vi fortsat til at drive og udvikle, men man står mere robust på to stærke ben, og vi erkender, at vores tilbud til SMV’erne ikke har været tydeligt og attraktivt nok. Over de næste 18-24 måneder vil vi arbejde hårdt på at eksekvere den plan, der skal positionere os som den foretrukne leverandør af integrerede tele-, kommunikations- og it-sikkerhedsløsninger til Danmarks mange SMV’er,” siger han og fortsætter:

”De små- og mellemstore virksomheder er rygraden i dansk økonomi. De gør en kæmpe forskel for Danmark, og derfor vil vi også gerne gøre en forskel for dem. Vi står på et solidt fundament, men vi skal være bedre til at synliggøre, at vi også kan være den rette partner for en virksomhed af deres størrelse – at man ikke behøver være en stor virksomhed for at få fordelene ved at være kunde hos os.”

Produkter og kundeservice målrettet SMV’er
I Danmark er der flere hundredetusind små- og mellemstore virksomheder, og det marked ønsker TDC Erhverv altså med det styrkede strategiske fokus at tage en endnu større andel af. En rejse, der kun lige er skudt i gang og som grundlæggende handler om i højere grad at lade sig styre af SMV’ernes behov i alt fra produktudvikling til kundeservice og brugeroplevelse.

”Den rejse, vi har taget hul på, omfatter alt fra at introducere nye initiativer i kundeservice og skabe enklere kundeoplevelser i vores salgskanaler til at udvikle skræddersyede produkter og kommunikere mere i øjenhøjde med kunderne. Kort fortalt, så pudser vi SMV-brillerne. Vi ved, at SMV’erne efterspørger enkelthed og tilgængelighed, og det skal vi give dem. Det er ikke rocket science, men det er en ændring i tankegang, fokus og forretningsudvikling, som jeg ser frem til udvikle sammen med resten af organisationen.”

Det nye strategiske fokus skydes i gang med en stor brandkampagne mandag den 22. august, der har til formål at hylde de små- og mellemstore virksomheder for den kæmpe forskel de gør for Danmark, tydeliggøre TDC Erhvervs tilbud til dem samt skabe større synlighed i SMV-markedet. Dette sker under den hyldende tagline: "Til hele Danmarks små og mellemstore virksomheder”.

Det styrkede strategiske fokus skydes i gang med en brandkampagne, der hylder alle Danmarks små- og mellemstore virksomheder. I kampagnen optræder nogle af TDC Erhvervs egne kunder.