TDC Erhverv giver kunder fri data i Danmark hele sommeren

Nu er det slut med at spørge efter WiFi-koden på hotellet eller campingpladsen. TDC Erhverv giver nemlig kunder med et One+ mobilabonnement med data fri data i Danmark hele sommeren. Dermed kan kunderne frit benytte sig af det hurtige og stabile mobilnetværk, som Teknologisk Institut for 7. år i træk har målt til Danmarks bedste, så der hverken er udsving i filsynkroniseringen med arbejdsmailen eller ungernes streamingforbindelse fra sommerlandet.
Sammenligner man juli sidste år med en gennemsnitlig måned samme år, steg dataforbruget med 15 procent blandt kunder med et One+ mobilabonnement med data hos TDC Erhverv. Nu giver den danske teleudbyder kunder fri data i Danmark hele sommeren. På billedet: John Henriksen, CEO hos TDC Erhverv.

Danskerne er storforbrugere af data, og under coronapandemien accelererede tendensen med en stigning i det samlede dataforbrug på 30-40 procent om året. Det genkender man hos TDC Erhverv, hvor man desuden oplever, at dataforbruget er i særlig høj kurs om sommeren. Sammenligner man for eksempel juli sidste år med en gennemsnitlig måned samme år, steg dataforbruget med 15 procent blandt kunder med et One+ mobilabonnement med data.

For at sikre at IT-chefen ikke får grå hår af at godkende nye datapakker for at følge med medarbejdernes høje dataforbrug i sommermånederne, giver TDC Erhverv derfor både nye og eksisterende kunder med et One+ mobilabonnement med data ubegrænset adgang til data på Danmarks bedste mobilnetværk* fra den 1. juni til 31. august.

”Vi kigger hele tiden på, hvordan vi kan opgradere vores abonnementer, så de er i tråd med vores kunders efterspørgsel og behov. Vi kan se, at dataforbruget stiger hen over sommeren, hvor folk er mere væk hjemmefra end sædvanligt, og derfor er vi glade for at kunne tilbyde kunder med et One+ mobilabonnement med data frit dataforbrug hele sommeren,” siger John Henriksen, CEO hos TDC Erhverv.

Fri data på Danmarks bedste 5G-netværk
TDC Erhverv introducerede tilbage i marts 5G som standard i de selvsamme abonnementer. Dermed har kunderne adgang til fri data på 5G-netværkets hurtigere og mere stabile netværk.

”De fleste kan nok nikke genkendende til, at man skænker dataforbruget en ekstra tanke, når man er meget på farten og ikke har mulighed for at koble sig på et WiFi indimellem, ligesom selve dækningen også kan være en bekymring. Hvad end man har brug for at underholde børnene med en serie på bilturen tværs over landet eller skal arbejde fra sommerhuset et par dage, sikrer 5G-netværket et hurtigere og mere stabilt netværk til gavn for brugerne,” uddyber John Henriksen.

Alle mobilkunder med et One+ eller Teams mobilabonnement med data får automatisk adgang til fri data fra den 1. juni frem til den 31. august. Fri data koster ikke ekstra og gælder over hele landet.

*TDC Erhverv benytter sig af mobilnetværket fra TDC Net, der for 7. år i træk er målt til at være Danmarks bedste af Teknologisk Institut. TDC Net åbnede sit 5G-netværk allerede den 7. september 2020 er fortsat den eneste landsdækkende udbyder af 5G i Danmark. Dermed er Danmark det første land i Norden med national 5G-dækning.