TDC er blevet bekendt med, at et konsortium bestående af PFA, PKA, ATP og Macquarie Infrastructure and Real Assets har besluttet at fremsætte et overtagelsestilbud

Konsortiet vil fremsætte et frivilligt, anbefalet, offentligt overtagelsestilbud ("œTilbuddet") om at erhverve den samlede aktiekapital i TDC mod et kontant vederlag på DKK 50,25 pr. aktie ("œTilbudskursen"). Tilbudskursen repræsenterer en præmie på 30,6% i forhold til TDC's volumenvægtede gennemsnitlige aktiekurs på DKK 38,48 pr. aktie for perioden 1. november 2017 til 31. januar 2018.

TDC's bestyrelse har i dag i offentliggørelsesaftalen indgået med Konsortiet bekræftet sin hensigt om, under hensyntagen til sin pligt til at varetage Selskabets interesser, at anbefale TDC's aktionærer at acceptere Tilbuddet, når det fremsættes i form af et af Finanstilsynet godkendt tilbudsdokument.

"œEfter grundig overvejelse af vores muligheder vurderer TDC's bestyrelse, at Konsortiets Tilbud repræsenterer både den mest attraktive værdi og den højeste grad af sikkerhed for gennemførelse af transaktionen for TDC's aktionærer. På den baggrund har vi besluttet at anbefale TDC's aktionærer at acceptere Tilbuddet," udtaler Pierre Danon, bestyrelsesformand for TDC.

Han fortsætter: "œVores vigtigste opgave er at sikre den højest mulige værdi for vores aktionærer. Ved udgangen af 2018 vil vi have indfriet de finansielle målsætninger, der blev fastsat i 2016, og vi vil have transformeret Selskabet fra støt faldende til stabilt overskud. Personligt er jeg stolt over at have været en del af denne transformation, men den vigtigste drivkraft har været alle vores værdifulde og dedikerede medarbejdere, som bør være stolte over at have leveret en så væsentlig værdiskabelse for aktionærerne."

Gennemførelse af Tilbuddet vil være underlagt sædvanlige betingelser om fusionsgodkendelse og myndighedsgodkendelser og accept af Tilbuddet fra mindst to tredjedele af aktiekapitalen og stemmerettighederne i TDC. En fuldstændig oversigt over betingelserne vil fremgå af tilbudsdokumentet.

Tilbuddet er endvidere betinget af, at sammenlægningen mellem TDC og MTG's Nordic Entertainment & Studio-aktiviteter, der blev offentliggjort den 1. februar 2018, ikke fortsætter.

Selvom TDC's bestyrelse og direktion fortsat er overbeviste om de strategiske fordele ved den tidligere offentliggjorte sammenlægning af Selskabet og MTG's Nordic Entertainment and Studio-aktiviteter, har bestyrelsen konkluderet, at Tilbuddet for TDC's aktionærer repræsenterer en meget attraktiv, umiddelbar og sikker værdi, og bestyrelsen vil derfor i overensstemmelse med sin pligt til at varetage selskabets interesser, med forbehold for sin pligt til at varetage selskabets interesser og sine andre forpligtelser, anbefale TDC's aktionærer at acceptere Tilbuddet, når det fremsættes.

Yderligere oplysninger:
TDC Presse, tlf. 70 20 35 10

TDC Group tilbage på vækst-sporet3.5.2018 08:03pressemeddelelse

Torsdag morgen har TDC Group offentliggjort regnskab for 2018’s første kvartal. Her omsatte selskabet for 5,1 mia. kr., mens indtjeningen (EBITDA) lød på 2,1 mia. kr. Den organiske indtjening er i vækst og stiger 1,1 pct. i forhold til samme periode året før. I Danmark udvikler indtjeningen sig endnu bedre med hele 2,7 pct. i organisk vækst. Dette er den højeste vækst siden 2010. - Vi har siden lanceringen af vores strategi for to år siden arbejdet hen imod at vende udviklingen og skabe vækst i vores forretning i 2018. Regnskabet bekræfter, at vi når målet i år. Der er fra alle medarbejdere lagt en meget stor indsats i at nå hertil, og vi står dermed med et markant stærkere TDC Group end for to år siden, fortæller TDC Groups koncernchef, Pernille Erenbjerg. De forbedrede finansielle resultater er en konsekvens af eksekveringen af en lang række strukturelle og strategiske tiltag siden 2016, herunder sammenlægningen af brands og it-systemer, udrulning af højhastighedsbredbånd til halvdel

Telmore klar med WiFi-opkald25.4.2018 09:04pressemeddelelse

Der er godt nyt for mange af Telmores mobilkunder, der fra i dag kan se frem til at kunne ringe op via deres wi-fi-forbindelse. En stor hjælp for alle dem, der oplever dårligere mobildækning indendørs. Samtlige mobilkunder hos Telmore kan allerede nyde godt af at være på Danmarks bedste mobilnetværk, nemlig TDC’s, men nu får kunder med nyere telefoner fra Apple, Samsung, Sony og Huawei endnu bedre dækning inden for hjemmets vægge, hvis mobilnetværket ikke trænger tilstrækkeligt godt igennem. Telmore åbner nemlig i dag op for den forholdsvis nye teknologi, der gør det muligt at foretage og modtage opkald på sin mobiltelefon over sin faste internetforbindelse, også kaldet WiFi-opkald. Telefonen opretter forbindelse til internettet via wi-fi-routeren på samme måde, som hvis ethvert andet device går på nettet. Løsningen er intelligent – forstået på den måde, at telefonen selv vil prioritere det netværk, der er bedst, og automatisk skifte mellem mobilnetværket og wi-fi-netværket, når man sn