TDC er blevet bekendt med, at et konsortium bestående af PFA, PKA, ATP og Macquarie Infrastructure and Real Assets har besluttet at fremsætte et overtagelsestilbud

Konsortiet vil fremsætte et frivilligt, anbefalet, offentligt overtagelsestilbud ("œTilbuddet") om at erhverve den samlede aktiekapital i TDC mod et kontant vederlag på DKK 50,25 pr. aktie ("œTilbudskursen"). Tilbudskursen repræsenterer en præmie på 30,6% i forhold til TDC's volumenvægtede gennemsnitlige aktiekurs på DKK 38,48 pr. aktie for perioden 1. november 2017 til 31. januar 2018.

TDC's bestyrelse har i dag i offentliggørelsesaftalen indgået med Konsortiet bekræftet sin hensigt om, under hensyntagen til sin pligt til at varetage Selskabets interesser, at anbefale TDC's aktionærer at acceptere Tilbuddet, når det fremsættes i form af et af Finanstilsynet godkendt tilbudsdokument.

"œEfter grundig overvejelse af vores muligheder vurderer TDC's bestyrelse, at Konsortiets Tilbud repræsenterer både den mest attraktive værdi og den højeste grad af sikkerhed for gennemførelse af transaktionen for TDC's aktionærer. På den baggrund har vi besluttet at anbefale TDC's aktionærer at acceptere Tilbuddet," udtaler Pierre Danon, bestyrelsesformand for TDC.

Han fortsætter: "œVores vigtigste opgave er at sikre den højest mulige værdi for vores aktionærer. Ved udgangen af 2018 vil vi have indfriet de finansielle målsætninger, der blev fastsat i 2016, og vi vil have transformeret Selskabet fra støt faldende til stabilt overskud. Personligt er jeg stolt over at have været en del af denne transformation, men den vigtigste drivkraft har været alle vores værdifulde og dedikerede medarbejdere, som bør være stolte over at have leveret en så væsentlig værdiskabelse for aktionærerne."

Gennemførelse af Tilbuddet vil være underlagt sædvanlige betingelser om fusionsgodkendelse og myndighedsgodkendelser og accept af Tilbuddet fra mindst to tredjedele af aktiekapitalen og stemmerettighederne i TDC. En fuldstændig oversigt over betingelserne vil fremgå af tilbudsdokumentet.

Tilbuddet er endvidere betinget af, at sammenlægningen mellem TDC og MTG's Nordic Entertainment & Studio-aktiviteter, der blev offentliggjort den 1. februar 2018, ikke fortsætter.

Selvom TDC's bestyrelse og direktion fortsat er overbeviste om de strategiske fordele ved den tidligere offentliggjorte sammenlægning af Selskabet og MTG's Nordic Entertainment and Studio-aktiviteter, har bestyrelsen konkluderet, at Tilbuddet for TDC's aktionærer repræsenterer en meget attraktiv, umiddelbar og sikker værdi, og bestyrelsen vil derfor i overensstemmelse med sin pligt til at varetage selskabets interesser, med forbehold for sin pligt til at varetage selskabets interesser og sine andre forpligtelser, anbefale TDC's aktionærer at acceptere Tilbuddet, når det fremsættes.

Yderligere oplysninger:
TDC Presse, tlf. 70 20 35 10

TDC Group forbinder danskerne og har en klar ambition om at gøre det enklere og bedre for kunderne at få adgang til digitale tjenester og indhold. Virksomheden er Danmarks foretrukne udbyder af kommunikations- og underholdningstjenester i hjemmet og på farten. YouSee, Telmore, Fullrate og Blockbuster giver danskerne hurtig og let adgang til massevis af musik, film og tv på alle platforme når som helst og hvor som helst. TDC Erhverv skaber fremtidens vækst i såvel store som små danske virksomheder gennem digitale og enkle løsninger.