TDC er blevet bekendt med, at et konsortium bestående af PFA, PKA, ATP og Macquarie Infrastructure and Real Assets har besluttet at fremsætte et overtagelsestilbud

Konsortiet vil fremsætte et frivilligt, anbefalet, offentligt overtagelsestilbud ("œTilbuddet") om at erhverve den samlede aktiekapital i TDC mod et kontant vederlag på DKK 50,25 pr. aktie ("œTilbudskursen"). Tilbudskursen repræsenterer en præmie på 30,6% i forhold til TDC's volumenvægtede gennemsnitlige aktiekurs på DKK 38,48 pr. aktie for perioden 1. november 2017 til 31. januar 2018.

TDC's bestyrelse har i dag i offentliggørelsesaftalen indgået med Konsortiet bekræftet sin hensigt om, under hensyntagen til sin pligt til at varetage Selskabets interesser, at anbefale TDC's aktionærer at acceptere Tilbuddet, når det fremsættes i form af et af Finanstilsynet godkendt tilbudsdokument.

"œEfter grundig overvejelse af vores muligheder vurderer TDC's bestyrelse, at Konsortiets Tilbud repræsenterer både den mest attraktive værdi og den højeste grad af sikkerhed for gennemførelse af transaktionen for TDC's aktionærer. På den baggrund har vi besluttet at anbefale TDC's aktionærer at acceptere Tilbuddet," udtaler Pierre Danon, bestyrelsesformand for TDC.

Han fortsætter: "œVores vigtigste opgave er at sikre den højest mulige værdi for vores aktionærer. Ved udgangen af 2018 vil vi have indfriet de finansielle målsætninger, der blev fastsat i 2016, og vi vil have transformeret Selskabet fra støt faldende til stabilt overskud. Personligt er jeg stolt over at have været en del af denne transformation, men den vigtigste drivkraft har været alle vores værdifulde og dedikerede medarbejdere, som bør være stolte over at have leveret en så væsentlig værdiskabelse for aktionærerne."

Gennemførelse af Tilbuddet vil være underlagt sædvanlige betingelser om fusionsgodkendelse og myndighedsgodkendelser og accept af Tilbuddet fra mindst to tredjedele af aktiekapitalen og stemmerettighederne i TDC. En fuldstændig oversigt over betingelserne vil fremgå af tilbudsdokumentet.

Tilbuddet er endvidere betinget af, at sammenlægningen mellem TDC og MTG's Nordic Entertainment & Studio-aktiviteter, der blev offentliggjort den 1. februar 2018, ikke fortsætter.

Selvom TDC's bestyrelse og direktion fortsat er overbeviste om de strategiske fordele ved den tidligere offentliggjorte sammenlægning af Selskabet og MTG's Nordic Entertainment and Studio-aktiviteter, har bestyrelsen konkluderet, at Tilbuddet for TDC's aktionærer repræsenterer en meget attraktiv, umiddelbar og sikker værdi, og bestyrelsen vil derfor i overensstemmelse med sin pligt til at varetage selskabets interesser, med forbehold for sin pligt til at varetage selskabets interesser og sine andre forpligtelser, anbefale TDC's aktionærer at acceptere Tilbuddet, når det fremsættes.

Yderligere oplysninger:
TDC Presse, tlf. 70 20 35 10

TELMORE: Tag TV 2 Play og HBO Nordic med på ferie i EU9.3.2018 10:00pressemeddelelse

Fra 1. april kan TELMORE Play-kunder tage alle underholdningstjenester med sig i hele EU. Foruden digitalt læsestof og musikindhold bliver det fra den dato også muligt at tage tv- og filmstreamingtjenesterne med sig på mobilen. Der er godt nyt til TELMOREs mange kunder, der har en underholdningspakke. Nye EU-regler sætter 1. april al indhold frit på tværs af de europæiske landegrænser, og det betyder, at TELMOREs Play-kunder fra den dato kan streame indhold fra HBO Nordic, TV 2 Play, CMORE og Min Bio, når de krydser den danske grænse og rejser til et andet EU-land. Skulle man kede sig på sin rejse, så er der altså meget snart rig mulighed for hele familien til at fordrive tiden med bl.a. Badehotellet, Cirkeline, Rasmus Klump, en god blockbuster som Avatar eller lignende. Og det er noget, man har set frem til at kunne give sine kunder: "Det har stået højt på vores ønskeseddel længe, men fordi en del indhold bliver blokeret, så snart man forlader Danmark, har det hidtil ikke være muligt

Nyt digitalt kørekort skal styrke elevernes digitale dannelse1.3.2018 07:29pressemeddelelse

Digitalt samvær fylder enormt meget i skoleelevers hverdag, hvor de sociale medier altid er lige ved hånden. Samtaler, diskussioner og jokes fra klasseværelset fortsætter efter skoletid på Facebook, Snapchat og Instagram. Eleverne er derfor hele tiden i kontakt og følger med i hinandens liv - men når kommunikationen går skævt online, mærkes det også offline. Det bekræftes af en undersøgelse foretaget af Epinion for Danske Skoleelever og TDC Group. Undersøgelsen viser, at 30 pct. af landets ældste skoleelever jævnligt oplever, at der foregår mobning på de sociale medier - og at 47 pct. oplever, at digitale konflikter påvirker fællesskabet i klassen negativt. I samme undersøgelse efterlyser 80 pct. af eleverne undervisning om god tone på nettet. Det er baggrunden for, at TDC Group og Danske Skoleelever præsenterer et nyt digitalt kørekort og undervisningsmateriale tirsdag den 6. marts 2018 på Danmarks Læringsfestival i Bella Center, hvor tusindvis af professionelle fra undervisningsverde