TARGIT

TARGIT får ny administrerende direktør

Det danske softwareselskab TARGIT får ny administrerende direktør. Det bliver den 53-årige Jakob H. Kraglund, som tidligere har været CEO i softwareselskaber som Traen og Cambio Healthcare Systems samt Partner og Country Managing Director i den globale konsulentvirksomhed Accenture.
Jakob H. Kraglund, nytiltrådt administrerende direktør i TARGIT A/S

Jakob H. Kraglund tiltræder d. 20. april 2020 som CEO i et af Nordeuropas førende softwareselskaber inden for Analytics og Business Intelligence (BI), det Aalborg-baserede TARGIT, som har mere end 6000 kunder med over 500.000 brugere i mere end 50 lande. Han afløser samtidig Leif Vestergaard, som har varetaget rollen siden 2017.

-          Intelligent anvendelse af data er afgørende for virksomheders værdiskabelse og konkurrenceevne. TARGIT udvikler software, som muliggør dette, og virksomheden har et stort potentiale, som jeg rigtig gerne vil bidrage til at realisere, siger Jakob H. Kraglund, nytiltrådt administrerende direktør i TARGIT.

Og opgaven ligger klar: Han skal videreføre og udbygge positionen som ledende uafhængig leverandør af BI-software i TARGITs traditionelle markeder samt fastlægge og gennemføre strategien for næste fase af virksomhedens udvikling med særlig fokus på industrispecifikke løsninger i eksisterende og nye markeder.

-          Markedet for Analytics- og BI-løsninger udvikler sig hurtigt og rummer mange muligheder for en virksomhed som TARGIT. Det bliver afgørende at skabe tydelig retning og fokus i vores strategi og at få omsat strategien til konkrete handlinger og resultater med afsæt i TARGITs markedsledende software og dygtige medarbejdere, uddyber Jakob H. Kraglund.

Jakob H. Kraglund har i hovedparten af de seneste 12 år arbejdet som CEO for softwareselskaber i Danmark og udlandet. Han kommer senest fra en stilling som CEO hos Mobylife og var før det administrerende direktør for hhv. Traen og Cambio Healthcare Systems.

Om valget af Jakob H. Kraglund siger Claus Thorsgaard, bestyrelsesformand i TARGIT:

-          Jakob H. Kraglund er en særdeles erfaren forretningsleder, og med hans mangeårige erfaring fra konsulentbranchen, bl.a. som Partner og Country Managing Director hos Accenture, samt hans dybe erfaring fra Enterprise Software-virksomheder som Traen og Cambio Healtcare Systems, er han den helt rigtige til at tage ansvar for næste fase af TARGITs fortsatte rejse som en ledende spiller inden for BI og Augmented Analytics’ med særlig dybde inden for udvalgte brancher.

-          Leif Vestergaard har de senere år gennemført en udvikling og professionalisering af virksomheden og forlader etTARGITi god form, hvilket vi er godt tilfredse med, udtaler Claus Thorsgaard

Claus Thorsgaard, formand i Targit A/S, 25 35 23 12
Presseservice: Jacob Lange, Lange PR, 20 76 30 20 / jacob@langepr.dk

Jakob H. Kraglund, nytiltrådt administrerende direktør i TARGIT A/S

Information om TARGIT

TARGIT
Aalborgvej 94
9800 Hjørring

TARGIT er en førende leverandør af BI- og Analytics-software. TARGIT hjælper hver dag mere end 6.000 virksomheder og organisationer i mere end 50 lande tage beslutninger og skabe værdi ud fra komplekse data – altid med løsninger, der er omkostningseffektive og lette at implementere. TARGIT har med over 30 års erfaring en dyb forståelse af sine kunder, og bruger dette i kombination med førende teknologi til at levere stærke løsninger til en række industrier.