Tak for godt samarbejde, Benny!

I forbindelse med transportminister Benny Engelbrechts afgang som minister siger ITD tak for det gode samarbejde.

Benny Engelbrecht har i dag oplyst, at han trækker sig som transportminister, og ITD kvitterer for samarbejdet og ikke mindst den vigtige infrastrukturaftale, som er afgørende for vejgodserhvervet.

- I ITD tager vi til efterretning, at Benny Engelbrecht har valgt at trække sig som minister. Vi har under hele Bennys Engelbrechts ministertid haft et godt og konstruktivt samarbejde med ham, og vi har oplevet en minister, der har vist stor interesse for velgodstransporten og altid har stillet op. Det vil vi meget gerne kvittere for, siger Carina Christensen, adm. direktør i ITD, Brancheorganisation for den danske vejgodstransport.

ITD forventer, at den nye minister på posten med det samme vil kaste sig over at videreføre arbejdet med at implementere infrastrukturplanen. Udvidelsen af kritisk infrastruktur haster og er et væsentligt fundament for at sikre vækst, beskæftigelse og velfærd.

- Infrastrukturaftalen har stor betydning for borgere og virksomheder, der i dag spilder al for meget tid med at holde i kø på alt for mange strækninger. Planen har været længe undervejs, og mange trængselsudfordringer er blevet forværret i ventetiden. Så nu gælder det om at få sat spaden i jorden så hurtigt som muligt og få sikret fremtidens mobilitet bedst muligt, siger Carina Christensen.