Tænketanken Europa skal finde ny direktør

Bjarke Møller fratræder efter gensidig aftale sin stilling som direktør for Tænketanken Europa. Bjarke Møller har været direktør i tænketanken, siden den blev etableret af CO-industri og Dansk Industri i 2014.

- Tænketanken blev etableret for at bidrage til at kvalificere og nuancere den europapolitiske debat i Danmark og komme med konstruktive bud på Danmarks rolle i det europæiske samarbejde. Bjarke Møller har som direktør ledet dette arbejde og løftet opgaven med stor kompetence og stort engagement, siger Thomas Bustrup, direktør og COO i Dansk Industri.

- Danmark og Europa står nu efter valget med et helt nyt Europa-Parlament og snart også en ny EU-Kommission. Derfor er vi enige om, at tidspunktet er rigtigt til, at Bjarke Møller stopper som direktør og lader nye kræfter fortsætte arbejdet i tænketanken. Der er grund til at sige ham stor tak for hans indsats, siger Thomas Bustrup.

Tænketanken Europa skal nu i gang med at finde den rette person til at stå i spidsen for tænketankens fremtidige indsats og videreudvikling som Danmarks førende europapolitiske tænketank. Det er aftalt, at forskningschef Catharina Sørensen pr. dags dato overtager rollen som fungerende direktør.

For yderligere information kontakt pressechef og underdirektør Per Geckler Møller, 2949 4434 eller pgm@di.dk.