SYMPA
HR-teknologiselskabet Sympa offentliggjorde i dag, at de har godkendt en majoritetsinvestering fra Providence Strategic Growth (“PSG”). PSG er et datterselskab af Providence Equity Partners, en af verdens førende kapitalfonde med fokus på teknologiselskaber. Det nordiske investeringsselskab Alfvén & Didrikson, der investerede i Sympa i 2016, forbliver minoritetsejere sammen med Sympas stiftere. Edward Hughes, Aldo Mareuse og Tobias Richter fra PSG sidder nu i Sympas bestyrelse. Ingen finansielle detaljer er offentliggjorte.
Der er multimedier i denne pressemeddelelse. Se hele meddelelsen her: https://www.businesswire.com/news/home/20200825005033/da/
“Vi valgte Sympa som partner, fordi det er et veldrevet og spændende firma med stort potentiale, som er på forkant med udviklingen af europæiske HR-systemer” siger Edward Hughes, CEO hos PSG. “Markedet vokser hurtigt, og virksomheder efterspørger nu avancerede digitale HR-værktøjer, hvilket skaber interessante vækstmuligheder for Sympa. Vi ser frem til at samarbejde med Keijo og hans team for at nå virksomhedens fulde potentiale og fremskynde den internationale ekspansion.”
Sympa blev grundlagt i 2005 og er i dag en af Nordens førende og hurtigst voksende leverandører af cloud-baserede HR-løsninger. Selskabets mest populære produkt, Sympa HR, er en omfattende HR-løsning for digital håndtering af HR, som giver et tydeligt overblik over medarbejderdata og HR-processer. PSG’s investering vil understøtte Sympas næste vækstfase; produktudvikling og strategisk M&A for at fremme ekspansionen i hele Europe. Medstifter og CEO Keijo Karjalainen fortsætter med at stå i spidsen for både den daglige drift og Sympas team bestående af 140 medarbejdere, fordelt på 8 kontorer i 5 lande.
“Lige siden vi grundlagde Sympa, har vi været overbevist om, at der er et uudforsket behov for HR-systemer, der kan håndtere alle HR-processer og muliggøre datadrevet HR-arbejde. Vi har også identificeret en mangel på HR-systemer til mellemstore virksomheder med aktiviteter i flere forskellige lande og den kompleksitet, det medfører. Ved at imødekomme begge disse behov og samtidig sætte kunden først, har Sympa været i stand til at vokse hurtigt, og med PSG på vores side, mener vi, at der er meget gode vilkår for at få en markedsledende position uden for vores nordiske hjemmemarkeder. Det bliver meget spændende at se, hvad fremtiden har at vise” siger Keijo Karjalainen, medstifter og CEO.
Sympa hjælper i øjeblikket mere end 700 virksomheder verden over med at fremme udviklingen af deres medarbejdere, strømline HR-processerne og træffe endnu smartere strategiske beslutninger. Sympas kunder inkluderer flere kendte brands som Dustin, LandboNord, WhiteAway, VMS Group og Napatech. Sympa har tidligere toppet IT-magasinet Red Heerings liste med de 100 mest lovende start-ups.
Om Sympa
Sympa HR er en komplet HR-løsning, der nemt kan tilpasses, så den matcher virksomheden perfekt, og brugerne kan fokuserer på medarbejderne og smart beslutningstagning. HR-løsningen giver et tydeligt og samlet overblik over alle medarbejderdata, hjælper med at automatisere en lang række af de daglige HR-opgaver og samler alle HR-data et sikkert sted. Sympa HR anvendes nu gennemsnitligt 650.000 gange hver måned i 700+ virksomheder i mere end 100 lande. I 2019 vandt Sympa ”Året HR-systemprojekt ”, og har en de højeste kundetilfredshedsrater inden for HR-teknologi i Europa. Læs mere om Sympa HR-løsningen og selskabet kunder på sympa.dk .
Om Providence Strategic Growth
PSG, et datterselskab af Providence Equity Partners (“Providence”), blev etableret i 2014 og fokuserer på kapitalinvesteringer i teknologiselskaber med stærk vækst. Providence er et førende kapitalforvaltningsselskab, der har en sektorfokuseret investeringsstrategi. Siden selskabets start i 1989 har Providence investeret i mere end 200 virksomheder og er en af de førende kapitalfonde med fokus på medier, kommunikation, uddannelse, software og serviceindustrien. Providence har tidligere investeret i TDC. Selskabet har hovedsæde i Boston, USA, og kontorer i London og Kansas City. Læs mere på https://www.provequity.com .
Om Alfvén & Didrikson
Det svenske investeringsselskab Alfvén & Didrikson er et veletableret selskab, som specialiserer sig i passionerede start-ups med internationale vækstambitioner. Siden 2010 har Alfvén & Didrikson investeret i hurtigt voksende nordeuropæiske virksomheder, som eksempelvis Quinyx, Trustly, Mentimeter, Acast, Offerta og PE Accounting. Læs mere på www.alfvendidrikson.com .
Se kildeudgaven på businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20200825005033/da/
Link:
Information om Business Wire
Følg pressemeddelelser fra Business Wire
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Business Wire
Andersen Consulting tilføjer samarbejdspartneren Cloud2321.11.2025 18:45:00 CET | Pressemeddelelse
Andersen Consulting indgår en samarbejdsaftale med Cloud23, en næstegenerations konsulentvirksomhed, der integrerer data og kunstig intelligens med henblik på at drive digital transformation. Cloud23 er baseret i Sydafrika og leverer intelligente, platformsbaserede løsninger til kunder inden for sektorer som finans, telekommunikation, sundhedsvæsen og produktion. Virksomhedens ydelser spænder over Salesforce-rådgivning og -implementering, managed services og ai-strategi, hvilket giver organisationer mulighed for at modernisere kundeengagement, optimere driften og skabe målbare resultater. “Vores mål hos Cloud23 har altid været at forenkle transformation gennem smart, skalerbart design,” udtaler Ram Ramakrishnan, stifter og administrerende direktør for Cloud23. “Vi fokuserer på at afstemme teknologi med formål og levere resultater, der understøtter langsigtet vækst, kundeværdi og innovation. Samarbejdet med Andersen Consulting giver os mulighed for at styrke vores mission og opnå en stø
AI Takes Out the Trash: Largest U.S. Recycling Project to Extend Landfill Life for Virginia Residents21.11.2025 13:30:00 CET | Press release
Southeastern Public Service Authority of Virginia contracts with AMP to cost-effectively process municipal solid waste, boost recycling and landfill diversion rates The Southeastern Public Service Authority of Virginia (“SPSA”), the regional waste authority for South Hampton Roads, has signed a 20-year contract with Commonwealth Sortation LLC, an affiliate of AMP Robotics Corporation (together, “AMP”), to provide solid waste processing services for SPSA’s eight member communities and their 1.2 million residents. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20251120330758/en/ Building on a nearly two-year pilot project in Portsmouth—which featured an AMP ONE™ system capable of processing up to 150 tons of locally sourced municipal solid waste (“MSW”) per day—AMP will now scale its technology region-wide. Under this long-term partnership, which will facilitate the largest recycling project in the country, AMP will deploy addit
RSA Recognized for the Second Consecutive Year in the 2025 Gartner® Magic Quadrant™ for Access Management21.11.2025 13:00:00 CET | Press release
RSA, the security-first identity leader, today announced that RSA® ID Plus has been recognized for the second year in a row in the Gartner® Magic Quadrant™ for Access Management. “The RSA Access Management strategy has never been about being everything to everyone,” said Greg Nelson, RSA CEO. “We specialize in protecting organizations where risk tolerance is at its lowest and security requirements are at their highest. Our focus is intentional: providing security-first access management that supports compliance, ensures resilience, and delivers confidence at scale.” “RSA specializes in the workforce access management use cases where security, compliance, and operational resilience are non-negotiables,” said Jim Taylor, RSA President, Chief Product and Strategy Officer. “Our product development strategy will continue to emphasize the key qualities that highly regulated industries prioritize, including user experience, strong support for workforce management, and intelligent posture mana
NIQ and Amazon Marketing Cloud (AMC) Collaborate to Measure Reach and Impact of Cross-Platform Ad Campaigns in Italy21.11.2025 09:00:00 CET | Press release
NIQ and Amazon Marketing Cloud (AMC) have announced a new collaboration to study the effectiveness of cross-platform advertising across linear TV and Amazon Ads inventory in Italy. Through the collaboration advertisers and agencies will gain actionable insights into the relative performance of ad placements across digital, linear TV and streaming environments, including how each contributes to incremental reach and influences product purchases on Amazon’s ecommerce platforms. The insights are made possible by using high-quality data from Sinottica®—a well-established single-source consumer panel in Italy owned by NIQ—with data from Amazon Marketing Cloud. Specifically, the research will leverage Sinottica’s linear TV data alongside several Amazon inventory sources, including Amazon DSP, Sponsored Ads (Products, Brands, Display), and Streaming TV (Prime Video, Twitch, Fire TV). This approach will enable a deeper understanding of how ad exposure across digital and TV channels translates
Ahead of Holiday Season, Visa Identifies Five Transformative Forces Reshaping Global Payment Security20.11.2025 19:50:00 CET | Press release
New Biannual Threats Report Reveals Fundamental Shift in Fraud Operations as Criminals Adopt Industrial-Scale Tactics To celebrate International Fraud Awareness Week, Visa (NYSE: V) today released its Fall 2025 Biannual Threats Report, revealing five forces that are transforming the global payments security landscape. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20251120412198/en/ The report, produced by Visa's Payment Ecosystem Risk and Control (PERC) team, draws on intelligence from Visa's global network to identify how criminal operations are evolving with unprecedented speed, scale, and sophistication. "The payments ecosystem is experiencing a paradigm shift in how fraud operates," said Paul Fabara, Chief Risk and Client Services Officer at Visa. "Criminals are no longer working as opportunistic individuals-- they're operating like tech startups, building reusable infrastructure and deploying systematic, industrial-scale
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum
