Sydbanks køb af Alm. Brand Bank er godkendt – handlen forventes afsluttet i november

Finanstilsynet og Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har nu godkendt Sydbanks køb af Alm. Brand Bank. En handel, der blev annonceret den 1. oktober i år.
Det betyder, at betingelserne for handlens gennemførelse er opfyldt.

- Det er meget glædeligt, at vi har godkendelserne af handlen. Vi er ved at få de sidste praktiske detaljer på plads med Alm. Brand, og vi ser frem til at tage godt imod kunder og medarbejdere i Sydbank, siger Sydbanks administrerende direktør Karen Frøsig.

Handlen forventes gennemført i løbet af november, hvorefter kunder og medarbejdere i Alm. Brand Bank vil være en del af Sydbank-koncernen.

- Der er naturligvis en masse spørgsmål blandt kunder og medarbejdere, der presser sig på i sådan en situation her. Det har vi stor respekt for, og vi arbejder på højtryk for at få alting på plads hurtigst muligt, siger Karen Frøsig.

Så snart handlen er endelig, vil det blive meldt ud, hvordan Sydbank og Alm. Brand Bank flytter sammen i filialerne. Sydbank overtager Alm. Brand Banks ca. 55.000 Nemkonto-kunder og ca. 350 medarbejdere i en af de største handler i banksektoren de seneste år.

Handlens forløb
  • Sydbank køber Alm. Brand Bank af Alm. Brand den 1. oktober 2020.
  • Købet er betinget af Finanstilsynets og Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens godkendelse af, at handlen må finde sted. Godkendelserne foreligger den 30. oktober 2020.
  • Sydbank og Alm. Brand Bank skal herefter afslutte handlen inden udgangen af november 2020.
  • Når handlen er afsluttet, overtager Sydbank Alm. Brand Bank. Derefter er Alm. Brand Banks kunder og ansatte en del af Sydbank-koncernen.