Sydbank styrker den lokale forankring
I takt med at digitaliseringen gør bankkunderne mere selvhjulpne, stiger behovet for at være tilgængelig lokalt. Det er baggrunden for, at Sydbank opretter tre nye områdekontorer.
- Man kan sige, at det, der i forvejen er en af Sydbanks styrker, gør vi endnu stærkere, nemlig vores decentrale organisation og dermed sikrer vi en høj grad af nærhed til kunderne. Med områdekontorerne følger flere specialistfunktioner og dermed et endnu bedre rådgivnings setup, siger bankdirektør Henning Dam.
De nye områdekontorer ligger i Aalborg, som hidtil har været en filial under Århus, i Horsens og i Sønderborg.
- Vi vil sætte kunden først. Det er en del af Sydbanks strategi at styrke kundeorienteringen, og det mener vi, vi gør bedst ved at styrke den decentrale struktur og være tilgængelige lokalt, forklarer Henning Dam.
En enklere organisering skal give mere kundeorientering
Udover ændringer på landkortet, hvor Sydbanks ni danske områder bliver til 12, så bliver der også ændret på ledelsesstrukturen. I praksis fjerner man et ledelsesniveau.
- Vi skal have styrket medbestemmelsen og ansvaret derude, hvor de kender kunderne. Derfor har fremtidens filialdirektør et større ansvar for egen filial. Det er en betydelig styrkelse af det kundenære, og vedkommende bliver Sydbanks primære repræsentant i lokalsamfundet, siger bankdirektør Henning Dam.
Ændringerne træder i kraft med øjeblikkelig virkning. Alle filialer bibeholdes.
Sydbank består nu af:
- Områdefilial – 12
- Erhvervs- og privatfilial –
- Privatfilial – 29
- Tyskland – Områdefilial og 2 erhvervs- og privatfilialer
Nøgleord
Kontakter
Louise Degn-HansenKommunikationschef
Tlf:61204804louise.degn-hansen@sydbank.dkBilleder
Information om Sydbank A/S
Om Sydbank
Med rødder i det sønderjyske driver vi i dag en stærk og selvstændig landsdækkende bank, der kan og vil selv. For rygraden af dansk erhvervsliv og de privatkunder, der sætter pris på professionel rådgivning, er vi en bank for de fleste - men ikke den samme bank for alle. Gammeldags nærvær, ny teknologi - vi bruger det der virker. Vi kender vores kunder og er tæt på dem med rådgivning i øjenhøjde. Med de bedste samarbejdspartnere i ryggen skaber vi konkurrencekraft.
Sydbank - Danmarks Erhvervsbank
Følg pressemeddelelser fra Sydbank A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Sydbank A/S
Sydbanks nye AI-motor revolutionerer markedet for mobilbanker1.4.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Mandag d. 1. april går Sydbanks nye AI-værktøj BankPå, som bor i bankens mobilapp, i luften.
Farvel til belærende bullshit og besværlige bankord: Ny podcast om økonomi går i luften7.11.2023 10:00:00 CET | Pressemeddelelse
Sydbank har i samarbejde med mediekoncernen JFM tirsdag den 7. november premiere på ’Noget for pengene’ – en podcast målrettet yngre kvinder, men hvor alle gerne skulle blive lidt klogere af at lytte med.
Sydbank leverer stærkt kvartalsregnskab1.11.2023 08:33:19 CET | Pressemeddelelse
Med et resultat på 2.409 millioner kroner og en egenkapitalforrentning på 23,2 procent er det et særdeles stærkt regnskab, Sydbank i dag fremlægger for årets tre første kvartaler.
Sydbank indleder skift af administrerende direktør29.9.2023 08:45:37 CEST | Pressemeddelelse
Karen Frøsig har meddelt Sydbanks bestyrelse, at hun ønsker at gå på pension i løbet af 2024.
Sydbank har Danmarks mest tilfredse erhvervskunder14.8.2023 09:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Sydbank slår sin position som Danmarks Erhvervsbank godt og grundigt fast i den årlige måling fra Aalund. Banken tager førstepladsen blandt landets seks største banker på den overordnede kundetilfredshed hos erhvervskunderne.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum