Sydbank gennemfører tilpasning af organisationen

Integrationen af Alm. Brand Bank og flytningen af back-office funktioner betyder, at Sydbank opsiger i alt 57 medarbejdere.

Da Sydbank købte Alm. Brand Bank i udgangen af 2020, fulgte der ca. 350 medarbejdere med. Nu er der kommet overblik over, hvor og hvordan opgaverne skal placeres fremover, og det betyder, at 42 medarbejdere er blevet opsagt.

- Vi skal drive en dygtig og effektiv bank til gavn for alle. Det, at vi nu tilpasser antallet af medarbejdere, er et udtryk for dette. Det har været vigtigt for os at fjerne den usikkerhed, der opstår efter et køb, da der vil være funktioner, der overlapper, siger administrerende direktør Karen Frøsig.

De berørte medarbejdere er fordelt på flere Sydbank lokationer, og både filialer og centrale stabe berøres.

Samtidig samles og flyttes Sydbanks afdeling forBolig & Finansiering i Fredericia. I den forbindelse er der 15 medarbejdere, der har valgt ikke at flytte med, og de fratræder også.

Efter fratrædelserne er der 2.200 medarbejdere i Sydbank.