Lindex

Svensk modetøjsgigant åbner første danske butik i Field’s

Den svenske fashionkæde Lindex åbner sin første butik i Danmark. Butikken, der bliver drevet som en franchisevirksomhed, slår dørene op til efteråret i Københavns attraktive shoppingcenter Field’s.
Den svenske modegigant Lindex åbner nu sin første butik i Danmark. Den 700 kvadratmeter store butik ligger centralt i landets største shoppingcenter, Field’s. Med over 370 butikker i Sverige, Norge, Finland og Island giver det god mening også at ekspandere til Danmark. Foto: PR.

Med en central placering i Field’s åbner den svenskejede modemastodont Lindex til efteråret sin første butik i Danmark. Den 700 kvadratmeter store butik bliver indrettet efter kædens nyeste koncept og byder dermed på samtlige kollektioner; dame, børn, lingeri og kosmetik. Kunderne bliver budt velkommen i et moderne shoppingmiljø, og indretningen i Lindex’ nye butik gennemsyres af brandets skandinaviske arv med et skarpt fokus på bæredygtige materialer.

– Danmark er et spændende marked med mange modebevidste kvinder. Siden 2009 har vi tilbudt Lindex’ modetøj online i Danmark og har længe været interesseret i at åbne fysiske butikker. Vi ser med spænding frem mod åbningen sammen med vores succesfulde franchisepartner, siger Johan Isacson, ansvarlig for Lindex Franchise.

Siden 1954, hvor Lindex blev etableret i Alingsås i Sverige, har butikskæden udviklet sig til et af Europas førende fashionbrands med over 470 butikker i 17 forskellige lande samt webbutik i 30 lande. Kæden står særligt stærkt i Norden med 201 butikker i Sverige, 99 i Norge, 68 i Finland, 6 på Island – men indtil nu ingen i Danmark.

Succesfuld partner

Satsningen i Danmark er en fortsættelse af Lindex’ internationale ekspansion. Åbningen af butikken i Field’s bliver eksekveret i samarbejde med den islandske franchisetager LDX 19, som i dag driver seks meget vellykkede Lindexbutikker samt e-handel på Island.

– Vi er meget glade for, at vi sammen med det stærke modevaremærke Lindex kan åbne en butik i Danmark. Lindex’ inspirerende, prisbevidste og bæredygtige sortiment føles helt rigtigt for de danske kunder. Vi ser frem til at byde alle velkomne i den nye butik i Field’s, siger Loa D. Kristjansdottir, der sammen med Albert Thor Magnusson er franchisetagere for Lindex.

Stærkest i fashion

Thomas Thomsen, der er Center Manager i Field’s, der med 8,7 millioner årlige besøgende og 79.300 kvadratmeter detailhandel under ét tag er Danmarks største shoppingcenter, er også begejstret for den kommende åbning.

– Field’s skal være den førende shoppingdestination i Danmark. Vi er derfor stolte over at kunne åbne den første Lindex på dansk jord, hvilket vil være med til at understrege vores positionering inden for fashion med Danmarks bedste butiksmix. Lindex er et stærkt brand indenfor fasion-kategorien, hvor der er et stort fokus på bæredygtighed kombineret med en value-for-money strategi, forklarer Thomas Thomsen.

Albert Thor Magnusson
CEO, Lindex DK/IS
Island: (+354) 6913101
Danmark: (+45) 21 82 19 11
albert@ldx.is

Thomas Thomsen
Center Manager, Field’s
Thomas.thomsen@steenstrom.com

Billeder

Download
Albert Thor Magnusson og hans hustru Loa Dagbjort Kristjansdottir har siden 2011 åbnet seks succesfulde Lindex-butikker på Island. Nu har de erhvervet sig enerettighederne til at drive Lindex-butikker i Danmark. Her skriver de under på aftalen sammen med Laurence Weydert-Watissée , der er COO for Steen & Strøm, der udover Field’s også driver Bryggen i Vejle og Bruuns Galleri i Aarhus. Foto: PR.
Download
Field’s er Danmarks største shopping center, og tiltrækker hvert år millioner af besøgende. Centeret er dermed en oplagt placering for Lindex’ indtog i Danmark. Foto: PR.
Download
Albert Thor Magnusson og hans hustru Loa Dagbjort Kristjansdottir har erhvervet sig franchise-rettigheder for Lindex i både Danmark, Grønland og på Færøerne. Foto: PR.

Information om Lindex

Lindex
Nordstadstorget 6
SE-41105 Gothenburg