Svanemærket findes nu på Änglamarks køreposer til babyer

Som de første i Danmark tilbyder Änglamark nu en svanemærket kørepose. Det betyder, at forældre kan vælge en kørepose til deres baby, som ikke bare holder babyen varm, men som også lever op til skrappe miljø- og kemikaliekrav.
Änglamark har som de første i Danmark lanceret en svanemærket kørepose.

Mange babyer og små børn tilbringer meget tid i barnevognen – også når det er koldt udenfor. Fx når de er med på indkøb, på cafébesøg og på gåtur i parken, og når de sover middagslur i haven eller gården. Derfor anskaffer mange småbørnsfamilier sig en kørepose.

Og hvis man som forælder ikke bare vil holde sin baby varm, men også vil vælge en kørepose, som er bedre for både miljø og baby, kan man nu se efter Svanemærket. Änglamark har nemlig som de første i Danmark lanceret en svanemærket kørepose.

”Vi arbejder målrettet for at udvide sortimentet af miljømærkede produkter, så vores kunder nemt kan træffe gode miljøvalg. Derfor er vi rigtig glade for og stolte af, at vi nu kan tilbyde Danmarks første svanemærkede kørepose”, siger Jannie Søgaard, kategorigruppechef i Coop.

Svanemærkets krav gavner miljøet og din baby

En svanemærket kørepose lever op til skrappe krav til miljø- og sundhedsskadelige stoffer, den har belastet miljøet mindst muligt i produktionen, og kvaliteten er god. Kravene dækker også etiske og sociale forhold, fx at dunene i køreposen ikke er plukket fra dyr, og at arbejdsforholdene på fabrikken lever op til internationale bestemmelser (ILO).

”At blive forældre får os ofte til at reflektere. For mange er det en øjenåbner, hvor vi for alvor bliver bevidste om, hvad vores forskellige produkter indeholder og er lavet af – og hvordan de er produceret. Kun det bedste er godt nok til vores børn, og vi ønsker at efterlade en bedre verden til dem. Med en svanemærket kørepose på markedet bliver det nemmere for forældre at træffe et valg, hvor der er taget hensyn til både miljøet og vores børns sundhed”, siger Charlotte Rajsager, Marketing- og kommunikationschef hos Miljømærkning Danmark, og fortsætter:

”Svanemærket ser på hele produktets rejse. I forhold til tekstiler har Svanemærket fokus på både miljø, sundhed og sociale aspekter, og det er dette helhedssyn, der gør mærket oplagt at gå efter, hvis du vil bidrage til en mere bæredygtig udvikling, samtidig med, at du passer godt på dit barn”.

Änglamarks kørepose fås i sort og kan købes i Coop og på Coop.dk shopping.

OM SVANEMÆRKET

Svanemærket er blandt verdens skrappeste miljøcertificeringer. Målet er at mindske den samlede miljøbelastning fra produktion og forbrug. Derfor har Svanemærket en holistisk tilgang og evaluerer miljøpåvirkningen i alle relevante faser af et produkts livscyklus. Svanemærket sætter ambitiøse krav til miljø, klima og kemikalier – og altid med stort fokus på biodiversitet, sundhed og cirkulær økonomi. Svanemærket er Nordens officielle miljømærke, og hele 9 ud af 10 nordiske forbrugere kender mærket.

Pressekontakt, Lisa Olufson Klæsøe, tlf. 39 96 61 06

Änglamark har som de første i Danmark lanceret en svanemærket kørepose.
Svanemærket er det officielle miljømærke i Norden og gør det enkelt for forbrugere at vælge blandt de miljømæssigt bedste produkter og serviceydelser.

EU Ecolabel

EU Ecolabel (EU-Blomsten) er EU’s officielle miljømærke. EU Ecolabel blev etableret i 1992 af EU-Kommissionen for at bidrage til mere bæredygtig produktion og forbrug. Læs mere på www.eublomsten.dk