Suveræn DM-titlel til Maja Alm

Maja Alm og Abdi Ulad vandt DM-titlerne ved CPH Half. Især Maja Alms sejr var suveræn.

Maja Alm vandt suverænt DM-titlen. (Foto: CPH Half)

Der var på forhånd lagt op til en dyst om DM-titlerne mellem Maja Alm og Anna Holm hos kvinderne og Abdi Ulad og Thijs Nijhuis hos herrerne, og sådan blev det.

Maja Alm vist dog hurtigt, at hun var i en klasse for sig, da hun allerede efter 10 kilometer var et minut foran Anna Holm, og det forespring udbyggede hun resten af løbet, så hun vandt med næsten tre minutter. Hun krydsede således målstregen i den fremragende tid 1.11.54, hvilket er en fantastisk debut. Anna Holm kom i mål i tiden 1.14.51, mens Karen Ehrenreich blev nummer tre i tiden 1.14.56.

Tæt dyst hos herrene

Hos herrene var der noget mere kamp om det. Abdi lagde sig hurtigt i spidsen for DM-feltet, men han fik aldrig for alvor distanceret Thijs, omend han ved 15 kilometer var 37 sekunder foran. Thijs fik dog halet ind igen, og i mål var han 19 sekunder efter Abdi. Thijs måtte dog arbejde hårdt for sin andenplads, da både Simon Kønigsfeldt og Andreas Lommer kom lige efter, og der var således kun to sekunder mellem Thijs på andenpladsen og Andreas på fjerdepladsen.

Maja Alm vandt suverænt DM-titlen. (Foto: CPH Half)

Sparta Atletik & Motion arrangerer op mod 20 løb årligt, heriblandt Copenhagen Marathon, Copenhagen Half Marathon og DHL Stafetten Kbh.