SUV-succes for Peugeot

2017 blev året, hvor Peugeot i den grad etablerede sig som et SUV-mærke, der med modellerne 2008 SUV, 3008 SUV og 5008 SUV dækker en bred vifte af kunder med vidt forskellige behov. På blot et år har Peugeot næsten tredoblet salget af SUV-modeller, der nu udgør 28 % af mærkets samlede salg.

Det altoverskyggende buzzword i bilåret 2017 har været SUV - og ikke uden grund. Salget af SUV-modeller er steget med 6 procentpoint og de udgør år til dato 26 % af det samlede salg af biler til private*.

Peugeot tegner sig for 10,5 % af det samlede SUV-salg*. Det betyder helt konkret, at danskerne har købt 6.043 SUV-modeller med en løve på fronten og det er en stigning på hele 161 % i forhold til samme periode sidste år.

Peugeots SUV-succes kan bl.a. tilskrives 3008, der med mere end 300.000 solgte eksemplarer siden lanceringen har taget verden med storm. Den har fået ikke mindre end 35 titler, heriblandt den prestigefyldte "Car of the Year 2017" og den danske "Årets bil 2017". I Danmark er Peugeot 3008 solgt i 2.415 eksemplarer, hvilket betyder, at den ligger som nummer to i segmentet.

Salgsmæssigt må 3008 dog se sig slået af den lidt mindre model, 2008, der er stormet frem på en førsteplads i sin klasse. Den er solgt i 3.178 eksemplarer, hvilket er en stigning på hele 94 % i forhold til året før.

Det nyeste skud på stammen, Peugeot 5008, er efter blot to måneder solgt i 450 eksemplarer, hvilket vidner om et stort potentiale - ikke mindst, fordi den skiller sig ud ved at kunne rumme 7 personer og samtidig bevare et moderne SUV-look.

Den generelle stigning i salget af SUV-modeller viser, at trenden langt fra er en døgnflue. Med de nye afgifter er SUV´erne blevet endnu mere attraktive, så et forsigtigt kig i spådomskuglen for 2018 viser en endnu større SUV-dominans på det danske bilmarked.

*Kilde: DBI

PEUGEOT præsenterer en helt ny PARTNER til de professionelle26.6.2018 07:16pressemeddelelse

PEUGEOT sætter høje standarder i den lille varebilsklasse med den nye PARTNER. Den viser ikke alene et nyt dynamisk design, som indvendigt fuldendes af PEUGEOT i-Cockpit, men er samtidig udstyret med komfort- og sikkerhedsfeatures, der er fuldt ud på højde med en moderne personbil. Herudover lanceres to innovative nyheder: Overload Indikator og Surround Rear Vision, som giver udsyn og forhindrer blinde vinkler. Den nye PEUGEOT PARTNER er kort sagt et komfortabelt mobilt kontor, der med sit praktiske varerum tilbyder et væld af anvendelsesmuligheder.

PEUGEOT hæver barren med ny ambitiøs 508 SW7.6.2018 06:00pressemeddelelse

Blot få måneder efter afsløringen af den nye 508 er PEUGEOT klar med de første fotos af SW-versionen. Der er tale om en gennemgribende ændring. Den nye PEUGEOT 508 SW bryder med de eksisterende designkoder for stationcars i D-segmentet og har i stedet hentet inspiration fra shooting brake-universet. Designet er skarpt med en lavtliggende hoftelinje, og der er opnået en perfekt balance mellem sporty elegance og funktionalitet med rummelig passagerplads og et generøst bagagerum. Den nye 508 SW er udstyret med den nyeste generation af PEUGEOT i-Cockpit, der sammen med bilens performance, sikkerhed og komfort sikrer en intens oplevelse bag rattet. Den nye PEUGEOT 508 SW har verdenspremiere til oktober 2018 i forbindelse med Paris Motor Show og vil efterfølgende blive lanceret i Europa fra januar 2019.

Interdan-koncernen overtager importen af Opel i Danmark15.5.2018 10:02pressemeddelelse

Groupe PSA og Interdan-koncernen har netop underskrevet en aftale, som betyder, at Interdan koncernen overtager importen af Opel i Danmark og Sverige. Interdan-koncernen har siden starten af 1950´erne varetaget importen af Peugeot i Danmark og har løftet mærket til at være blandt de mest populære personbilsmærker på det dansk marked. Overtagelsen af Opel er en naturlig udvidelse af det frugtbare samarbejde mellem Groupe PSA og Interdan, der blev cementeret med en succesfuld overtagelse af importen af Citroën og DS i Danmark i 2016.

PEUGEOT-LØVEN hvæsser klørene på Genève Motor Show27.2.2018 13:29pressemeddelelse

PEUGEOT indtager Genève Motor Show 2018 med ikke mindre end tre verdenspremierer: - Den nye PEUGEOT 508, en radikal sedan med et skarpt design, som er et udtryk for PEUGEOTs ambitioner i D-segmentet. - PEUGEOT RIFTER, designet til hverdagens eventyr i et robust og elegant design. Vises også i en særlig konceptversion med firehjulstræk. - En imponerede løve, som er mærkets nye ambassadør. Skulpturen er inkarnationen af PEUGEOTs stolthed og fejrer løve-emblemets 160 års historie.

Ny PEUGEOT 508 – et overbevisende statement22.2.2018 09:54pressemeddelelse

Den nye PEUGEOT 508 ændrer alt. Dens opbygning er mere kompakt og højden er reduceret. Det udvendige design er skarpere og mere robust, mens bilens spektakulære interiør inkluderer en udvikling af det ikoniske PEUGEOT i-Cockpit. Dens vejgreb, nye motorer, de utallige teknologiske features, men også det kvalitetsmæssige kvantespring betyder, at den nye PEUGEOT 508 hæver barren i D-segmentet og understøtter mærkets upmarket strategi.