SUV-succes for Peugeot

2017 blev året, hvor Peugeot i den grad etablerede sig som et SUV-mærke, der med modellerne 2008 SUV, 3008 SUV og 5008 SUV dækker en bred vifte af kunder med vidt forskellige behov. På blot et år har Peugeot næsten tredoblet salget af SUV-modeller, der nu udgør 28 % af mærkets samlede salg.

Det altoverskyggende buzzword i bilåret 2017 har været SUV - og ikke uden grund. Salget af SUV-modeller er steget med 6 procentpoint og de udgør år til dato 26 % af det samlede salg af biler til private*.

Peugeot tegner sig for 10,5 % af det samlede SUV-salg*. Det betyder helt konkret, at danskerne har købt 6.043 SUV-modeller med en løve på fronten og det er en stigning på hele 161 % i forhold til samme periode sidste år.

Peugeots SUV-succes kan bl.a. tilskrives 3008, der med mere end 300.000 solgte eksemplarer siden lanceringen har taget verden med storm. Den har fået ikke mindre end 35 titler, heriblandt den prestigefyldte "Car of the Year 2017" og den danske "Årets bil 2017". I Danmark er Peugeot 3008 solgt i 2.415 eksemplarer, hvilket betyder, at den ligger som nummer to i segmentet.

Salgsmæssigt må 3008 dog se sig slået af den lidt mindre model, 2008, der er stormet frem på en førsteplads i sin klasse. Den er solgt i 3.178 eksemplarer, hvilket er en stigning på hele 94 % i forhold til året før.

Det nyeste skud på stammen, Peugeot 5008, er efter blot to måneder solgt i 450 eksemplarer, hvilket vidner om et stort potentiale - ikke mindst, fordi den skiller sig ud ved at kunne rumme 7 personer og samtidig bevare et moderne SUV-look.

Den generelle stigning i salget af SUV-modeller viser, at trenden langt fra er en døgnflue. Med de nye afgifter er SUV´erne blevet endnu mere attraktive, så et forsigtigt kig i spådomskuglen for 2018 viser en endnu større SUV-dominans på det danske bilmarked.

*Kilde: DBI

PEUGEOT 508 er nomineret til Årets Bil i Danmark 201912.10.2018 16:25pressemeddelelse

Den danske Årets Bil kåring 2019 er i fuld gang. 26 danske motorjournalister har netop afsluttet første etape af udvælgelsen, der kulminerer den 23. januar, hvor den endelige vinder udråbes til den store finale. Den finder sted på Forstads Museet i Hvidovre, der med den spektakulære udstilling ”Årets Bil 1969-2019 - Familien Danmark på hjul” fejrer 50-året for kåringen af den første Årets Bil i Danmark.

Prisvindende ny PEUGEOT PARTNER Van introduceres med frapris på 99.990 kr. ekskl. moms20.9.2018 10:11pressemeddelelse

Den nye PEUGEOT PARTNER Van er netop blevet valgt til International Van of the Year 2019 på den internationale transportmesse i Hannover. Sammen med søsterbilerne fra Groupe PSA vandt den overbevisende med 127 point foran den nærmeste konkurrent Mercedes Sprinter, der fik 92 point. De danske Peugeot-forhandlere fejrer titlen ved allerede denne uge at åbne op for bestillinger af den nye PEUGEOT PARTNER Van.

PEUGEOT præsenterer en helt ny PARTNER til de professionelle26.6.2018 07:16pressemeddelelse

PEUGEOT sætter høje standarder i den lille varebilsklasse med den nye PARTNER. Den viser ikke alene et nyt dynamisk design, som indvendigt fuldendes af PEUGEOT i-Cockpit, men er samtidig udstyret med komfort- og sikkerhedsfeatures, der er fuldt ud på højde med en moderne personbil. Herudover lanceres to innovative nyheder: Overload Indikator og Surround Rear Vision, som giver udsyn og forhindrer blinde vinkler. Den nye PEUGEOT PARTNER er kort sagt et komfortabelt mobilt kontor, der med sit praktiske varerum tilbyder et væld af anvendelsesmuligheder.

PEUGEOT hæver barren med ny ambitiøs 508 SW7.6.2018 06:00pressemeddelelse

Blot få måneder efter afsløringen af den nye 508 er PEUGEOT klar med de første fotos af SW-versionen. Der er tale om en gennemgribende ændring. Den nye PEUGEOT 508 SW bryder med de eksisterende designkoder for stationcars i D-segmentet og har i stedet hentet inspiration fra shooting brake-universet. Designet er skarpt med en lavtliggende hoftelinje, og der er opnået en perfekt balance mellem sporty elegance og funktionalitet med rummelig passagerplads og et generøst bagagerum. Den nye 508 SW er udstyret med den nyeste generation af PEUGEOT i-Cockpit, der sammen med bilens performance, sikkerhed og komfort sikrer en intens oplevelse bag rattet. Den nye PEUGEOT 508 SW har verdenspremiere til oktober 2018 i forbindelse med Paris Motor Show og vil efterfølgende blive lanceret i Europa fra januar 2019.