Susanne Ulk, Haslev, nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse

Susanne Ulk, Haslev, er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse valgt som nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse.

Susanne Ulk er uddannet lærer og er selvstændig arbejdsmiljøkonsulent, vejleder samt Master of Public Administration. Hun vil i Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse arbejde for at skabe mere sammenhæng og synergi i det kræftpolitiske arbejde på det lokale, regionale og centrale niveau.

- Jeg vil arbejde for, at Kræftens Bekæmpelse centralt medtænker og medinddrager de frivillige og lokalforeningerne i endnu højere grad end i dag – det vil give synergi og styrke det frivillige arbejde, siger hun.

Brun for enhver pris: 6 ud af 10 unge solariebrugere ved godt, at deres solarieforbrug kan give kræft2.10.2018 06:00pressemeddelelse

Solariebrug er kræftfremkaldende, og jo yngre du er, jo farligere er det. Men hvis vi vil have unge til at lade være med at gå i solarium, er det ikke nok at fortælle dem, at det er sundhedsskadeligt. Det ved de fleste nemlig godt, viser en ny undersøgelse fra Kræftens Bekæmpelse og TrygFondens Solkampagne. Solkampagnen efterlyser fokus på, at modermærkekræft er en meget alvorlig sygdom