Susanne Dahl ny generalsekretær i UNICEF Danmark

Susanne Dahl er i dag blevet udnævnt som ny generalsekretær i UNICEF Danmark.

Den nye generalsekretær er fundet i egne rækker. Susanne Dahl har siden 2018 været en del af den øverste ledelse i UNICEF Danmark som direktør for partnerskaber og programmer. I denne rolle har hun opnået store resultater og har netop været med til at aflevere det bedste resultat i organisationens historie.

”Vi har i øjeblikket et stort fokus på børnene i Ukraine og alle dem, der er på flugt, og vi har oplevet en enorm opbakning både fra den danske befolkning og fra vores vigtige partnere i erhvervslivet. Men også mange andre steder i verden er der børn, der har brug for hjælp. Det er vores opgave at hjælpe dem alle – ikke bare til at overleve – men til at kunne opfylde deres fulde potentiale. Jeg tiltræder som generalsekretær med en enorm ydmyghed – men også med en vilje og en tro på, at jeg – sammen med medarbejderne i UNICEF Danmark – kan gøre en forskel for alle disse børn,” siger Susanne Dahl.

Susanne Dahl har i sin tid hos UNICEF Danmark bevist en stor forståelse for samarbejdet med vigtige partnere og har hvert år kunnet præstere en stigning i indtjeningen fra danske virksomheder og fonde.

”Susanne har en stærk forståelse for den forretningsmæssige udvikling i UNICEF Danmark. Samtidig er hun en stærk, visionær og vellidt leder, som gerne går forrest og naturligt udstikker retningen. Med Susanne for roret får UNICEF Danmark en leder, der står for en klar retning og en åben ledelsesstil. Samtidig vil Susanne kunne professionalisere organisationen yderligere, løfte innovationspotentialet og sikre fortsættelsen af den digitale rejse, som organisationen har påbegyndt,” siger Jesper Lok, bestyrelsesformand i UNICEF Danmark.

Susanne Dahl har tidligere arbejdet for blandt andet Bikubenfonden og Egmont Fonden samt været udviklingskonsulent på etableringen af Fondenes Videnscenter. Hun har desuden en international mastergrad i ledelse og innovation.

Susanne Dahl tiltræder den 1. april og afløser Karen Hækkerup, der i januar meddelte, at hun ønskede at træde tilbage fra posten.