Supermarkedskæden SPAR kører danskerne hjem til jul uden beregning

Supermarkedskæden SPAR sørger for et gratis lift hjem til mere end 800 danskere via 38 busruter, der stopper ved 105 lokale SPAR købmænd i hele Danmark. Det er sjette gang, at SPARs julebus skaber julestemning på vejene med missionen om at gøre en forskel for lokale borgere.

Hvert år valfarter danskerne tværs over landet for at holde juleaften med familien, og rejsepresset kan mærkes på den offentlige transport. SPAR tilbyder et hyggeligt alternativ, som får danskerne sikkert hjem: Over 40 julepyntede busser, som d. 23. december kører 38 ruter rundt i hele landet.

Det kan være omstændigt at tage det offentlige hjem til jul, hvis destinationen ligger uden for de store byer, hvor transportmulighederne er begrænsede. SPARs julebusser gennemfører alle stop, uanset om det er 2 eller 60 passagerer, der skal af.

- Vores årlige julelift handler om at tage ansvar som én af de lokale, og sammen med vores købmænd, gøre noget godt for borgerne. Det er et meget populært tiltag, særligt blandt studerende og familier med få midler. Selvom julebusserne år efter år er fyldt op på størstedelen af ruterne, er der også ruter til tyndtbefolkede byer, hvor kun én eller få passagerer skal af. Vores julebus handler netop om at være til stede lokalt, så selvfølgelig bliver alle, der har tilmeldt sig vores ruter kørt hjem, fortæller kædedirektør for SPAR, Min Købmand og Let-Køb, Esben Keller.

En stor succes siden begyndelsen

SPAR-kædens mantra er at være til stede for lokalsamfundene, og derfra opstod idéen om at give et lift hjem til jul uden beregning.

Siden SPAR satte gang i julehjulene for første gang i 2016, har det været en kæmpe succes, og de mest populære ruter fyldes op i løbet af få dage. Det er der ikke noget at sige til, for ikke alene får passagerne i SPARs julebusser et gratis lift hjem, de får også en tur fyldt med julestemning. Dagen inden afgang bliver busserne nemlig pyntet op til jul, både indvendigt og udvendigt. Ved afrejse får hver passager også en goodie-bag med julegodter udleveret til rejsen.

Bookingen lukkede pr. 5. december, og der er over 800 tilmeldte passagerer. Turen er gratis, og julebusserne kører igennem alle regioner. Pladserne fordeles altid efter først-til-mølle-princippet.

For mere info kontakt:

Senior presse- og kommunikationsrådgiver Jannie Ravn Madsen

Tlf. 72332154

E-mail: presse@dagrofa.dk

Fakta om SPARs julelift:

• Booking af SPAR julebussen er nu lukket

• Mere info om ruter, tider mm. kan findes på SPARs hjemmeside: SPAR giver et gratis lift den 23. december 2022

• Tilmelding sker efter først-til-mølle-princippet, hvor man vælger sin rute og får en e-billet, der skal vises frem ved afgang

• Alle busserne er pyntet op, dog ikke nødvendigvis på samme måde som på billedet

• Mere end 800 danskere bliver kørt hjem med SPARs julebusser d. 23. december i år

• SPAR julebussen gav for første gang et gratis lift hjem til danskerne i 2016

• I 2020 blev turen aflyst pga. corona, så i år er det sjette gang SPAR kører danskerne hjem uden beregning

• Over 40 busser fragter danskerne hjem til jul via 38 ruter

• SPAR er en stor supermarkedskæde med mere end 130 butikker i hele Danmark. Butikkerne er drevet af lokale købmænd, der brænder for at styrke deres lokalområde

• SPAR er en del af Dagrofa, som også har dagligvarekæderne MENY, Min Købmand og Let-Køb, samt Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner.

Erfaren profil bliver ny kategorigruppechef for Frugt og Grønt på tværs af Dagrofa29.11.2022 11:00:00 CET | Pressemeddelelse

Esben Meier bliver ny chef for Frugt og Grønt i fødevarekoncernen Dagrofa, som er en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Esben Meier kommer senest fra en stilling som Group Category Manager i Coop, hvor han bl.a. har stået i spidsen for konceptudvikling, sortimentsudvikling, leverandøraftaler og partnerskaber indenfor en række kategorier. Han har arbejdet med fødevarer indenfor forskellige kategorier i over 20 år, hvilket betyder, han har fingeren på pulsen på mange forskellige områder. Det er en stor fordel, mener kategoridirektør i Dagrofa, Michael Christensen: - I Dagrofa vil vi give de bedste madoplevelser, og det kræver, at vi kan tænke innovativt og samarbejde på tværs af kategorier, forretningsenheder og partnerskaber. Esben kan med sin brede erfaring og innovative tilgang bidrage til vores arbejde med at vinde kategorier som led i vores koncernstrategi #FremgangSammen. Som ny kategorigruppechef vil Esben Meier være ansvarlig for frugt og grønt i Dagrof

Dagrofa Foodservice melder sig under fanerne hos Netværk for Miljømærket indkøb11.11.2022 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

Som den første danske fødevaregrossist har Dagrofa Foodservice meldt sig ind i Netværk for Miljømærket indkøb, som Miljømærkning Danmark faciliterer. Miljømærkning Danmark er udpeget af Miljøministeriet til at varetage de officielle miljømærker, Svanemærket og EU-Blomsten, i Danmark. Netværket består af store danske aktører, som har fokus på at øge efterspørgslen på miljømærkede varer og services – og det er en agenda, som er vigtig for Dagrofa Foodservice. Zainab C. Ryttersgaard, CSR-projektleder i Dagrofa Foodservice, fortæller: - Vi vil meget gerne bidrage til, at der bliver skabt øget synlighed om de miljø- og klimamæssige fordele ved at købe varer og services, som er certificeret med Svanemærket. Derfor har vi meldt os ind i netværket, der består af kompetente medlemmer, som har rig erfaring med at drive den her dagsorden fremad – både samfundsmæssigt og i deres respektive virksomheder. Hun uddyber: - Et af de centrale mål i vores CSR-strategi er, at vi gerne vil blive endnu skarp

Lokale købmænd støtter katastroferamte børn i samarbejde med Bag for en Sag og Røde Kors10.11.2022 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

Lokale købmænd fra SPAR, MENY og Min Købmand har doneret hundredvis af gratis bagekits via Bag for en Sag for at sætte fokus på kriseramte børn over hele verden. Som en ny tilføjelse til bagekittet, vedlægges 10 klimabevidste bagetips til kittet for at hjælpe børn og unge med at tænke i mere klimabevidste vaner. Bagetipsene er udarbejdet af en prisbelønnet konditor i samarbejde med fødevarekoncernen Dagrofas CSR-chef.