Superligaen genstarter: Kommer AGF nærmere bronzemedaljerne, og kan Horsens drille mesterskabsfavoritterne?

Bronzeaspiranterne fra AGF er favoritter mod FC Randers, som kæmper for at komme med i mesterskabsspillet. Og Horsens skal prøve at drille FC Midtjylland, der jagter klubbens tredje mesterskab.

Efter en ufrivillig pause på mere end to måneder ruller bolden i denne uge igen i Superligaen, og den kommende runde byder på flere interessante opgør.

Allerede torsdag tørner AGF og Randers sammen, og her kan resultatet få afgørende betydning for, om de hvidblusede århusianere skal have bronzemedaljer om halsen ved sæsonafslutningen, og om Randers kommer med i mesterskabsspillet.

David Nielsens mandskab er på papiret favorit, og Danske Spil har odds 2,25 på en sejr til AGF, mens en udesejr til Randers FC er sat til odds 3,30.

”Efter flere forsøg ser det ud til, at AGF i år endelig kan hente metal hjem til Århus. De ligger i hvert fald lunt til i kampen om bronzemedaljerne, og vi tror også, at de får fuld pointhøst hjemme mod Randers. Men det bliver nok en tæt affære, for Randers skal have et godt resultat, hvis de skal gøre sig håb om at komme med i mesterskabsspillet”, siger Peter Emmike, oddsansvarlig i Danske Spil.

Danske Spil har odds 2,60 på, at Randers ender i top 6, der giver adgang til mesterskabsspillet.

Kæmpe overraskelse, hvis FCM taber til Horsens
Mandag møder mesterskabsfavoritterne fra FC Midtjylland Bo Henriksens tropper fra AC Horsens. De gulblussede har tidligere vist, at de kan drille mesterskabsfavoritter. Bare spørg Brøndby, der i 2018 snublede mod Horsens i jagten på sit første mesterskab siden 2005.

Det vil dog være en overraskelse af de helt store, hvis FC Midtjylland taber til Horsens:

”FC Midtjylland har været rigtig godt kørende i år og fører ligaen med hele 12 point ned til de forsvarende mestre fra FCK. Derfor skal meget gå galt, hvis ikke midtjyderne skal hæve pokalen i år. Men nu har der været mere end to måneders kamppause, og samtidig skal der spilles uden tilskuere, så man kan ikke afvise at AC Horsens vil kunne drille FCM på deres ellers så stærke hjemmebane”, siger Peter Emmike.

Danske Spil giver pengene hele 14,50 gange igen, hvis Horsens formår at vinde i Herning, mens en sejr til hjemmeholdet er sat til odds 1,22.

Et mesterskab til FC Midtjylland er sat til odds 1,07. Skulle de nærmeste konkurrenter fra FC København vinde Superligaen, udløser det odds 7,50.

Ignorerede opkald fra Danske Spil i over en måned: Det var dumt14.7.2020 08:58:16 CESTPressemeddelelse

En mand i 50’erne fra Faurskov Kommune gik rundt som millionær i over en måned uden at vide det, fordi han har et princip om, at han ikke svarer på opkald fra folk, han ikke kender. Således gik manden rundt - intetanende om, at han havde 12.500.000 i udsigt på kontoen. Han havde nemlig heller ikke været logget ind på sit Plus-abonnement siden han oprettede den for flere år siden. Så chancerne for, at han selv ville opdage sit held, var meget små. -Nu kan jeg godt se, at det var lidt dumt, at jeg ikke tog telefonen, siger vinderen, der er millionær nr. 3669, med et grin. Efter de mange forgæves opkald og enkelte mails tog Helene, der sidder i Danske Spils Kundeservice, andre midler i brug. Da retningslinjerne foreskriver, at man kun må oplyse om en gevinst til selve vinderen - og altså ikke andre personer, der kan have overtaget en telefon, uden at oplysningen er blevet opdateret, skrev hun følgende SMS til den hemmelige millionær: "Kære … Det er meget vigtigt, at du ringer til mig. Mvh