Superheltefilm er sommerens mest sete

På trods af hedebølge og masser af store sportsbegivenheder i tv bliver der fortsat set film hjemme i stuerne. Hos Blockbuster er superheltefilmen ’Black Panther’ den mest populære film denne sommer, mens Fifty Shades igen i år indtager andenpladsen.

Selvom solen skinner fra en skyfri himmel, og sommeren indtil videre har budt på både VM i fodbold og Tour de France, har vi stadig lyst til at se en film i ny og næ. Når vi trækker inden for i sofaen, er det denne sommer de amerikanske film, der er sommerens største filmhit.

”Man må sige, at Hollywood har sat sig tungt på sommerens film, men jeg er bestemt ikke overrasket over, at danskerne er vilde med ’Black Panther’. Marvels superheltefilm er generelt meget populære hos vores kunder, og ’Black Panther’ er ingen undtagelse,” siger Casper Hald, direktør i Blockbuster.

Sidste sommer var ’Fifty Shades – I mørket’ den næst mest sete film hen over sommeren – og i år er det så den sidste film i den erotiske trilogi, der indtager andenpladsen over de mest populære film.

”Der er bestemt delte meninger om Fifty Shades-filmene, men vi har set en enorm interesse for alle tre film, og man må bare sige, at Anastasia og Christian Greys erotiske og eksperimenterende forhold har taget verden med storm,” siger Casper Hald.

Selvfølgelig er der også en børnefilm mellem de mest sete film – og denne sommer er det Pixars ’Coco’, de danske børn ser mest.

”Jeg forstår godt, at ’Coco’ er populær blandt ungerne. Coco er en fantastisk og farverig fortælling fyldt med sang og musik skabt af holdet bag Toy Story 3. Filmholdet har været grundige i deres research og rejste fem gange til Mexico for at lære mere om landets kultur og traditioner, så de kunne karakterisere Coco så godt som muligt,” fortæller Casper Hald.

Sommerens mest sete film på blockbuster.dk

• 1.Black Panther
  • 2.Fifty Shades – Fri
  • 3.Coco
  • 4.Jumanji – Welcome to the Jungle
  • 5.Three Billboards outside Ebbing, Missouri

Baseret på antal transaktioner gennemført hos Blockbuster fra 1. juli til 22. juli 2017.

90’er mobiler lever endnu30.7.2018 07:48pressemeddelelse

Med alle de muligheder, der er på en moderne smartphone, kan det virke mærkeligt. Men ikke desto mindre holder nogle danskere stadig fast i deres gamle mobiltelefon tilbage fra 90’erne. Således viser data fra TDC Groups mobilnet, at der i juni blev registreret 521 aktive mobiltelefoner fra før år 2000. Det er især mobiler fra finske Nokia, der stadig bliver benyttet. Otte af mobilerne i top-10 er produceret af Nokia. Top-10 over 90’er telefoner i TDC Groups mobilnet: 1. Nokia 6150 (1998) 2. Nokia 5110 (1998) 3. Nokia 6150-Ex (1998) 4. Nokia 3210 (1998) 5. Nokia 6081/NME-2A (1997) 6. Motorola International 2700 (1998) 7. Motorola MC2-41B12 (1998) 8. Nokia 6090 (1999) 9. Nokia 6110 (1997) 10. Nokia 7110 (1999) Hos YouSee er produktchef Niels Pedersen, der arbejder med indkøb af mobiler, ikke overrasket over, at det er Nokias mobiler, der dominerer. - Nokia var kongen, da mobiludviklingen for alvor tog fart sidst i 90’erne, og vi så nye funktioner på telefonerne som eksempelvis sms-ordbog

TDC Group ændrer sin organisation i Danmark28.6.2018 10:31pressemeddelelse

TDC Groups nye ejere har sat en klar strategisk retning for selskabet med ambitionen om fortsat at være markedsførende med Danmarks bedste infrastruktur og fokus på den digitale transformation, som TDC har været i gang med de seneste år. - Med nye ejere i ryggen vil vi fortsætte de markante investeringer i den danske infrastruktur og digitalisering. Vi vil tage et stort skridt ved at udbygge fibernetværket og etablere en ledende 5G-position for at sikre Danmarks bedste mobilnetværk i fremtiden, siger koncernchef Pernille Erenbjerg og uddyber: - Vi er kommet godt i gang med at eksekvere på den nye vision, og nu er tiden kommet til at etablere den organisation og det ledelsesteam, som bedst vil kunne drive dette arbejde fremover. Etablering af to nye forretningsenheder I den danske forretning i TDC Group etableres med virkning fra 1. august to nye forretningsenheder: En kundefokuseret enhed kaldet OpCo og en netværksfokuseret enhed kaldet NetCo. Begge enheder vil referere til koncernchef