SuperBrugsens kædedirektør stopper

Jesper K. Andersen, kædedirektør for SuperBrugsen, har besluttet at stoppe i Coop. Han fratræder med udgangen af denne måned.

"Det er en stor karriere, der slutter i Coop. Jesper begyndte for over 30 år siden som flaskedreng, og har arbejdet sig op gennem systemet i kraft af stærke resultater. Varehuschef i Kvickly, salgschef i SuperBrugsen, varehusdirektør i Helsinge Brugsforening, kædedirektør for Dagli´Brugsen og har altså de seneste knap tre år stået i spidsen for vores største kæde med flotte resultater," siger koncerndirektør Stina Glavind.

Om baggrunden for sin beslutning siger Jesper K. Andersen:

"Vi har netop leveret et af de bedste resultater i SuperBrugsens historie, og jeg nærmer mig nu de 50 år. Så hvis jeg skal prøve noget andet i mit arbejdsliv, er tiden den helt rigtige. Hvad det bliver, må tiden vise. Men jeg har været meget taknemmelig for alle de muligheder, jeg har fået i Coop-familien og alle de dygtige kolleger, jeg har arbejdet sammen med".

Som kædedirektør for SuperBrugsen konstitueres kædens nuværende salgsdirektør Jesper Gottschalck Jensen.

Yderligere information:

Koncerndirektør Stina Glavind, 5159 4173

Kædedirektør Jesper K. Andersen, 5159 3605

(Foto af Jesper K. Andersen vedhæftet til fri brug)

Coop laver landsdækkende indsamling til Røde Kors ferielejre29.6.2020 04:00:00 CESTPressemeddelelse

Alle har brug for ferie og et pusterum fra hverdagen. Men for en stor gruppe udsatte børn i Danmark, er ferie ikke en del af sommerens planer. Familierne har hverken råd eller overskud til de ferieoplevelser, vi andre kan glæde os til, og børnene får derfor ikke den tiltrængte pause fra hverdagens problemer. Derfor indleder Coop nu en landsdækkende indsamling i ca. 1000 butikker i SuperBrugsen, Kvickly, Fakta og Dagli´Brugsen til fordel for Dansk Røde Kors´ sommerlejre for sårbare familier. ”Sommerlejrene er lyspunkter for disse familier, men Coronakrisen har gjort det vanskeligere og dyrere for os at afholde lejrene i år, p.g.a. mange af de nye sikkerhedskrav. Støtten fra Coops kunder hjælper os med at sende familier på ferielejr til sommer, og det er vi meget taknemmelige for,” siger Marie-Louise Gotholdt, chef for national afdeling i Røde Kors. Røde Kors’ ferielejre har eksisteret i 15 år og byder hvert år sårbare familier velkomne i perioden fra juli til og med efterårsferien. Lejr

Det 30 år gamle Ø-mærke står stadig over for masser af udfordringer26.6.2020 09:06:58 CESTPressemeddelelse

Økologien stortrives i Danmark, og selvom økologiske fødevarer er populære som aldrig før, har økologien stadig sit at bokse med. Dyrevelfærd og klimabelastning er bare to af udfordringerne, skriver Samvirke. Nej, økologi er ikke automatisk lig med bedre dyrevelfærd. Det afhænger nemlig af, hvordan man definerer dyrevelfærd. Og det er en af mange fejlslutninger omkring økologien, som i år får ekstra fokus på grund af det statslige røde Ø-mærkes 30-års fødselsdag. Det skriver Samvirke, som i juli-magasinet ser nærmere på 30 påstande og myter om økologien. I økologien er det fortsat et problem, at fjerkræ tages af rovdyr i det fri, og at søer ligger smågrise ihjel, fordi de ikke fikseres i farebøjler. Økologiske kalve tages også tidligt fra deres mor, selvom de får lov at blive dobbelt så længe som konventionelle kalve. Økologien arbejder videre med disse udfordringer, som også tæller, at cirka halvdelen af æglæggerkyllingerne er haner, som ikke kan bruges i ægindustrien, og derfor afliv