SuperBrugsens kædedirektør stopper

Jesper K. Andersen, kædedirektør for SuperBrugsen, har besluttet at stoppe i Coop. Han fratræder med udgangen af denne måned.

"Det er en stor karriere, der slutter i Coop. Jesper begyndte for over 30 år siden som flaskedreng, og har arbejdet sig op gennem systemet i kraft af stærke resultater. Varehuschef i Kvickly, salgschef i SuperBrugsen, varehusdirektør i Helsinge Brugsforening, kædedirektør for Dagli´Brugsen og har altså de seneste knap tre år stået i spidsen for vores største kæde med flotte resultater," siger koncerndirektør Stina Glavind.

Om baggrunden for sin beslutning siger Jesper K. Andersen:

"Vi har netop leveret et af de bedste resultater i SuperBrugsens historie, og jeg nærmer mig nu de 50 år. Så hvis jeg skal prøve noget andet i mit arbejdsliv, er tiden den helt rigtige. Hvad det bliver, må tiden vise. Men jeg har været meget taknemmelig for alle de muligheder, jeg har fået i Coop-familien og alle de dygtige kolleger, jeg har arbejdet sammen med".

Som kædedirektør for SuperBrugsen konstitueres kædens nuværende salgsdirektør Jesper Gottschalck Jensen.

Yderligere information:

Koncerndirektør Stina Glavind, 5159 4173

Kædedirektør Jesper K. Andersen, 5159 3605

(Foto af Jesper K. Andersen vedhæftet til fri brug)

Coop skifter fra sorte til klare plastbakker til kød28.2.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse

46 millioner årlige plast-emballager til kød bliver nemmere at genanvende. Det sker, når Kvickly, SuperBrugsen og Brugsen nu skifter alle sine sorte emballager til kød ud med klare. Udskiftningen er gået i gang og fortsætter til lageret af sorte bakker er brugt, hvilket vil ske i løbet af kort tid. ”Formålet er, at plasten i højere grad bliver genanvendt. I dag kan mange sorteringsanlæg ikke sortere den sorte plastemballage til genanvendelse med den teknologi, de har til rådighed. Med skiftet til klare bakker styrker vi den cirkulære økonomi og sikrer en markant højere genanvendelse af kødbakker og anden plastemballage af kød,” siger CSR-chef i Coop, Thomas Roland. Det drejer sig om årligt over 1000 tons sort plast, der fremover kommer i en klar udgave. Skiftet omfatter alle de varer, som Coop, Hilton Food Group og kyllingeproducenten HKScan, emballerer, hvilket udgør hovedparten af kødsortimentet i Coops kølediske. Yderligere information: CSR-chef i Coop, Thomas Roland, 3091 9242 Læs