SuperBrugsen sender gratis slik til 350.000 medlemmer

Når SuperBrugen begynder fejringen af sin traditionsrige fødselsdag den 19. marts, sker det med utraditionelle midler.

350.000 medlemmer modtager nemlig en invitation til at komme til fødselsdagen. Med invitationen følger en lille æske, som man kan fylde med ta´ selv slik gratis i sin butik.

I påsken 2016 blev medlemmer inviteret ned i SuperBrugsen for at hente påskeæg, hvis de havde gættet gækkebrevet, de fik med posten. Det blev så godt modtaget, at det har givet ideen til dette nye tiltag.

”Vi uddelte alle de 180.000 påskeæg, vi havde købt hjem og fik mange reaktioner, ja selv fra statsministeren.

Med vores nye aktivitet vil vi give medlemmerne en hyggelig oplevelse, hvor man kan få en lille æske slik med sig hjem. For selv om vi har meget fokus på sundhed, så må man godt få lidt sødt, når der er fødselsdag,” siger marketingchef Martin Dalsgaard, SuperBrugsen.

Samtidig benytter SuperBrugsen sig af fødselsdagsugerne til, at minde om, at det er vigtigt at huske de festdage, der er med til at binde familien og vennerne tæt sammen i en tid, hvor det er godt at styrke fællesskabet.

Fødselsdagen indeholder selvfølgelig også mange mere traditionelle elementer. Ekstra gode tilbud og konkurrencer på superbrugsen.dk/gaver. Fødselsdagen fejres fra den 19. marts, og den gratis slik kan hentes frem til 25. marts.

Yderligere information: Marketingchef Martin Dalsgaard, 5221 3693

Nyt medlem af Coop Danmarks bestyrelse11.1.2018 14:00pressemeddelelse

En af Skandinaviens mest erfarne ledere inden for dagligvarehandelen, træder nu ind i bestyrelsen for Coop Danmark A/S og Coop Holding. Det er Karl Wistrand, som har været direktør i to af Sveriges største dagligvarevirksomheder, ICA og Coop Sverige. I ICA sluttede han som finansdirektør, CFO, og siden har han været adm. direktør for Coop Sverige. Han er i dag medlem af direktionen i Swedavia, der driver og udvikler 10 lufthavne i Sverige, herunder Arlanda. ”Med Karl Wistrand får vi dyb erfaring i både drift af detailhandel og finansiel styring ind i Coops bestyrelse, og jeg ser frem til samarbejdet,” siger bestyrelsesformand Lasse Bolander. Der er tale om en udvidelse af bestyrelsen, og alle øvrige medlemmer fortsætter som hidtil.

Coops medlemmer støtter landbruget - mere og hurtigere end forventet27.12.2017 09:19pressemeddelelse

På blot fem dage har Coops medlemmer skudt 81.855 kr. i Danmarks Økologiske Jordbrugsfond via Coop Crowdfunding. Dermed er det første mål for et helt nyt samarbejde med Økologisk Landsforening og Danmarks Naturfredningsforening om at skaffe penge til den nystiftedeDanmarks Økologiske Jordbrugsfond, nået på rekordtid. Formålet med den nye fond er at fastholde og øge det økologiske landbrugsareal i Danmark. Gennem opkøb af gårde og jorde skal Fonden medvirke til, at det opfyldes. ”For første gang er det lykkes at samle landbrugs-, natur- og forbrugerinteresse om et fælles formål. Den forrygende start er meget positiv og lover godt for fremtiden,” siger projektleder Nicolai Jæpelt, Coop Crowdfunding Det er efter opfordring fra lokale formænd for butikker i Coop og brugsforeningerne, at samarbejdet med Danmarks Økologiske Jordbrugsfond er kommet i stand. En af formændene er Bent R. Nielsen, Kvickly Stenløse. ”Det er da fantastisk at alle vi småsparere kan være med til at starte projekter o