SuperBrugsen sender gratis slik til 350.000 medlemmer

Når SuperBrugen begynder fejringen af sin traditionsrige fødselsdag den 19. marts, sker det med utraditionelle midler.

350.000 medlemmer modtager nemlig en invitation til at komme til fødselsdagen. Med invitationen følger en lille æske, som man kan fylde med ta´ selv slik gratis i sin butik.

I påsken 2016 blev medlemmer inviteret ned i SuperBrugsen for at hente påskeæg, hvis de havde gættet gækkebrevet, de fik med posten. Det blev så godt modtaget, at det har givet ideen til dette nye tiltag.

”Vi uddelte alle de 180.000 påskeæg, vi havde købt hjem og fik mange reaktioner, ja selv fra statsministeren.

Med vores nye aktivitet vil vi give medlemmerne en hyggelig oplevelse, hvor man kan få en lille æske slik med sig hjem. For selv om vi har meget fokus på sundhed, så må man godt få lidt sødt, når der er fødselsdag,” siger marketingchef Martin Dalsgaard, SuperBrugsen.

Samtidig benytter SuperBrugsen sig af fødselsdagsugerne til, at minde om, at det er vigtigt at huske de festdage, der er med til at binde familien og vennerne tæt sammen i en tid, hvor det er godt at styrke fællesskabet.

Fødselsdagen indeholder selvfølgelig også mange mere traditionelle elementer. Ekstra gode tilbud og konkurrencer på superbrugsen.dk/gaver. Fødselsdagen fejres fra den 19. marts, og den gratis slik kan hentes frem til 25. marts.

Yderligere information: Marketingchef Martin Dalsgaard, 5221 3693

Coop butikker skærer 60 procent af lysregningen20.10.2017 10:27pressemeddelelse

De første resultater af Coops energispare-program, Energi 2020, viser meget lovende resultater. Udskiftning af belysning til LED har i de første butikker medført et fald i lysregningen på 60 procent. ”Ændring i belysning og køleoptimering medfører en kontant besparelse for den første SuperBrugsen på 80.000 kr. om året. Næste fokus er nu at finde yderligere besparelser via vores energimålere,” sigerenergichef Peter Kjærgaard Svendsen, Coop. Han står i spidsen for Energi2020 programmet, der har som mål at reducere energiforbruget med 20 procent i 2020 i forhold til 2014. Første bølge af løsninger er netop nu startet i butikkerne og består af: Fuld konvertering til LED belysning Ny regulering af alle centralt styrede køleanlæg Energimålere på alt relevant forbrug Energicertificering af Coop. ”Vi sætter helt nye standarder for så vidt angår renovering af belysningsanlæg til LED. Både hvad angår energieffektivitet men også omkring lyskvalitet og sundhedsfaktor (flimmer). Vi er meget stolte