SuperBrugsen sender gratis slik til 350.000 medlemmer

Når SuperBrugen begynder fejringen af sin traditionsrige fødselsdag den 19. marts, sker det med utraditionelle midler.

350.000 medlemmer modtager nemlig en invitation til at komme til fødselsdagen. Med invitationen følger en lille æske, som man kan fylde med ta´ selv slik gratis i sin butik.

I påsken 2016 blev medlemmer inviteret ned i SuperBrugsen for at hente påskeæg, hvis de havde gættet gækkebrevet, de fik med posten. Det blev så godt modtaget, at det har givet ideen til dette nye tiltag.

”Vi uddelte alle de 180.000 påskeæg, vi havde købt hjem og fik mange reaktioner, ja selv fra statsministeren.

Med vores nye aktivitet vil vi give medlemmerne en hyggelig oplevelse, hvor man kan få en lille æske slik med sig hjem. For selv om vi har meget fokus på sundhed, så må man godt få lidt sødt, når der er fødselsdag,” siger marketingchef Martin Dalsgaard, SuperBrugsen.

Samtidig benytter SuperBrugsen sig af fødselsdagsugerne til, at minde om, at det er vigtigt at huske de festdage, der er med til at binde familien og vennerne tæt sammen i en tid, hvor det er godt at styrke fællesskabet.

Fødselsdagen indeholder selvfølgelig også mange mere traditionelle elementer. Ekstra gode tilbud og konkurrencer på superbrugsen.dk/gaver. Fødselsdagen fejres fra den 19. marts, og den gratis slik kan hentes frem til 25. marts.

Yderligere information: Marketingchef Martin Dalsgaard, 5221 3693

Coop siger farvel til dåser20.7.2018 09:24pressemeddelelse

Tomater og de fleste andre former for konserves skal fremover ikke længere være emballeret i metal-dåser i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Fakta og Irma. Som led i Coops nye emballagestrategi skifter Coop dåserne i sine egne varemærker, Änglamark og Coop, ud med såkaldte bricks, der primært består af fibre (pap/papir). De første varer er allerede i butikkerne nu. Og i løbet af de kommende 12 måneder vil de fleste emballager være skiftet ud til de nye, langt mere bæredygtige udgaver. ”Med et årligt salg på mere end 12 millioner dåser, vil det formentlig være det emballage-skifte i dansk dagligvarehandel, der har størst betydning for miljøet i mange år,” siger CSR-direktør i Coop, Signe D. Frese. Den store miljømæssige fordel er, at man skifter fossile materialer, der ikke er fornybare, ud med fibre, der let fornys. Dertil kommer, at der betydelige klimamæssige besparelser, når varerne skal distribueres fra emballageproducent til fødevareproducent, fra producent til lagre, og fra l