Coop Danmark A/S

SuperBrugsen og Madkulturen inviterer 4.000 unge til FoodJam på Roskilde Festival

Del

SuperBrugsen leverer friske varer til FoodJam, der afvikles på Roskilde Festival i samarbejde mellem Madkulturen, SuperBrugsen og Roskilde Festival.

Frisk grønt fra SB Grønthandel, nyfangede fisk fra Thorupstrand Kystfiskerlaug og friskbagt økologisk brød.

Det er nogle af de råvarer, som SuperBrugsen stiller til rådighed for de unge til FoodJam, der afvikles på Roskilde Festival i samarbejde mellem Madkulturen, SuperBrugsen og Roskilde Festival. Succesen FoodJam gentages for 5. år i træk.

FoodJam er et aktivt folkekøkken på Festivalen, hvor gæsterne kan komme og lave deres egen mad af de bedste råvarer sammen med kulinariske vejledere. Prisen for at være med er 65 kr. pr. person. Til gengæld får man ny viden, en lærerig og sjov oplevelse og et måltid af højeste kvalitet.

”SuperBrugsen er med på FoodJam for at vise festivalgæsterne, at et supermarked kan noget andet og mere end de discountbutikker, mange af dem handler i til hverdag. Vi gør det tydeligt, at vi har meget mere økologi, et meget større udvalg af friske råvarer og faguddannede medarbejdere, hvor man kan få råd til den daglige madlavning,” siger marketingchef Martin Dalsgaard, SuperBrugsen.

Udover at sørge for de rigtige råvarer, så står SuperBrugsen sammen med Coop Logistik også for den ganske store opgave at sikre, at de friske varer kommer frem til tiden i den rigtige temperatur.

”FoodJam skaber begejstring omkring mad og måltider og giver de unge lyst til at lave mad med nye råvarer og ingredienser sammen med andre unge. Vi ved, at 96 % af FoodJams gæster deltager for fællesskabets skyld, men 75 % går derfra med lyst til at afprøve nye råvarer og teknikker derhjemme. Vi er glade for, at SuperBrugsen igen i år vil være med til at styrke unges madkultur på Roskilde Festival,” siger Judith Kyst, direktør for Madkulturen.

Se video om partnerskabet mellem SuperBrugsen, Madkulturen og Roskilde Festival via dette link.

Læs mere om FoodJam her.

Kontakter

Martin Dalsgaard Andersen, Marketingchef, SuperBrugsen, 52213693, martin.dalsgaard@coop.dk

Links

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

4386 4468

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skrive dig op her og du vil løbende modtage pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

SuperBrugsen får ny kædedirektør8.11.2017 15:00pressemeddelelse

Formatdirektør Mikkel Banke Karlsson, SuperBrugsen, er udnævnt til konceptdirektør i Coop. Som hans afløser er udpeget Jesper K. Andersen, der i dag er formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen. Mikkel Banke Karlsson, 43 år, kommer til at spå i spidsen for udviklingen af butikskoncepter, der skal sikre størst mulig synergi i Coop. Han har været formatdirektør i SuperBrugsen siden 2016, og var før da salgs- og sortimentsdirektør for kæden. Jesper K. Andersen, 46 år, har været formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen siden 2013, og har haft en lang karriere i Coop, som bl.a. salgschef i SuperBrugsen, salgsdirektør og varehusdirektør i Kvickly. En ny formatdirektør for Dagli´- og Lokalbrugsen ventes udpeget inden årsskiftet. Jesper K. Andersen og Mikkel Banke Karlsson begynder i deres nye funktion 1. januar 2018. Yderligere information: Mikkel Banke Karlsson, 5221 3612 Jesper K. Andersen, 5159 3605

Irma indleder partnerskab med Mødrehjælpen2.11.2017 12:32pressemeddelelse

Fremover går Irmas pantdonation ubeskåret til Mødrehjælpen, der har en helt særlig plads hos Irmas medlemmer. Derfor faldt valget på Mødrehjælpen og dens støtte til udsatte familier, da medlemmerne fik mandat til at vælge ny modtager af Irmas pantdonation. Alle familier kan komme i en sårbar situation, men det er langt fra alle, der har nogen at række ud til, når krisen kradser eller tilværelsen slår knuder. Og det kan få alvorlige konsekvenser, hvis forældre ikke får hjælp til at komme på fode igen og dermed skabe en tryg ramme for deres børn. Derfor indgår Irma nu et nyt partnerskab med Mødrehjælpen, hvor blandt andet Irmas pantdonation fremover går til udsatte børn og familier. Alle børn fortjener en god barndom Samarbejdet mellem Irma og Mødrehjælpen sker efter, at Irmas medlemmer på Irmas madmesse i foråret blev kunne vælge, hvilken organisation pantdonationen skal støtte. Valget faldt på Mødrehjælpen, der med donationen giver flere forældre mulighed for at skabe en tryg ramme o

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum