Coop Danmark A/S

SuperBrugsen og Madkulturen inviterer 4.000 unge til FoodJam på Roskilde Festival

Del

SuperBrugsen leverer friske varer til FoodJam, der afvikles på Roskilde Festival i samarbejde mellem Madkulturen, SuperBrugsen og Roskilde Festival.

Frisk grønt fra SB Grønthandel, nyfangede fisk fra Thorupstrand Kystfiskerlaug og friskbagt økologisk brød.

Det er nogle af de råvarer, som SuperBrugsen stiller til rådighed for de unge til FoodJam, der afvikles på Roskilde Festival i samarbejde mellem Madkulturen, SuperBrugsen og Roskilde Festival. Succesen FoodJam gentages for 5. år i træk.

FoodJam er et aktivt folkekøkken på Festivalen, hvor gæsterne kan komme og lave deres egen mad af de bedste råvarer sammen med kulinariske vejledere. Prisen for at være med er 65 kr. pr. person. Til gengæld får man ny viden, en lærerig og sjov oplevelse og et måltid af højeste kvalitet.

”SuperBrugsen er med på FoodJam for at vise festivalgæsterne, at et supermarked kan noget andet og mere end de discountbutikker, mange af dem handler i til hverdag. Vi gør det tydeligt, at vi har meget mere økologi, et meget større udvalg af friske råvarer og faguddannede medarbejdere, hvor man kan få råd til den daglige madlavning,” siger marketingchef Martin Dalsgaard, SuperBrugsen.

Udover at sørge for de rigtige råvarer, så står SuperBrugsen sammen med Coop Logistik også for den ganske store opgave at sikre, at de friske varer kommer frem til tiden i den rigtige temperatur.

”FoodJam skaber begejstring omkring mad og måltider og giver de unge lyst til at lave mad med nye råvarer og ingredienser sammen med andre unge. Vi ved, at 96 % af FoodJams gæster deltager for fællesskabets skyld, men 75 % går derfra med lyst til at afprøve nye råvarer og teknikker derhjemme. Vi er glade for, at SuperBrugsen igen i år vil være med til at styrke unges madkultur på Roskilde Festival,” siger Judith Kyst, direktør for Madkulturen.

Se video om partnerskabet mellem SuperBrugsen, Madkulturen og Roskilde Festival via dette link.

Læs mere om FoodJam her.

Kontakter

Martin Dalsgaard Andersen, Marketingchef, SuperBrugsen, 52213693, martin.dalsgaard@coop.dk

Links

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

4386 4468

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her og modtag pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Coop siger farvel til dåser20.7.2018 09:24pressemeddelelse

Tomater og de fleste andre former for konserves skal fremover ikke længere være emballeret i metal-dåser i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Fakta og Irma. Som led i Coops nye emballagestrategi skifter Coop dåserne i sine egne varemærker, Änglamark og Coop, ud med såkaldte bricks, der primært består af fibre (pap/papir). De første varer er allerede i butikkerne nu. Og i løbet af de kommende 12 måneder vil de fleste emballager være skiftet ud til de nye, langt mere bæredygtige udgaver. ”Med et årligt salg på mere end 12 millioner dåser, vil det formentlig være det emballage-skifte i dansk dagligvarehandel, der har størst betydning for miljøet i mange år,” siger CSR-direktør i Coop, Signe D. Frese. Den store miljømæssige fordel er, at man skifter fossile materialer, der ikke er fornybare, ud med fibre, der let fornys. Dertil kommer, at der betydelige klimamæssige besparelser, når varerne skal distribueres fra emballageproducent til fødevareproducent, fra producent til lagre, og fra l

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum