Coop Danmark A/S

SuperBrugsen og Kvickly går sammen i nyt kommunikationsunivers  

Del

To af Danmarks største dagligvarekæder med et samlet salg på 25 mia. kr. samler sig i fælles modangreb mod discount

 Med en helt ny og anderledes fælles visuel identitet går SuperBrugsen og Kvickly for første gang ud i en stor kampagne, der kommer til at omfatte en række nye medier.

I denne uge har de to Coop-kæder premiere på et helt nyt kommunikationsunivers, der skal tydeliggøre for kunderne, ikke mindst de yngre, at kæderne kan noget mere end discountkæderne, når det gælder sundhed, klima, kvalitet og lokal tilpasning.

Kampagnen lancerer samtidig kædernes nye fælles slogan ”Lige til at spise,” hvor løftet til kunderne er, at man gør det nemt at spise, sundere og mere klimavenligt.

Bag kommunikationsuniverset og konceptet ligger omfattende feltstudier hos danske familier, gennemført i samarbejde med ReD Associates. Kampagnen er udviklet i samarbejde med Ocean Agency.

”Det er afgørende for os at gøre kunderne opmærksomme på, at vi er anderledes, at de kan forvente noget andet af os end af discountbutikker: At de får større udvalg af sunde og mindre klimabelastende varer, at de møder faguddannede medarbejdere og butikker, der er tilpasset kunderne lokalt. Med et sanseligt, levende og farverigt univers vil vi kort sagt skille os mere markant ud,” siger senior marketingchef Rikke Bangild, Brugskæderne.

Lanceringskampagnen omfatter i de kommende uger biografreklamer, dagblade, outdoor, tilbudsaviser og ikke mindst Instagram, Facebook og You Tube med et helt nyt programkoncept.

De godt 300 butikker vil blive ombygget i takt med, at de skal moderniseres. Den første butik med det nye visuelle udtryk er netop åbnet i Asnæs, lige som man i Søndersø på Fyn kan opleve en række elementer i det nye koncept.

Kvickly og SuperBrugsen har en samlet omsætning omkring 25 milliarder kr.

 

Yderligere information: Senior Marketingchef Rikke Bangild,  3032 1259

Link til kampagnefilm: https://youtu.be/HimzRf-Gjbk

Vedhæftede filer

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Jeff Gravenhorst træder ind i Coops bestyrelse23.5.2022 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Den tidligere adm. direktør for ISS A/S, Jeff Gravenhorst, indtræder i bestyrelsen for Coop Danmark A/S. Han afløser den hidtidige næstformand, Jørgen Clausen, der efter 15 år i bestyrelsen har valgt at stoppe. Jeff Gravenhorst, 60 år, var CEO for ISS fra 2010-2020. I dag arbejder han som professionelt bestyrelsesmedlem, og er bl.a. formand ingeniørvirksomheden Rambøll, skadeserviceselskabet SSG og deleboligkonceptet My Homes. Tidligere har han bl.a. været i bestyrelsen for andelsselskabet Danish Crown. ”Med Jeff i bestyrelsen får vi en meget stærk kompetence inden for ledelse, virksomhedskultur og HR, som er nøgleområder i Coops strategi frem mod 2025. Jeg ser meget frem til samarbejdet,” siger bestyrelsesformand Lasse Bolander. ”Jeg håber at kunne bidrage til udviklingen af en kultur med fokus på medarbejderne. Uanset hvor de er i en så stor organisation, er de afgørende for, at Coop kan forblive en vigtig samfundsaktør, hvor kunderne oplever, at de får noget ekstra,” siger Jeff Grav

Dagli´Brugsen byder nye kunder velkomne med dialekt og kendt influencer i nyt kommunikationsunivers20.5.2022 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Danmarks største kæde af nærbutikker, Dagli´Brugsen, har premiere på et nyt kommunikationsunivers og helt nye medievalg. Det sker for at kommunikere klarere og konkret til kunder i de mange lokalsamfund, hvor Dagli´Brugsen er et naturligt mødested. Det nye pay-off for kæden hedder ”Langt fra byen, tæt på hinanden.” ”Det skal tydeliggøre vores strategi, der handler om, at vi vil være med gøre de steder, hvor vi har butikker, til et godt sted at bo. Med vores kommunikation vil vi gøre det tydeligere for kunderne, hvad de kan forvente af os,” siger kædedirektør Maria Beck-Tange. ”Nærhed og fællesskab er nøgleord for os. Og det er det også for den voksende gruppe af yngre familier, der i disse år flytter fra de større byer og ud i de mindre lokalsamfund. Med det nye kommunikationsunivers vil vi vise, at de kan forvente at møde nogle mere personlige, mere lokale butikker, end de måske er vant til. Samtidig handler det også om at understrege det unikke i vores butikker for de kunder, som all

Coop åbner klima-laboratorie i Aarhus10.5.2022 15:53:54 CEST | Pressemeddelelse

Kvickly i Bruuns Galleri i Aarhus bliver til Klima Kvickly. Her vil Coop over det næste år teste, hvordan kunderne kan guides til at handle ind med fokus på bedre klimavalg. Hvordan kan man træffe klimabevidste valg i sit forbrug af dagligvarer? Klimaaftrykket fra danskernes madforbrug er stort, og det er en bunden opgave at få det reduceret. Landbruget, producenterne og leverandørerne kan gøre meget, men en stor del af reduktionen i klimaaftrykket fra maden, vi spiser, skal komme fra ændrede forbrugsvaner. For at blive klogere på hvad der skal til for at hjælpe de bedre klimavaner på vej, lancerer Coop nu et klima-laboratorie. Uden at fjerne varer fra sortimentet eller ændre på priserne vil Coop over det kommende år udvikle, teste og implementere klimarettede tiltag og løsninger, som skal guide og inspirere til at træffe bedre klimavalg. Klima-laboratoriet etableres i Kvickly i Bruuns Galleri. Varehuset omdøbes til ’Klima Kvickly’, og skal være et klima-laboratorie, hvor Coop vil udvi

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum