SuperBrugsen inviterer til Burger Battle i Øksnehallen

Hvem laver Københavns bedste burger? Det battler fem bydele og fem kokke om, når SuperBrugsen inviterer til Burger Battle fredag den 19. august kl. 17:30 til 20 i Øksnehallen til CPH Food District. Timm Vladimir styrer slagets gang.

Fem kokke har hver udviklet en burger, der repræsenterer hver deres bydel baseret på salg i den lokale SuperBrugsen:

• Vesterbro-burgeren er udviklet af Claus Holm
  • Østerbro-burgeren er udviklet af The Protein Kitchen
  • Christianshavn-burgeren er udviklet af Louisa Lorang
  • Nørrebro-burgeren er udviklet af Meyers
  • Bryggen-burgeren er udviklet af Gorm Wisweh

De dyster om vindertitlen, som tildeles af et skarpt dommerpanel bestående af:

• Ole Troelsø (Overdommer) - Gastronomidirektør, Børsen.
  • Mette Stefanie Jensen - Formand for Yelp burgerklubben.
  • Mads Schytte og Anders Damm – Madbloggere, Gastromand
  • Irene Mai Vos – Adm. køkkenchef, Cocks & Cows.
  • Emil Blücher - Forbrugervinder via facebook konkurrence

Program for SuperBrugsen Burger Battle fredag den 19. august:

• Kl. 17.00 – 17.30 Rasmus Nøhr spiller.
  • Kl. 17.30 – 18.30 Friday Night Burger Battle.
  • Kl. 18.30 – 20.00 Salg af burgere – 100 stk. pr. bydel

I CPH Food District har Coop desuden et stort område. Her kan man smage sig gennem masser af lækre smagsprøver. Mød bl.a. Cirkel Kaffes kaffeeksperter, mormødre der laver mormor-mad, Änglamarks snackbar, Smag forskellens saftbar, C måltidsmarked, Søris juicebar og prøv lykken på lykkehjulet hos coop.dk/MAD.

Sanne Nielsen, projektleder i Coop, mobil: 5221 3045
(Der er gratis adgang til CPH Food District med pressekort – ellers kontakt Sanne Nielsen)

Irma vil gøre en dansk klassiker til årets Valentin-hit12.2.2018 08:10pressemeddelelse

Onsdag den 14. februar er det Valentinsdag. I den anledning har Irma lagt hovederne i blød for at komme med det bedste bud til den moderne, urbane forbruger. Svaret har man nu fundet: Hjerter i flødesauce. Men selvfølgelig ikke en ordinær version af denne danske klassiker. Sammen med de to kokke Steve Momsen og Rasmus Kampmann har Irma udviklet en særlig udgave, som kombinerer kvalitetsråvarer med solidt håndværk og den særlige henkogningsteknik, hvor der med simpelt undertryk skabes en forlænget holdbarhed. Tilberedt af kød fra dyr, der har haft et ordentligt liv, økologiske mælkeprodukter og masser af friske, sunde grøntsager. ”Det er faktisk moderne at spise klassiske danske retter igen, men de skal have nye kvaliteter og vores version er rigtig slowfood med masser af smag og kærlighed, og derfor skabt til at glæde en, man holder af på denne særlige dag,” siger Max Schellenbauer, innovationschef i Irma. Sælges i glas med mad til to personer for 134 kr., som man kan give et personlig