SuperBrugsen inviterer til Burger Battle i Øksnehallen

Hvem laver Københavns bedste burger? Det battler fem bydele og fem kokke om, når SuperBrugsen inviterer til Burger Battle fredag den 19. august kl. 17:30 til 20 i Øksnehallen til CPH Food District. Timm Vladimir styrer slagets gang.

Fem kokke har hver udviklet en burger, der repræsenterer hver deres bydel baseret på salg i den lokale SuperBrugsen:

• Vesterbro-burgeren er udviklet af Claus Holm
  • Østerbro-burgeren er udviklet af The Protein Kitchen
  • Christianshavn-burgeren er udviklet af Louisa Lorang
  • Nørrebro-burgeren er udviklet af Meyers
  • Bryggen-burgeren er udviklet af Gorm Wisweh

De dyster om vindertitlen, som tildeles af et skarpt dommerpanel bestående af:

• Ole Troelsø (Overdommer) - Gastronomidirektør, Børsen.
  • Mette Stefanie Jensen - Formand for Yelp burgerklubben.
  • Mads Schytte og Anders Damm – Madbloggere, Gastromand
  • Irene Mai Vos – Adm. køkkenchef, Cocks & Cows.
  • Emil Blücher - Forbrugervinder via facebook konkurrence

Program for SuperBrugsen Burger Battle fredag den 19. august:

• Kl. 17.00 – 17.30 Rasmus Nøhr spiller.
  • Kl. 17.30 – 18.30 Friday Night Burger Battle.
  • Kl. 18.30 – 20.00 Salg af burgere – 100 stk. pr. bydel

I CPH Food District har Coop desuden et stort område. Her kan man smage sig gennem masser af lækre smagsprøver. Mød bl.a. Cirkel Kaffes kaffeeksperter, mormødre der laver mormor-mad, Änglamarks snackbar, Smag forskellens saftbar, C måltidsmarked, Søris juicebar og prøv lykken på lykkehjulet hos coop.dk/MAD.

Sanne Nielsen, projektleder i Coop, mobil: 5221 3045
(Der er gratis adgang til CPH Food District med pressekort – ellers kontakt Sanne Nielsen)

Coop.dk Shopping åbner ny online bogbutik6.9.2017 12:00pressemeddelelse

Onsdag den 6. september slår Coop.dk Shopping dørene op til en ny online bogbutik, hvor danskerne kan gå på opdagelse i alt fra bestsellere, krimier og biografier til børnebøger, fagbøger, kogebøger og rejsebøger. Butikken er ifølge Peter Gram Møller, kommerciel direktør i Coop.dk Shopping, et naturligt led i udviklingen af Coop.dk Shoppings overordnede strategi om, at være danskernes foretrukne online shoppingcenter. - Den fysiske bog er langt fra udkonkurreret af e-bøger og netlydbøger, udtaler Peter Gram Møller. - Det oplever vi i Coops fysiske butikker som Kvickly og SuperBrugsen. Ifølge Bog- og Litteraturpanelets seneste årsrapport, ”Bogen og litteraturens vilkår 2016”, som blev offentliggjort i september 2016, har boghandelen oplevet stærk konkurrence fra supermarkederne og internethandlen og det er denne tendens Coop.dk Shopping tapper yderligere ind i. Ifølge rapporten er produktionen af trykte bøger generelt stigende og fx er ny dansk skønlitteratur steget med mere end 50 % si