SuperBrugsen investerer millioner i grønt

Uddannelse af flere hundrede medarbejdere, større udvalg og ny markedsføring er nogle af de midler, der skal adskille SuperBrugsen fra andre kæder på frugt & grønt

300 medarbejdere i SuperBrugsen gennemgår nu ny uddannelse inden for frugt og grønt og bliver som de første i Danmark Nøglehulscertificerede.

Uddannelsen omfatter blandt andet samtlige ledere af frugt & grønt afdelingerne i kæden.

Det sker som led i den største investering i at løfte frugt og grøntafdelingerne i alle butikker, som fra denne uge markedsføres som SB Grønthandel.

”SB Grønthandel er vores nyeste initiativ i vores strategi. Det skal være med til at tydeliggøre, at der er forskel på SuperBrugsen og andre dagligvarebutikker,” siger kædedirektør Kenneth Pedersen.

”Bedre personlig rådgivning af faguddannede medarbejdere, meget større udvalg (mere end dobbelt så meget at vælge imellem som i en discountbutik), friskhedsgaranti, flere smagsprøver og mere inspiration er de centrale elementer i vores nye frugt og grønt-koncept,” siger Kenneth Pedersen.

I forvejen har kæden gennemført tilsvarende tiltag for slagter- og for vinafdelingerne. Kunderne har kvitteret med større køb, som sidste år resulterede i kædens bedste resultat nogensinde.

Det nye koncept vil blive massivt markedsført med nye reklamefilm, skabt af bureauerme Republica og TorpBethelsen, som kommer til at køre på de landsdækkende kommercielle TV-kanaler de kommende uger.

Medarbejderne bliver i forbindelse med uddannelse som gennemføres i samarbejde med Detaildivisionen under Holstebro Tekniske Skole, Nøglehulscertificeret, hvilket betyder, at de kan rådgive kunderne om de sunde valg.

Yderligere information: Kædedirektør Kenneth Pedersen, 5221 3601

Irma vil gøre en dansk klassiker til årets Valentin-hit12.2.2018 08:10pressemeddelelse

Onsdag den 14. februar er det Valentinsdag. I den anledning har Irma lagt hovederne i blød for at komme med det bedste bud til den moderne, urbane forbruger. Svaret har man nu fundet: Hjerter i flødesauce. Men selvfølgelig ikke en ordinær version af denne danske klassiker. Sammen med de to kokke Steve Momsen og Rasmus Kampmann har Irma udviklet en særlig udgave, som kombinerer kvalitetsråvarer med solidt håndværk og den særlige henkogningsteknik, hvor der med simpelt undertryk skabes en forlænget holdbarhed. Tilberedt af kød fra dyr, der har haft et ordentligt liv, økologiske mælkeprodukter og masser af friske, sunde grøntsager. ”Det er faktisk moderne at spise klassiske danske retter igen, men de skal have nye kvaliteter og vores version er rigtig slowfood med masser af smag og kærlighed, og derfor skabt til at glæde en, man holder af på denne særlige dag,” siger Max Schellenbauer, innovationschef i Irma. Sælges i glas med mad til to personer for 134 kr., som man kan give et personlig