SuperBrugsen investerer millioner i grønt

Uddannelse af flere hundrede medarbejdere, større udvalg og ny markedsføring er nogle af de midler, der skal adskille SuperBrugsen fra andre kæder på frugt & grønt

300 medarbejdere i SuperBrugsen gennemgår nu ny uddannelse inden for frugt og grønt og bliver som de første i Danmark Nøglehulscertificerede.

Uddannelsen omfatter blandt andet samtlige ledere af frugt & grønt afdelingerne i kæden.

Det sker som led i den største investering i at løfte frugt og grøntafdelingerne i alle butikker, som fra denne uge markedsføres som SB Grønthandel.

”SB Grønthandel er vores nyeste initiativ i vores strategi. Det skal være med til at tydeliggøre, at der er forskel på SuperBrugsen og andre dagligvarebutikker,” siger kædedirektør Kenneth Pedersen.

”Bedre personlig rådgivning af faguddannede medarbejdere, meget større udvalg (mere end dobbelt så meget at vælge imellem som i en discountbutik), friskhedsgaranti, flere smagsprøver og mere inspiration er de centrale elementer i vores nye frugt og grønt-koncept,” siger Kenneth Pedersen.

I forvejen har kæden gennemført tilsvarende tiltag for slagter- og for vinafdelingerne. Kunderne har kvitteret med større køb, som sidste år resulterede i kædens bedste resultat nogensinde.

Det nye koncept vil blive massivt markedsført med nye reklamefilm, skabt af bureauerme Republica og TorpBethelsen, som kommer til at køre på de landsdækkende kommercielle TV-kanaler de kommende uger.

Medarbejderne bliver i forbindelse med uddannelse som gennemføres i samarbejde med Detaildivisionen under Holstebro Tekniske Skole, Nøglehulscertificeret, hvilket betyder, at de kan rådgive kunderne om de sunde valg.

Yderligere information: Kædedirektør Kenneth Pedersen, 5221 3601

SuperBrugsen får ny kædedirektør8.11.2017 15:00pressemeddelelse

Formatdirektør Mikkel Banke Karlsson, SuperBrugsen, er udnævnt til konceptdirektør i Coop. Som hans afløser er udpeget Jesper K. Andersen, der i dag er formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen. Mikkel Banke Karlsson, 43 år, kommer til at spå i spidsen for udviklingen af butikskoncepter, der skal sikre størst mulig synergi i Coop. Han har været formatdirektør i SuperBrugsen siden 2016, og var før da salgs- og sortimentsdirektør for kæden. Jesper K. Andersen, 46 år, har været formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen siden 2013, og har haft en lang karriere i Coop, som bl.a. salgschef i SuperBrugsen, salgsdirektør og varehusdirektør i Kvickly. En ny formatdirektør for Dagli´- og Lokalbrugsen ventes udpeget inden årsskiftet. Jesper K. Andersen og Mikkel Banke Karlsson begynder i deres nye funktion 1. januar 2018. Yderligere information: Mikkel Banke Karlsson, 5221 3612 Jesper K. Andersen, 5159 3605

Irma indleder partnerskab med Mødrehjælpen2.11.2017 12:32pressemeddelelse