SuperBrugsen i Hjallese på Fyn bliver til fakta

SuperBrugsen Hjallese, Hjallesevej 10, 5260 Odense S, lukker næste år. I stedet åbner der en ny fakta-butik i samme lokaler.

SuperBrugsen i Hjallelse ved Odense bliver konverteret til en helt ny fakta-butik.

Det ville kræve en stor investering at bringe SuperBrugsen Hjallese, Hjallesevej 10, 5260 Odense S., til et niveau, der ville sikre dens fremtidige konkurrencedygtighed, og det kan butikkens omsætnings- og omkostningsstruktur, ikke bære.

Derfor har Coop valgt at søge Odense Kommune om tilladelse til at opføre en fakta butik i stedet.

Butikkens personale er orienteret.

Lukningen af butikken sker tidligst primo 2021.

Coop vil forsøge at omplacere medarbejderne i andre butikker på Fyn.

Nick Rasmussen, Salgschef, tlf.: 26 61 81 73.

I år varer nytår lige til påske29.3.2021 10:35:00 CEST | Pressemeddelelse

Caviar til 429 kr. for 50 gram, østers, krogmodnet oksekød, eksklusivt dansk lammekød og andre luksus-delikatesser. Det er nemlig nogle af de varer, Irma har på tilbud op til påske. Det viser, at danskerne de seneste måneder har ændret indkøbsvaner, så der er blevet bedre plads til den lille luksus. Irmas tilbudsavis til påske er derfor tilrettelagt under mottoet: Nytårsaften varer lige til påske. ”Vi er jo i en tid, hvor der desværre ikke er de store oplevelser på programmet, så vil vi gerne forkæle de aller nærmeste og dem vi elsker, med en lille luksus f.eks. i form af en smagsoplevelse,” siger konst. kædedirektør i Irma, Rikke Wolff. ”Til nytår så vi et langt større salg af luksusvarer, end vi har set tidligere. Derfor har vi i år skruet op til påske for de bedste varer,” siger Rikke Wolff. Det er de større Irma-butikker med egne slagterafdelinger, der har alle de luksusvarer, der normalt ikke sælges i supermarkeder. Det betyder, at de cirka 50 mindre Irma-butikker, der også holder

Fakta Ebeltoft kåret til Årets Butik26.3.2021 11:46:49 CET | Pressemeddelelse

Blandt de 359 Fakta butikker, er Fakta Ebeltoft i dag blevet kåret til Årets Butik 2020. ”Med enkle midler har butikschef Paw Henriksen og team formået at løfte kundeoplevelsen markant,” siger kædedirektør Thomas Nielsen ”Det er blevet en flottere, mere overskuelig og inspirerende butik, og det har vi kunnet konstatere i en markant forbedring af kundetilfredsheden, omsætningen og resultatet,” siger Thomas Nielsen Fakta Ebeltoft er en af de relativt få butikker i kæden, der er ejet af en lokal, selvstændig brugsforening – i dette tilfælde Kvickly Ebeltoft. Paw Henriksen har ledet butikken siden 2019. ”Butikken er et mønstereksempel på et godt samarbejde mellem brugsforeningen - direktør Jens Friis, Kvickly Ebeltoft – kædeledelsen – her salgschef Keld Larsen, Fakta – og butikkens leder, Paw Henriksen. Derfor står butikken som et forbillede i kæden for et stærkere samarbejde i Coop familien,” siger Thomas Nielsen. Med kåringen til Årets Butik 2020 følger en check på 10.000 kr. Yderligere