SuperBrugsen Hørning og Coop går sammen: Bygger fremtidens lavprissupermarked

SuperBrugsen Hørning og Coop har indgået en aftale om, at det bliver Danmarks nyeste kæde, Coop 365, der skal åbne på Torvet i Hørning.

Her er SuperBrugsen/Hørning Brugsforening i samarbejde med Bach Invest allerede i fuld gang med et byggeri, der kommer til at omfatte 28 lejeboliger og en 1200 kvm. stor dagligvarebutik.

Planen er, at det skal stå færdig om ca. et år. Coop overtager lejemålet 27. august 2021, og forventer at åbne den nye butik for kunderne i løbet af september næste år.

”Med byggeriet sikrer vi, at det velfungerende handelsliv omkring Torvet med de mange gode specialbutikker og SuperBrugsen styrkes og bliver endnu mere attraktiv for kunderne,” siger uddeler Jens F. Grøftehauge, SuperBrugsen Hørning.

Coops nye adm. direktør, Kræn Østergård Nielsen, besøgte forleden Hørning. Han er glad for aftalen mellem Coop og SuperBrugsen Hørning – hvor han i øvrigt selv begyndte sin karriere som salgsassistent 25 år siden.

”Dette er et godt eksempel på, hvordan samarbejdet skal fungere i Coop Familien. En stærk brugsforening styrker med investeringer det lokale handelsliv og Coop lejer sig ind med det nyeste og bedste til den placering, vi har til kunderne,” siger Kræn Østergård Nielsen.

Coop 365 er navnet på Coops nye bud på fremtidens lavprissupermarked. De første test-butikker er netop med stor succes åbnet 13 forskellige steder i Danmark.

Medarbejderne fra den nuværende Fakta på Nørre Allé 16, der kun er halvt så stor som den nye, vil flytte med over i den nye butik.

Yderligere information:

Uddeler Jens F. Grøftehauge, SuperBrugsen Hørning, 8692 1051

Adm. direktør Kræn Østergård Nielsen, Coop, 5221 3201

Foto til fri brug:

Uddeler Jens F. Grøftehauge og adm. direktør Kræn Østergård Nielsen glæder sig over samarbejdet og ser frem til at den nye Coop 365 kan åbne

(Foto: Palle Peter Skov)

Coop inviterer til sin første virtuelle vinsmagning16.10.2020 09:35:00 CESTPressemeddelelse

Coops online-vinbutik VinCooperativet inviterer til sin første virtuelle vinsmagning. Det foregår lørdag den 14. november fra kl. 17-18.30, hvor smagningen livestreames på Facebook. Ønsker man at deltage, så skal man bestille en smagekasse med seks forskellige vine til kr. 499,00 (Værdi 919,80) på Vincooperativet.dk Herefter vil man kunne deltage i smagningen sammen med sine nærmeste venner og blive klogere på, hvilken mad de forskellige vine passer til, hvordan man får de bedste smageoplevelser af vine og meget andet. Smagningen bliver ledet af en af landets førende vineksperter, sommelier Nana Wad. Som medværter deltager Coops mangeårige vinindkøber, Steen Jepsen, og redaktør af Danmarks største vinmagasin, Vin & Co., Lotte Malmgren. Undervejs kan man stille spørgsmål via Facebook-chatten, deltage i konkurrencer med vinpræmier og få særtilbud på vine. ”Egentlig havde vi planlagt en række store vinmesser på Børsen i København. Men på grund af Corona har vi måttet aflyse dem. I stedet

Coop skærper kamp mod madspild29.9.2020 08:59:24 CESTPressemeddelelse

Siden 2013 har Coop hvert år skærpet kampen for at reducere madspild. Og nu har Coop tilsluttet sig ”Danmark mod madspild” og forpligtiger dermed sig selv til at reducere madspildet med yderligere 50 pct. inden 2030. For at nå i mål, tager Coop flere midler i brug for, at det mad der ikke bliver solgt, kommer til glæde for flere. Samarbejdet med Too Good To Go bliver markant udvidet fra knap 500 til ca. 900 butikker, når fakta-kæden om en måned kommer med i Too Good To Go-ordningen, hvor allerede mange Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen og Irma-butikker er med. Coop var den første dagligvarekoncern i 2016 der tilsluttede ordningen og til dags dato er der allerede reddet over 1 million måltider via To Good To Go. ”De seneste syv år har forandret forbrugernes syn på madspild. Før 2013 drejede de fleste forbrugerhenvendelser sig om for gamle varer. Nu handler det om, at vi kasserer for meget,” siger CSR-direktør i Coop, Signe D. Frese. ”Red Maden”-afdelinger, som er i de fleste Coop-but