SuperBrugsen flytter og en Coop365 åbner i Solbjerg

SuperBrugsen i Solbjerg syd for Aarhus flytter ud i det nye kvarter ”Solbjerg Bytorv”, og på den gamle placering åbner en ny Coop365.

I Solbjerg syd for Aarhus åbner den lokale brugsforening og Coop to nye butikker i forbindelse med, at projektet Solbjerg Bytorv bliver en realitet i løbet af de kommende par år. Først flytter den eksisterende Superbrugsen ud af lokalerne på Østergårdsvej og til en helt ny og moderne bygning på selve Solbjerg Bytorv lige ved Solbjerg Hedevej. Senere åbner en Coop365 på adressen på Østergårdsvej, som Coop har købt af Brugsforeningen i Solbjerg.

Det er et tæt samarbejde mellem den lokale brugsforening, Coop og Solbjerg Bytorv, der har muliggjort planerne, fortæller ejendomschef i Coop, Flemming Møller Hansen:

”Solbjerg får både en flot, ny SuperBrugsen og vores bud på fremtidens lavprisvarehus, der hedder Coop365. Så samlet set blive det en opgradering af byens indkøbsmuligheder,” siger Flemming Møller Hansen.

Uddeler Anders Højen glæder sig til at slå dørene op for en ny SuperBrugsen i starten af 2023:

”Vi får et spritnyt supermarked, som bliver et af områdets mest moderne med fokus på grøntafdeling, slagter og delikatesse. Den nye butik bliver næsten dobbelt så stor som den gamle, og vi er dermed med til at fremtidssikre det lokale marked i Solberg,” siger Anders Højen.

Solbjerg Bytorv skal bygges på tidligere Th. Schulz Catering grund, hvor virksomheden blev grundlagt i 1950 af Grethe og Th. Schulz. I dag er det den fjerde generation Schulz, Anders Schulz, barnebarn af Grethe og Th. Schulz, der står i spidsen for udviklingen af Solbjerg Bytorv. Placeret central og lige ved indkørslen til Solbjerg er det familiens klare ambition at skabe et moderne Bytorv med de bedste rammer for byliv, handel og samvær. Det er ligeledes familiens ambition at opføre omkring 100 boliger, hvoraf de fleste placeres i forbindelse med Solbjerg Skov, fortæller direktør Solbjerg Bytorv, Anders Schulz:

”Jeg er utrolig glad for, vi har kunnet lave en aftale med SuperBrugsen Solbjerg om at flytte ind i det nye Bytorv, og jeg er sikker på, at SuperBrugsen Solbjerg vil bidrage meget positivt til at skabe gode rammer for Bytorvet. Jeg ser således frem til et godt samarbejde med bestyrelsen og uddeler Anders Højen”, siger Anders Schulz.

Uddeler SuperBrugsen Solbjerg Anders Højen: 8692 7005
Adm.dir Solbjerg Bytorv Anders Schulz: 3113 0753
Ejendomschef Coop Flemming Møller Hansen (via Lars Aarup): 3091 9266

Børn fra Holstebro planter de første af 250.000 træer i Coops folkeskov6.5.2021 09:45:12 CEST | Pressemeddelelse