SuperBrugsen åbner flagskib i Nærheden

Coop placerer en SuperBrugsen i den nye bydel Nærheden i Høje-Taastrup

Coop har besluttet at åbne en SuperBrugsen i byudviklingsområdet Nærheden i Høje-Taastrup Kommune og har derfor investeret i at få bygget lokaler i bydelen.

Den nye SuperBrugs bliver et flagskib på 1750 kvm. med stor åben slagterafdeling, meget økologi og mange måltidsløsninger. Den forventes at åbne i slutningen af 2019.

”Vi glæder os til at betjene kunderne i det nye byområde med et flot, moderne supermarked, hvor man både kan handle ind til konkurrencedygtige priser til hverdag og købe den bedste kvalitet hos faguddannede medarbejdere, når man har behov for det,” siger direktør for SuperBrugsen, Jesper K. Andersen.

Nærheden er et byudviklingsområde på 65 hektar ved Hedehusene Station som på sigt skal rumme 3000 boliger med plads til 8000 nye beboere.

Den nye SuperBrugsen får en meget central placering i hjertet af byudviklingsområdet tæt på det allerede etablerede springgymnastikcenter, de nybyggede boliger, det grønne parkstrøg Loopet og den kommende skole, som åbner i 2021.

Der bliver parkering både lige ude foran butikken og i parkeringskælder.

Når de første beboere i Nærheden begynder at flytte ind i den nye bydel i marts 2018, har de allerede adgang til natur, fritidsaktiviteter og kollektiv transport inden for en radius af få hundrede meter, og efter få år vil de ligeledes få adgang til SuperBrugsen og en ny, ambitiøs skole, som udvikles i samarbejde med LEGO Education.

”Vi er rigtig glade for at Coop vælger at lægge en SuperBrugsen i Nærheden, da begge parter deler værdier omkring fællesskab og kvalitet. Samtidig er det meget positivt, at Coop vil investere i Nærheden, allerede før de første beboere er flyttet ind og dermed være med til at gøre bydelen endnu mere attraktiv fra starten”, siger direktør for NærHeden P/S Ole Møller.

Firmaet 2E Group bygger ejendommen, som Coop placerer SuperBrugsen i. Årstiderne Arkitekter tegner projektet. 2E Group udvikler i forvejen større, attraktive boligprojekter i Nærheden.

Yderligere information:

Direktør Jesper K. Andersen, SuperBrugsen, 51 59 36 05

Direktør Ole Møller, NærHeden P/S, 30 50 55 75

Ny salgsdirektør i SuperBrugsen13.2.2019 12:00:00Pressemeddelelse

Jesper Gottschalck er udnævnt til ny salgsdirektør for Danmarks største supermarkedskæde, SuperBrugsen, pr. 1. april. Jesper Gottschalck er 38 år, og kommer fra en stilling som salgsdirektør for fakta, region Syd, et job han har haft de seneste tre år. Før da var han salgschef i to år i kæden, og inden havde han en 10 år lang karriere i forsvaret. Han er i gang med at tage en MBA. ”At arbejde med supermarkedsformatet i en kæde i vækst og sikre samspillet mellem brugsforeningerne og Coop, synes jeg er attraktivt og spændende,” siger Jesper Gottschalck. Han skal køre parløb med kædedirektør Jesper K. Andersen. ”Jeg er glad for, at Jesper vil være med. SuperBrugsen satser på to ting i disse år: At vinde hverdagen tilbage fra discount – og udvikle vores særpræg. Ikke mindst til det første har Jesper dyb viden og indsigt, som vi vil nyde godt af,” siger Jesper K. Andersen. Jesper Gottschalck efterfølger Ole Ebdrup Andreasen, der skal være direktør for Brugsforeningen for Middelfart og Omegn

Coop-kunder har besparelser for over 1,5 milliard kr. til gode7.2.2019 07:00:00Pressemeddelelse

Medlemmerne af Coop får automatisk samlemærker, for hver 50 kr. de køber varer for i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, LokalBrugsen, Irma, Coop.dk Shopping og Coop.dk MAD. Men efter at medlemmer ikke får mærkerne fysisk, men digitalt, så hober besparelserne sig op. Lige nu har medlemmerne således 1,63 milliard kr. i ubenyttede samlemærker. Med samlemærkerne kan kunderne købe kendte mærkevarer med op til 78 procents rabat. I øjeblikket er det kvalitetsglas fra Spiegelau, man kan få meget billigt ved hjælp af samlemærkerne. ”Mange kunder er nok ikke klar over, at de har denne mulighed. Derfor vil vi godt gøre opmærksom på, at der er et stort uudnyttet potentiale for at gøre et godt køb,” siger loyalitets manager Thomas W. Pohlentz, Coop. Selv om kunderne har brugt samlemærker til at købe flere hundrede tusinde Spiegelau glas i den aktuelle kampagne, er der stadig mulighed for at bruge de ubenyttede samlemærker frem til 8. marts. Senere på året kommer der nye kampagner for kendte mærk