SuperBrugsen åbner flagskib i Nærheden

Coop placerer en SuperBrugsen i den nye bydel Nærheden i Høje-Taastrup

Coop har besluttet at åbne en SuperBrugsen i byudviklingsområdet Nærheden i Høje-Taastrup Kommune og har derfor investeret i at få bygget lokaler i bydelen.

Den nye SuperBrugs bliver et flagskib på 1750 kvm. med stor åben slagterafdeling, meget økologi og mange måltidsløsninger. Den forventes at åbne i slutningen af 2019.

”Vi glæder os til at betjene kunderne i det nye byområde med et flot, moderne supermarked, hvor man både kan handle ind til konkurrencedygtige priser til hverdag og købe den bedste kvalitet hos faguddannede medarbejdere, når man har behov for det,” siger direktør for SuperBrugsen, Jesper K. Andersen.

Nærheden er et byudviklingsområde på 65 hektar ved Hedehusene Station som på sigt skal rumme 3000 boliger med plads til 8000 nye beboere.

Den nye SuperBrugsen får en meget central placering i hjertet af byudviklingsområdet tæt på det allerede etablerede springgymnastikcenter, de nybyggede boliger, det grønne parkstrøg Loopet og den kommende skole, som åbner i 2021.

Der bliver parkering både lige ude foran butikken og i parkeringskælder.

Når de første beboere i Nærheden begynder at flytte ind i den nye bydel i marts 2018, har de allerede adgang til natur, fritidsaktiviteter og kollektiv transport inden for en radius af få hundrede meter, og efter få år vil de ligeledes få adgang til SuperBrugsen og en ny, ambitiøs skole, som udvikles i samarbejde med LEGO Education.

”Vi er rigtig glade for at Coop vælger at lægge en SuperBrugsen i Nærheden, da begge parter deler værdier omkring fællesskab og kvalitet. Samtidig er det meget positivt, at Coop vil investere i Nærheden, allerede før de første beboere er flyttet ind og dermed være med til at gøre bydelen endnu mere attraktiv fra starten”, siger direktør for NærHeden P/S Ole Møller.

Firmaet 2E Group bygger ejendommen, som Coop placerer SuperBrugsen i. Årstiderne Arkitekter tegner projektet. 2E Group udvikler i forvejen større, attraktive boligprojekter i Nærheden.

Yderligere information:

Direktør Jesper K. Andersen, SuperBrugsen, 51 59 36 05

Direktør Ole Møller, NærHeden P/S, 30 50 55 75

For andet år i træk: Coop Bank nr. 1 i test23.5.2018 08:36pressemeddelelse

Forbrugerrådet Tænk Penge har igen kåret Coop Bank som bedst, når det gælder forbrugslån. Det er CoopLån 20+ som er kåret som ”Bedst i Test” i en sammenligning af forbrugslån på 40.000 kr. I konkurrence med 21 andre pengeinstitutter og finansieringsselskaber vinder CoopLån 20+ blandt andet på grund af: 1. Konkurrencedygtig rente 2. Lave omkostninger 3. Fleksibilitet i tilbagebetaling 4. Ingen etableringsomkostninger Det var stort set de samme egenskaber, der sikrede CoopLån 20+ 1. pladsen sidste år. Coop Bank har dog ikke hvilet på laurbærrene. På tre vigtige punkter er CoopLån 20+ nemlig blevet forbedret. Der er kommet mulighed for længere løbetid og fast rente. Samtidig er kvartalstilskrivning af rente fjernet, så rentesats og ÅOP nu er ét og samme tal – og dermed endnu mere enkelt for forbrugerne at forstå. ”Vi arbejder løbende på at gøre vores produkter mere enkle og sikre os, at vi altid har et af markedets bedste tilbud, så vi er glade for at få blåstemplingen fra Forbrugerrådet

Coop lukker lokale butikker17.5.2018 13:00pressemeddelelse

En række Dagli´Brugser & LokalBrugser, der gennem en årrække har givet underskud, bliver nu lukket. Pr. 30. juni lukker Coop 15 Dagli´Brugser & LokalBrugser over hele landet. Det drejer sig om disse butikker: Hornsyld Gørding Taulov Nykøbing Mors Thisted Resen Ullerslev Årslev Arden Holbøll Plads, Aalborg SØ Suldrup Hjortekær Smidstrup Strand Kragelund Viborg ”Det er butikker, der giver betydelige underskud og hvor vi gennem flere år har kæmpet for at vende udviklingen. Men i år har butikkerne samlet set desværre forstærket den negative udvikling, trods en stor indsats fra medarbejdernes side. Vi ser derfor ikke flere muligheder for at drive dem videre,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Dagli´Brugsen. Udover disse 15 butikker lukker Brugsen på Amagerbrogade i København også. Til sammen har de 16 butikker belastet Coop med et underskud på et årligt to-cifret millionbeløb. Ca. 300 medarbejdere berøres af lukningen. Coop gør alt, hvad der er muligt for at skaffe dem job andetsteds i

Fakta Tyskland hitter med Dick Kaysø-film7.5.2018 10:58pressemeddelelse

En film for Fakta Tyskland er det reklamespot, der har klaret sig bedst på YouTube DK i årets første kvartal. På den seneste opgørelse over de mest populære danske reklamespots på YouTube, ”YouTube Ads Leaderboard* 1. kvartal 2018,” er Fakta Tyskland-filmen ”Signe og Farfar” nummer 1. Filmen https://www.youtube.com/watch?v=y8Ko68CIV2w https://www.youtube.com/watch?v=y8Ko68CIV2w adskiller sig fra mange andre populære reklamefilm ved at være produceret meget enkelt og meget billigt. I hovedrollen er skuespilleren Dick Kaysø som ”Grænsehandleren,” der glæder sig over, hvor nemt det er at handle i Fakta Tyskland. ”Vi har skabt filmen, lige som vi driver Fakta: Enkelt og billigt,” siger Per Boesen, salgsdirektør i Fakta Tyskland. Filmen er produceret uden assistance fra hverken et stort mediebureau eller et stort kreativt reklamebureau. Den eneste samarbejdspartner har været et en-mands firma, Stefan Kragh Film, som arbejder ud fra en ”keep it simple”-tankegang. Stefan Kragh fortæller, at h