SuperBrugsen åbner flagskib i Nærheden

Coop placerer en SuperBrugsen i den nye bydel Nærheden i Høje-Taastrup

Coop har besluttet at åbne en SuperBrugsen i byudviklingsområdet Nærheden i Høje-Taastrup Kommune og har derfor investeret i at få bygget lokaler i bydelen.

Den nye SuperBrugs bliver et flagskib på 1750 kvm. med stor åben slagterafdeling, meget økologi og mange måltidsløsninger. Den forventes at åbne i slutningen af 2019.

”Vi glæder os til at betjene kunderne i det nye byområde med et flot, moderne supermarked, hvor man både kan handle ind til konkurrencedygtige priser til hverdag og købe den bedste kvalitet hos faguddannede medarbejdere, når man har behov for det,” siger direktør for SuperBrugsen, Jesper K. Andersen.

Nærheden er et byudviklingsområde på 65 hektar ved Hedehusene Station som på sigt skal rumme 3000 boliger med plads til 8000 nye beboere.

Den nye SuperBrugsen får en meget central placering i hjertet af byudviklingsområdet tæt på det allerede etablerede springgymnastikcenter, de nybyggede boliger, det grønne parkstrøg Loopet og den kommende skole, som åbner i 2021.

Der bliver parkering både lige ude foran butikken og i parkeringskælder.

Når de første beboere i Nærheden begynder at flytte ind i den nye bydel i marts 2018, har de allerede adgang til natur, fritidsaktiviteter og kollektiv transport inden for en radius af få hundrede meter, og efter få år vil de ligeledes få adgang til SuperBrugsen og en ny, ambitiøs skole, som udvikles i samarbejde med LEGO Education.

”Vi er rigtig glade for at Coop vælger at lægge en SuperBrugsen i Nærheden, da begge parter deler værdier omkring fællesskab og kvalitet. Samtidig er det meget positivt, at Coop vil investere i Nærheden, allerede før de første beboere er flyttet ind og dermed være med til at gøre bydelen endnu mere attraktiv fra starten”, siger direktør for NærHeden P/S Ole Møller.

Firmaet 2E Group bygger ejendommen, som Coop placerer SuperBrugsen i. Årstiderne Arkitekter tegner projektet. 2E Group udvikler i forvejen større, attraktive boligprojekter i Nærheden.

Yderligere information:

Direktør Jesper K. Andersen, SuperBrugsen, 51 59 36 05

Direktør Ole Møller, NærHeden P/S, 30 50 55 75

Irma vil gøre en dansk klassiker til årets Valentin-hit12.2.2018 08:10pressemeddelelse

Onsdag den 14. februar er det Valentinsdag. I den anledning har Irma lagt hovederne i blød for at komme med det bedste bud til den moderne, urbane forbruger. Svaret har man nu fundet: Hjerter i flødesauce. Men selvfølgelig ikke en ordinær version af denne danske klassiker. Sammen med de to kokke Steve Momsen og Rasmus Kampmann har Irma udviklet en særlig udgave, som kombinerer kvalitetsråvarer med solidt håndværk og den særlige henkogningsteknik, hvor der med simpelt undertryk skabes en forlænget holdbarhed. Tilberedt af kød fra dyr, der har haft et ordentligt liv, økologiske mælkeprodukter og masser af friske, sunde grøntsager. ”Det er faktisk moderne at spise klassiske danske retter igen, men de skal have nye kvaliteter og vores version er rigtig slowfood med masser af smag og kærlighed, og derfor skabt til at glæde en, man holder af på denne særlige dag,” siger Max Schellenbauer, innovationschef i Irma. Sælges i glas med mad til to personer for 134 kr., som man kan give et personlig

Fakta reducerer madspild for over 20 millioner kroner på ét år24.1.2018 06:00pressemeddelelse

I 2017 præsterede Fakta-kæden sit laveste niveau af madspild i 4 år. Sammenlignet med 2016 har Fakta reduceret madspild for mere end 20 millioner kroner. ”Det er et enestående resultat. Vi har et stort fokus på den gode indkøbsoplevelse. Det kan vi også se kunderne belønner os for i Coops seneste tilfredsundersøgelse, hvor vi går markant frem. At vi kan lægge yderligere til den positive oplevelse ved at kunne tilbyde vores kunder at købe en vare tæt på udløb til en særlig god pris, giver bare rigtig god mening. Derfor skal vores kunder også have tak for at gå sammen med os om at reducere madspild.”, udtaler Direktør i Fakta, Stina Glavind. Forklaringen på det reducerede madspild skyldes en målrettet indsats: * Systematisk nedsættelse af varer med kort holdbarhed * Uddannelse i disponering * Ekstra fokus på samarbejde i hele organisationen fra butikker til bagland. En af de ting kunderne er blevet mere tilfredse med, er friskhed i frugt og grønt, når de handler i Fakta. Det fremgår af d