Suomen suosituimmat teknologiabrändit 2021

Samsung YouGovin vuosittaisen teknologiabrändilistauksen kärjessä Suomessa.

Teknikan brändit, jotka auttavat meitä pysymään yhteydessä toisiimme ja jotka viihdyttävät meitä COVID-19 pandemian aikana, muodostavat suuren osan vuoden 2021 suosituimpien brändien listauksesta.

Suomen top10-listaus

Ranking perustuu Impression-pisteisiin, joilla mitataan brändin yleisvaikutelmaa.

Samsung on suosittu ympäri mailman ja se on kärjessä Suomen rankingissa pistemäärällä 44,0. Heti perässä tulee Google saaden 43,0 pistettä. Sony sijoittuu kolmanneksi pisteillä 36,3.

Canon on neljäs ja suomalainen brändi Nokia viides LG:n, Nikonin ja Philipsin edellä.

Globaali top25-listaus

Tekniikan alan jättiläinen Samsung on kärjessä tämän vuoden globaalissa listauksessa. Vaikka brändi saattaa olla länsimaissa paremmin tunnettu matkapuhelimista ja televisioista, sen asema merkittävänä innovatiivisten kodinkoneiden toimittajana muualla maailmassa osoittaa sen kokonaisuudessaan saavan ykköspaikan tänä vuonna.

Google on globaalilla listauksella toinen ja WhatsApp kolmas

Tietoa tutkimuksesta

YouGov BrandIndexissä tehdään vuosittain 11 miljoonaa haastattelua ympäri maailman 40 sektorilla. Se toimii yli 55 maassa ympäri maailman kattaen Pohjois-Amerikan, Etelä-Amerikan, Euroopan, Afrikan, Aasian, Lähi-Idän ja Australaasian

Suomessa BrandIndex vertailee yli 350 eri brändiä. YouGov BrandIndex haastattelee joka päivä sataa koko väestöä edustavaa henkilöä, ja kysyy heiltä heidän asenteistaan eri tuotemerkkejä kohtaan.

Ranking perustuu YouGov BrandIndexin Yleisvaikutelma-pisteisiin, jolla mitataan onko kuluttajilla positiivinen tai negatiivinen yleisvaikutelma brändistä. Pistemäärät on laskettu 1.3.2020-28.2.2021 välisen ajan keskiarvona.

Brandit YouGovin teknologiarankingiin 2021 on valittu seuraavasti: Laitevalmistajat (kuten Dell, Apple, Samsung), ohjelmistojen valmistajat (esim. Microsoft ja IBM) ja sosiaalisen median alustat (esim. Facebook ja Instagram).

YouGov on kansainvälinen tietojen keräykseen ja analysointiin keskittyvä konserni. Mielipidekyselyt ovat ydintoimintaamme ja niiden vastaukset kerätään aktiivisesti osallistuvalta paneelilta, jossa on mukana 15 miljoonaa ihmistä ympäri maailmaa. Yhdistämme tämän jatkuvan datavirran vahvaan tutkimusasiantuntemukseemme ja eri toimialojen laajaan kokemukseemme. Tuloksena on systemaattinen tutkimus- ja markkinointialusta.

business.yougov.com