Suomalaiset suosivat Tinderiä kotimaisten treffipalveluiden sijaan

Joka kolmas suomalainen on kokeillut treffipalvelua Internetissä tai sovelluksella. Tinder on nykyinen suosikki etsittäessä rakkautta tai seuraavia treffejä.

Photo by Jack Finnigan on Unsplash

Nettitreffailu on suomalaisille mieluista. 35 % on käyttänyt treffipalvelua joko Internetissä tai sovelluksella. 18–39-vuotiaiden keskuudessa luku on 53 %.

Nettideittailu

Kun suomalainen haluaa löytää rakkauden tai seuraavat treffit, Tinder on tehtävään suosituin sovellus.

Suomalaisten suosituimmat treffipalvelut

13 % suomalaisista on jossain vaiheessa elämäänsä käyttänyt Tinderiä, ja etenkin nuoret, 18–29-vuotiaat, ovat pyyhkäisseet itsensä potentiaalisille treffeille Tinderissä. Suomi24 Treffit on toiseksi käytetyin treffipalvelu, ja kaikkein käytetyin sovellus yli 30-vuotiaan väestönosan keskuudessa. Kysyttäessä, mitä treffipalveluita suomalaiset ovat käyttäneet viimeisimmän 6 kuukauden aikana, Tinder nousee selkeästi kärkeen. 6 % suomalaisista on käyttänyt Tinderiä. Vertailuna 3 % on käyttänyt Happypancakea ja 2 % Suomi24 Treffit -palvelua.

Joka neljättä nolottaa rakkauden löytäminen netistä

Verkkotreffailu on nykyään sosiaalisesti hyväksyttävää, ja enemmistö suomalaisista (61 %) ei nolostele myöntää löytäneensä parisuhteen treffipalvelun kautta. Kuitenkin 26 % pitäisi asiaa nolona myöntää.

Ruotsalaiset naapurimme ovat vapaamielisempiä verkkotreffailun suhteen. Siellä vain 14 % vastaajista tuntisi nolostusta, kun taas 76 % ei pitäisi nolona myöntää asiaa.

Tutkimuksesta

Tutkimus perustuu edustavasti valittujen yli 18-vuotiaiden YouGov-paneelin jäsenten haastatteluihin 16-03-2018 – 19-03-2018. Vastaajia Suomessa 1009. Lähde: YouGov.

Photo by Jack Finnigan on Unsplash