Sunset Boulevards nye Grab’nGo i Tønder åbner den 24. maj - Bliver den første af sin slags i Danmark med Drive Thrue

Når Sunset Boulevards nye Grab’nGo restaurant på Plantagevej åbner den 24. maj kl. 10, bliver det ifølge kæden med stærkt team med 23 nye lokale medarbejdere og en menu, som man kender den fra landets øvrige restauranter. Restauranten bliver den blot anden af sin slags i Danmark og den første med Drive Thrue.
Grab’nGo model DT 1

Den nye Sunset Boulevard restaurant i Tønder er en såkaldt Grab’nGo, som er Sunset Boulevards nyeste restaurantmodel baseret på take away og online bestilling. Restauranten, der åbner den 24. maj kl. 10, bliver den blot anden af sin slags i landet og den første med Drive Thrue.

Restauranten har træfacade og græs på taget og får på sigt også vertical farming, der gør det muligt at dyrke krydderurter til maden i restauranten – og så fylder hele molevitten blot omkring 300m2 totalt.

Med konceptet kan vi imødekomme den stigende efterspørgsel efter nem online bestilling og hurtig afhentning af frisklavet fastfood,” siger administrerende direktør hos Sunset Boulevard Jens Broch.

Tror på Tønder

Da Sunset Boulevard, der med 45 restauranter er landets største danskejede fastfoodkæde, åbnede kædens første Grab’nGo i Svendborg i september 2022, blev konceptet taget godt imod, og kæden planlægger nu at åbne i alt fire af de nye restauranter i Danmark i indeværende år.

”Når vi har valgt Tønder som en af de allerførste lokationer, er det fordi, vi vurderer, at der er plads til et større udbud af kvalitetsfastfood i området, og at vores menu, konceptet med online bestilling og takeaway samt restaurantens arkitektur vil falde i god jord hos lokalbefolkningen,” siger administrerende direktør hos Sunset Boulevard Jens Broch.

Sunset Boulevard gik ud af 2022 med et resultat på 24.5 millioner før skat og slog dermed omsætningsrekorden fra 2021 med hele 25 procent. Med resultatet opnåede Sunset Boulevard den højeste omsætning og den største tilgang af gæster nogensinde siden etableringen i 1996. Foruden åbningen af de i alt fire nye Grab’nGo restauranter planlægger kæden at åbne yderligere to af de mere traditionelle i Danmark og at ekspandere til Norge i 2023.

Kendt burgermenu og nyt team

Den nye restaurant ved Kvickly og OK-tanken kommer til at byde på langt størstedelen af Sunset Boulevards menukort, som man kender den fra kædens traditionelle restauranter, herunder Hereford burgeren, sandwiches og krydrede pommes frites. Bag disken og i restaurantens køkken står et nyt team med 23 lokale medarbejdere klar til at tilberede og udlevere maden.

Vi har været så heldige at ansætte et helt fantastisk godt team af medarbejdere fra Tønder og omegn, og de har virkelig klaret oplæringen med bravour. Nu glæder vi os bare til at byde gæsterne velkomne og servere et lækkert måltid til en masse Tønder-borgere,” siger Jens Broch.

Grab’nGo model DT 1
Grab’nGo model DT 2
Grab’nGo model DT 3
Grab’nGo model DT 4
Grab’nGo model DT 5

Sunset Boulevard er landets største danskejede fastfoodkæde med (nu) 45 restauranter fordelt over hele Danmark samt én på Færøerne og to i Grønland. Kæden beskæftiger ca. 1275 medarbejdere i Danmark. Sunset Boulevard åbnede den første restaurant i Odense i 1996 og var i de tidligste år mest kendt for sine sandwich. I dag udgør burgere med bl.a. oksekød fra fritgående irsk kødkvæg hovedparten af menuen og salget.