Sunset Boulevard i Nyborg får ny mand ved roret fra 1. november

Dobbelt så stor kapacitet i drive thru’en og implementering af SunsetToGo. Det er tiltag, som Sunset Boulevards gæster i Nyborg kan se frem til, når franchisetager Jesper Nielsen den 1. november overtager restauranten. Jesper Nielsen driver i forvejen Sunset Boulevards restauranter i Slagelse og Ringsted sammen med hustruen Käthe og parrets to døtre. Nu glæder han sig til at udvide restaurantporteføljen med lige præcist restauranten i Nyborg.

51-årige Jesper Nielsen har længe haft Sunset Boulevard restauranten i Nyborg i kikkerten. Restauranten er både veldrevet og velbesøgt, og så ligger den, som han siger, på alle måder godt.

Restauranten i Nyborg har en fantastisk beliggenhed tæt på motorvejen, der er en god stemning blandt de lokale gæster og medarbejdere i restauranten, og så ligger den i naturlig forlængelse af mine nuværende restauranter, relativt tæt på min bopæl, så jeg har god mulighed for at involvere mig personligt i den daglige drift,” siger Jesper Nielsen.

Restauranten har indtil videre været ejet af Danske Koncept Restauranter A/S med hovedkontor i Kolding. Når den nu overtages af Jesper Nielsen, er det som led i Sunset Boulevards strategi om at få flere restauranter på lokale hænder.

Tandem-lane, ToGo og personlig tilstedeværelse

Jesper Nielsens ambitioner for Nyborg restauranten er store. Inden udgangen af i år skal drive thru’en udbygges fra enkelt- til dobbeltsporet, også kaldet tandem-lane, så der kan serviceres flere biler hurtigere. Samtidigt implementeres der SunsetToGo med digital bestilling og udlevering af maden på særligt indrettede parkeringspladser ved restauranten.

Det skal være endnu nemmere at få et frisklavet måltid hurtigt via restauranten i Nyborg i fremtiden. Restauranten er i forvejen velfungerende, og jeg er overbevist om, at den med de nye initiativer, personligt ejerskab og det eksisterende dygtige medarbejderteam kan blive en af de største og allerbedste Sunset Boulevard restauranter i landet,” siger Jesper Nielsen.

Den nye ejer forventer at involvere sig personligt i den daglige drift af Nyborg og være til stede i restauranten på jævnlig basis. Han trives generelt bedst med at være i restauranterne fremfor på et kontor.

Jeg er sådan en type, der ofte kører ud i restauranten med den bærbare og fornemmer stemningen og er de ekstra hænder i køkkenet og ved kassen, når der er brug for det,” siger han.

På spørgsmålet om, hvor fokus kommer til at ligge i den daglige drift, kommer svaret prompte:

Det kommer først og fremmest til at ligge på gæsten. Vi skal se, høre og forkæle vores gæster. Og så skal vi levere et godt frisklavet måltid. Hurtigt. Hver gang.”

Om Jesper Nielsen

Jesper Nielsen er 51 år, bor 5 km uden for Slagelse og er Sunset Boulevards første franchisetager. I 2016 købte han Sunset Boulevard restauranten i Slagelse, og i 2018 udvidede han porteføljen med restauranten i Ringsted. Både hustruen Käthe og parrets to døtre er medejere af restauranterne og involveret i driften af dem.

Udover at overtage restauranten i Nyborg 1. november i år bliver Jesper Nielsen ejer af to nye Sunset Boulevard restauranter i henholdsvis Korsør i 2023 og Næstved i 2024. Jesper Nielsen har en baggrund som brandmand og ambulanceredder hos Falck og har senest op til købet af restauranten i Slagelse i 2016 drevet selvstændig vognmandsforretning inden for persontransport i 13 år sammen med sin hustru.

Kontakt Pia Tobberup tlf. 61764234, mail: presse@sunset-boulevard.dk for uddybning og/eller interview med Jesper Nielsen.

Sunset Boulevard er landets største danskejede fastfoodkæde med 44 restauranter fordelt over hele Danmark samt én på Færøerne og to i Grønland. Kæden beskæftiger ca. 1400 medarbejdere i Danmark. Sunset Boulevard åbnede den første restaurant i Odense i 1996 og var i de tidligste år mest kendt for sine sandwich. I dag udgør burgere med bl.a. oksekød fra fritgående irsk kødkvæg hovedparten af menuen og salget.