Sunset Boulevard åbner ny restaurant i Taastrup – få et års forbrug af burgere

Den 3. marts åbner landets største danskejede fastfoodkæde, Sunset Boulevard, ny restaurant på Helgeshøj Alle i Taastrup med den lokale franchisetager Peter Vadstrup i spidsen. Restauranten er gearet til en høj gennemstrømning af gæster og byder på dobbelt drive thru, 86 siddepladser og 45 nye lokale arbejdspladser. De hurtige får et års forbrug af burgere med i købet på åbningsdagen.

Sunset Boulevard planlægger at åbne omkring 6 nye restauranter i Danmark i løbet af 2023, og nu er kæden klar med årets første ny-åbning. I spidsen for restauranten i Taastrup står 35-årige Peter Vadstrup, som blev franchisetager i kæden den 1. februar 2022 med overtagelse af restauranterne i Rødovre, Greve og Ballerup. Peter Vadstrup er begejstret for den nye lokation:

”Det er jo en fantastisk beliggenhed med nem adgang for gæsterne og en i forvejen stor gennemstrømning af mennesker. Området er veletableret, men i fortsat udvikling, og det vil vi selvfølgelig gerne være en aktiv del af,” siger han.

Restauranten bliver da også gearet til at kunne servicere et højt antal gæster ad gangen. Drive thru’en bliver med dobbeltbane. Der bliver SunsetToGo parkeringspladser, hvor man kan bestille maden online og få den leveret ved bilen, og lobbyen indrettes med 86 siddepladser og et stort legerum.

Nyt team trænet og klar

Med åbningen af restauranten åbnes der også for 45 nye lokale arbejdspladser. Peter Vadstrup overflytter 10 medarbejdere fra sine øvrige restauranter og har derudover ansat og trænet 35 nye medarbejdere til restauranten over de seneste måneder. Medarbejdernes træning er foregået i Peters øvrige restauranter, og de er nu mere end klar til at trække i arbejdstøjet i Taastrup den 3. marts.

Det er et virkeligt stærkt team. Vi har været så heldige at finde nogle super dygtige, venlige og smilende medarbejdere, som har arbejdet fokuseret på at tilegne sig de nødvendige kompetencer gennem træningen. Nu glæder de sig til åbningsfesten og til at komme i gang med hverdagen i restauranten,” siger Peter Vadstrup.

Åbningstiderne i den nye restaurant bliver kl. 10.00-22.00 alle ugens dage.

Få et års forbrug af burgere

Overvejer du at komme omkring restauranten på åbningsdagen, kan det godt betale sig at være blandt de allerførste. De første 50 gæster, som køber en menu for minimum 89 kr. får nemlig et års forbrug af burgere, svarende til en burger (op til 64 kr.) om ugen i et år.

Kontakt: Pia Tobberup tlf. 61764234, mail: presse@sunset-boulevard.dk.

Fotos

Franchisetager Peter Vadstrup 35 år, bor i Valby med sin hustru Lisa og parrets to børn. Peter driver i forvejen restauranterne i Rødovre, Greve og Ballerup.

Restaurantchef i den nye restaurant bliver 26-årige Bilal Abou Chouk. Bilal har erfaring som restaurantchef fra restauranten i Ballerup.

Sunset Boulevard er landets største danskejede fastfoodkæde med 44 (pr. 3. marts) restauranter fordelt over hele Danmark samt én på Færøerne og to på Grønland. Kæden beskæftiger ca. 1250 medarbejdere i Danmark. Sunset Boulevard åbnede den første restaurant i Odense i 1996 og var i de tidligste år mest kendt for sine sandwich. I dag udgør burgere med oksekød fra fritgående irsk kødkvæg hovedparten af menuen og salget. Kæden har hovedkontor i Kolding og er ejet af den danske erhvervsmand Jeppe Droob.

Sunset Boulevard var den første danske fastfood kæde til at udfase sugerørene af engangsplast med alternative sugerør af siv- og hvedestrå i februar 2020. I oktober 2020 fjernede kæden desuden som de første legetøjet fra børnemenuen for i stedet sammen med Growing Trees Network at plante træer i de danske folkeskove.