Forsikring & Pension

Sundhedstiltag på arbejdspladsen bliver mere og mere vigtig

Sundheds- og trivselstiltag er vigtige elementer for danskerne i deres vurdering af deres arbejdsplads. Knap halvdelen af cheferne, arbejder aktivt med at fremme fysisk og mental sundhed. Det er godt for virksomheden, den enkelte og for samfundsøkonomien. Især i en tid, hvor folk forventes at blive længere på arbejdsmarkedet

Mange arbejdspladser har heldigvis fokus på sundhedsinitiativer og de skal frem i lyset, så andre kan blive inspireret. Derfor skydes ”Danmarks Sundeste Arbejdsplads - Initiativprisen” nu i gang for tredje år i træk.

Konkurrencen ”Danmarks Sundeste Arbejdsplads - Initiativprisen” hylder alle de gode sundhedsinitiativer på landets arbejdspladser, så de kan inspirere andre og samtidig få den anerkendelse og opmærksomhed, de fortjener.

Det er Forsikring & Pension, Velliv Foreningen, Dansk Firmaidrætsforbund og Dansk Erhverv, der står bag konkurrencen.

- Alt for mange danskere bliver sygemeldt på grund af stress, skader eller dårlig sundhed. Det udvikling skal vi have bremset både på de offentlige- og private arbejdspladser. Sundhed, trivsel og arbejdsmiljø er elementer som alle arbejdspladser skal have fokus på. Det skal ses som en investering at have sunde og tilfredse medarbejdere, siger Karina Ransby, underdirektør i brancheorganisationen Forsikring & Pension.

Alle arbejdspladser kan være med
Selve Initiativprisen uddeles til den arbejdsplads i Danmark, der har iværksat det bedste initiativ inden for sundhed, trivsel og arbejdsmiljø.

For at fremhæve tiltag for mental sundhed på arbejdspladsen, vil der blive uddelt en særpris til den virksomhed, der har taget landets bedste initiativ til forbedret mental sundhed.

Alle kan være med til at indstille deres eget sundhedsinitiativ på arbejdspladsen i regionen og stemme om, hvilken arbejdsplads i hele landet, der har iværksat det sundeste initiativ. Hver regionsvinder kåres ud fra antallet af stemmer, de har opnået. Så alle har en chance for at vinde.

Små virksomheder kan også være med, da antallet af stemmer, som et initiativ får, divideres med antallet af ansatte på den arbejdsplads, hvor initiativet er gennemført.

Om initiativet og konkurrencen
Konkurrencen ”Danmarks Sundeste Arbejdsplads – Initiativprisen” skydes i gang 4. marts. Alle kan indstille og stemme på initiativer til og med 15. maj 2019.

Der kåres vinderne i hver af landets fem region  og de dyster derefter om at vinde selve ”Initiativprisen”.

Alle indstillede sundhedsinitiativer offentliggøres løbende på www.sundestearbejdsplads.dk og det er også på den side at indstillinger og afstemningen foregår.

Statistik
Tallene bag konkurrencen er fra 2018 hvor Norstat har spurgt folk på arbejdsmarkedet.

Nicolai Schacke, presseansvarlig, 24 24 04 02

Dansk Firmaidræt
Kasper Kristensen, kampagnekoordinator, 40 45 48 14

Dansk Erhverv
Line Lagoni Leonhard, pressekonsulent, 29 99 40 69

Velliv Foreningen
Lars Hjorth Bærentzen, kommunikationskonsulent, 22 60 07 18.

Information om Forsikring & Pension

Forsikring & Pension
Philip Heymans Allé 1

41919101http://www.forsikringogpension.dk

F&P er brancheorganisation for forsikrings- og pensionsselskaberne i Danmark.

Følg pressemeddelelser fra Forsikring & Pension

Flere pressemeddelelser fra Forsikring & Pension