Sundhedsindustrien kan fordoble eksporten til 200 mia. kr. – hvis vi sikrer, at væksten kan fortsætte

Hver gang Danmark eksporterer for 100 kr., står sundhedsindustrien for 16 af dem. Det vil sige, at knap hver sjette eksportkrone stammer fra salget af sundhedsindustriens produkter. Og væksten har været enorm: Fra 2005 til 2015 blev eksporten fordoblet. Det er regeringens og DI’s medlemsvirksomheders ambition, at vi igen skal fordoble eksporten inden 2025 og dermed runde 200 mia. kr. Men det kræver, at virksomhederne har de rigtige vilkår – herunder bedre adgang til udenlandsk arbejdskraft.

Det stiller vi skarpt på til Sundhedsindustriens Dag, hvor også statsminister Lars Løkke Rasmussen præsenterer sine visioner for sundhedsområdet.

Pressen inviteres til:
Sundhedsindustriens Dag
Onsdag den 12. september 2018, kl. 8.30-12.30
Industriens Hus, H.C. Andersens Boulevard 18, 1787 København V

På dagen deltager en lang række repræsentanter fra branchens mange innovative virksomheder. De kommer bl.a. for at diskutere de mange muligheder og udfordringer, teknologi skaber for sundhedsindustrien: Digitale terapier, adaptive learning, sundhedsdata m.m.

Fra politisk side deltager, foruden statsminister Lars Løkke Rasmussen, sundhedsminister Ellen Trane Nørby (V) og sundhedsordfører Flemming Møller Mortensen (S).

Se det fulde program her

For yderligere oplysninger og for tilmelding kontakt venligst pressekoordinator Jonas Forup Stubkjær, jofs@di.dk, +45 2830 1544.

Mad med mening - DI Fødevarers årsdag 201819.11.2018 13:04Presseinvitation

Klimamærke, bæredygtighed, madspild. Der er mange meninger om madvarer, faktisk flere end nogensinde, ikke mindst på de sociale medier. Danske fødevarevirksomheder har 360 grader udsigt til udfordringer, som de skal forholde sig til, og som vil ændre deres marked i en meget nær fremtid. Nu sætter DI Fødevarer fokus på, hvordan branchens topchefer skal komme de mange udfordringer i møde – i rette tid. Pressen inviteres til DI Fødevarers årsdag - Mad med mening, Torsdag den 22. november, kl. 14.00 -18.00, Industriens Hus, Rådhuspladsen, København V. Årsdagen får besøg af hele to ministre. Udenrigsminister Anders Samuelsen holder tale til forsamlingen af virksomhedsledere om fødevarevirksomhedernes rolle i forbindelse med FN’s Verdensmål. Derefter er det miljø- og fødevareminister Jakob Ellemann-Jensens tur til at tale om den madpolitiske dagsorden, der også er miljøets dagsorden – og ikke mindst om fødevareindustriens nye målgruppe. Miljø- og fødevareministeren er på scenen igen, når der

Stor messe hjælper internationale medarbejdere med at finde bolig12.11.2018 07:00pressemeddelelse

Danske virksomheder kan ikke undvære udenlandske talenter, og stadig flere internationale højtuddannede tager springet og flytter til Danmark. Men de har problemer med at finde et sted at bo – i hvert fald et, som de kan betale. Derfor inviterer Dansk Industri og International House nye internationale borgere til messen Housing Fair, der hvert år er et stort tilløbsstykke for internationale talenter. Housing Fair finder sted d. 14. november 2018.

Er blockchain klar til erhvervslivet?9.11.2018 13:12Presseinvitation

Det nye internet er det blevet kaldt. Blockchain er sidste ny skrig i den teknologiske udvikling, som ventes at få stor betydning for samfundet og for erhvervslivet. Blockchain kan blandt andet bruges til at forhindre kopiering og forfalskninger. Blockchain er mere end hype. Men er teknologien klar til brug i erhvervslivet – og er erhvervslivet klar? Det er nogle af de spørgsmål, som DI Digital og Nordic Blockchain Association fokuserer på nu.