Sundhedsindustrien kan fordoble eksporten til 200 mia. kr. – hvis vi sikrer, at væksten kan fortsætte

Hver gang Danmark eksporterer for 100 kr., står sundhedsindustrien for 16 af dem. Det vil sige, at knap hver sjette eksportkrone stammer fra salget af sundhedsindustriens produkter. Og væksten har været enorm: Fra 2005 til 2015 blev eksporten fordoblet. Det er regeringens og DI’s medlemsvirksomheders ambition, at vi igen skal fordoble eksporten inden 2025 og dermed runde 200 mia. kr. Men det kræver, at virksomhederne har de rigtige vilkår – herunder bedre adgang til udenlandsk arbejdskraft.

Det stiller vi skarpt på til Sundhedsindustriens Dag, hvor også statsminister Lars Løkke Rasmussen præsenterer sine visioner for sundhedsområdet.

Pressen inviteres til:
Sundhedsindustriens Dag
Onsdag den 12. september 2018, kl. 8.30-12.30
Industriens Hus, H.C. Andersens Boulevard 18, 1787 København V

På dagen deltager en lang række repræsentanter fra branchens mange innovative virksomheder. De kommer bl.a. for at diskutere de mange muligheder og udfordringer, teknologi skaber for sundhedsindustrien: Digitale terapier, adaptive learning, sundhedsdata m.m.

Fra politisk side deltager, foruden statsminister Lars Løkke Rasmussen, sundhedsminister Ellen Trane Nørby (V) og sundhedsordfører Flemming Møller Mortensen (S).

Se det fulde program her

For yderligere oplysninger og for tilmelding kontakt venligst pressekoordinator Jonas Forup Stubkjær, jofs@di.dk, +45 2830 1544.

DI Vand tager kampen op mod vandmangel og urenset spildevand18.6.2019 13:40:48 CESTPressemeddelelse

En række virksomheder, der arbejder med vandteknologi, vand- og spildevandsforsyning samt rådgivning, har i dag stiftet foreningen DI Vand. Foreningen vil arbejde for at forbedre vilkårene for millioner af mennesker, som lider under mangel på rent drikkevand og urenset spildevand. Det skal ske ved at styrke forskningen, sikre bedre rammevilkår for virksomhederne og øge eksporten af vandteknologi.