Sundhedsindustrien kan fordoble eksporten til 200 mia. kr. – hvis vi sikrer, at væksten kan fortsætte

Hver gang Danmark eksporterer for 100 kr., står sundhedsindustrien for 16 af dem. Det vil sige, at knap hver sjette eksportkrone stammer fra salget af sundhedsindustriens produkter. Og væksten har været enorm: Fra 2005 til 2015 blev eksporten fordoblet. Det er regeringens og DI’s medlemsvirksomheders ambition, at vi igen skal fordoble eksporten inden 2025 og dermed runde 200 mia. kr. Men det kræver, at virksomhederne har de rigtige vilkår – herunder bedre adgang til udenlandsk arbejdskraft.

Det stiller vi skarpt på til Sundhedsindustriens Dag, hvor også statsminister Lars Løkke Rasmussen præsenterer sine visioner for sundhedsområdet.

Pressen inviteres til:
Sundhedsindustriens Dag
Onsdag den 12. september 2018, kl. 8.30-12.30
Industriens Hus, H.C. Andersens Boulevard 18, 1787 København V

På dagen deltager en lang række repræsentanter fra branchens mange innovative virksomheder. De kommer bl.a. for at diskutere de mange muligheder og udfordringer, teknologi skaber for sundhedsindustrien: Digitale terapier, adaptive learning, sundhedsdata m.m.

Fra politisk side deltager, foruden statsminister Lars Løkke Rasmussen, sundhedsminister Ellen Trane Nørby (V) og sundhedsordfører Flemming Møller Mortensen (S).

Se det fulde program her

For yderligere oplysninger og for tilmelding kontakt venligst pressekoordinator Jonas Forup Stubkjær, jofs@di.dk, +45 2830 1544.

DI: Byrdelettelser for milliarder gavner erhvervslivet8.2.2019 08:24:08Pressemeddelelse

Regeringen har i dag offentliggjort sit udspil ”Mindre bureaukrati – mere vækst”, som skal lette byrder og bøvl for virksomhederne med i alt 2,6 mia. kr. fordelt på 42 initiativer. Udspillet indeholder mange elementer, som vækker glæde i DI. Udspillet består af tre dele: Bedre digitalisering, mere digitalisering samt enkle og effektive regler. - Vi er rigtig glade for udspillet. Det indeholder flere forslag, som vi længe har arbejdet for. Der er mange konkrete forslag, som regeringen vil kunne sætte i værk med det samme. Samtidig er der en lang række forslag til i alt cirka 1,3 mia. kr., som skal forhandles på Christiansborg, siger Kent Damsgaard, direktør i DI. DI opfordrer derfor til et bredt samarbejde på tværs af de politiske partier om at lette byrderne for erhvervslivet. - Ledere og medarbejdere i især mindre virksomheder knokler dagligt for at få forretningen til at udvikle sig og dermed skabe vækst og arbejdspladser. Derfor er der næppe noget mere frustrerende at bruge tiden på

H.K.H. Kronprinsen står i spidsen for danske og grønlandske virksomheder på international minekonference7.2.2019 17:00:00Pressemeddelelse

Hans Kongelige Højhed Kronprinsen tager i starten af marts sammen med mere end 30 danske og grønlandske virksomheder, energi-, forsynings- og klimaminister Lars Chr. Lilleholt, Dansk Industri (DI), Grønlands Erhverv og Generalkonsulatet i Toronto til verdens største minekonference i Canada. Det er første gang, at Kongehuset deltager i et erhvervsfremstød målrettet investeringer i Grønland.

DI: Det grønne vækstteam rammer plet31.1.2019 09:30:00Pressemeddelelse

De ti anbefalinger fra regeringens vækstteam for grøn energi- og miljøteknologi kan være med til at give et tiltrængt løft af eksporten. DI opfordrer regeringen til hurtigst muligt at følge op på anbefalingerne og præsentere en egentlig vækstplan. Vækstteamet for grøn energi- og miljøteknologi har haft til opgave at komme med anbefalinger til regeringen om, hvordan virksomhederne, som producerer grøn energi- og miljøteknologi, kan vokse i en tid med hård international konkurrence og stigende digitalisering. Anbefalingerne blev i dag præsenteret for regeringen. Og vækstteamet fokuserer på, hvordan man kan bruge de data, som forsyningsselskaberne har om danskernes forbrug af el, vand og varme, til at skabe nye grønne produkter, services og løsninger. - Danmark er i dag helt i front inden for digitalisering. Men vi har kun udtømt en brøkdel af mulighederne. Det er helt rigtigt set af vækstteamet, at vi skal i gang med at finde den næste generation af løsninger, siger Tine Roed, direktør i