Sund livsstil handler ikke udelukkende om kost og motion

Kosten og motionen er naturligvis afgørende faktorer, når talen falder på sund livsstil. Det er de to vigtigste, men søvn spiller også en afgørende rolle.

Derudover er den mentale sundhed også en vigtig del af den sunde livsstil. Sund livsstil er således alt lige fra hjemmetræning over sunde snacks til plantebaseret kost.

Sund livsstil og fire veje der alle fører derhen, kan du læse om herunder.

Kosten er det allervigtigste for en sund livsstil, men kan ikke stå alene

Det du stopper ind i kroppen, i form af mad, snaks og drikkelse har meget stor betydning for dit velbefindende. Cola og pølser med vingummibamser til dessert har ikke noget med sund livsstil at gøre. Tvært imod er vi her ovre i total fornægtelse.

Sund kost består af mange økologiske grønsager. Kød er ikke nødvendigt og kan i lige mål erstattes med eksempelvis kikærter. Oksekød og kikærter indeholder lige mange proteiner, så hvis det var proteinerne du var bange for at tabe, så er det ikke dem du skal bekymre dig om. Stivelse har du heller ikke brug for. Stivelse er ofte det vi tilfører maden for at føle os rigtigt mætte. Kartofler, ris, pasta og hvidt brød er stivelse. Stivelse omdannes til sukker arter og lagres i kroppen som usundt fedt. Spis dig i stedet mæt i et varieret udvalg af økologiske grønsager.

Motion er også meget vigtig for en sund livsstil

At få rørt kroppen er vigtigt for den sunde livsstil. Nøjes du med bare at spise sundt, uden at motionere, er du kun gået det halve af vejen. Motion betyder ikke fire timer i højt tempo på en kondicykel. Det betyder et par daglige gåture, eller en cykeltur, eller en svømmetur i havet. Det vigtige ved motion er at du gør det hver dag. Sund livsstil er kombinationen af gode vaner hver dag. God kost og en form for motion, hver eneste dag.

Søvnen har langt større betydning end du er klar over

At få sin nattesøvn er meget mere vigtigt end vi egentlig går og tror. Søvnen er der hvor både krop og sind bliver helet og gjort klar til næste dags strabadser. Afbrudt søvn, eller for lidt søvn gør os trætte og sætter både krop og sind i underskud.

Skab gode rammer for din søvn. Spis godt og dyrk lidt motion, er de to nemmeste parametre at skrue på, i forhold til søvnen. Et godt sted at sove er også vigtigt. Sørg for at din seng står et sted uden rod, forstyrrende lys og at madrassen er god og passer til dig.

Mental sundhed og bæredygtige tanker

Sund livsstil handler også om mental sundhed. Mental sundhed begynder og slutter samme sted. Det du spiser skal du kunne spise med god samvittighed. Er din samvittighed ikke i orden, så er din mentale sundhed ikke i orden. Køre du en kort afstand i bil, i stedet for at tage cyklen, så er din samvittighed heller ikke i orden. Implementer en bæredygtig tankegang i hele din hverdag og giv derved dig selv god samvittighed.

Information om Escalate ApS

Escalate ApS
Skudehavnsvej 5
2150 Nordhavn

Følg pressemeddelelser fra Escalate ApS

Flere pressemeddelelser fra Escalate ApS

Hvorfor er det en god idé at få renset sine tæpper?21.5.2022 20:00:00 CEST | Nyhed

I de seneste par år har flere og flere valgt at få tæpper hjemme i stuen. Et moderne, æstetisk og sommetider også praktisk valg. Dog er der også en del vedligehold forbundet med tæpper - både for udseendets skyld men også med henblik på hygiejne og allergier. I tæpper samler sig nemlig støv og andre usundheder, som du bør få fjernet. Derudover risikerer tæpper også at få pletter og plamager. Disse kan heldigvis - i langt de fleste tilfælde - også fjernes!

Første gang hos en kosmetisk klinik?21.5.2022 20:00:00 CEST | Nyhed

Bare rolig! For mange kan det være en smule grænseoverskridende at skulle lade et andet menneske tage sig af ens udseende, specielt hvis det er første gang. En kosmetolog kan plukke og forme dine øjenbryn, fjerne kropsbehåring, samt give dig forskellige krops- og ansigtsbehandlinger, når det gælder de mindre behandlinger. Efter første oplevelse finder mange det stærkt vanedannende at skulle besøge kosmetologen i ny og næ. Det skyldtes, at de uddannedes resultater overrasker – ikke på grund af, at de ikke burde være dygtige i deres arbejde, men fordi at mange mænd og kvinder føler sig direkte overraskende smukke, efter et besøg hos deres foretrukne kosmetolog.