Succesfuld start i Aalborg: Salling Rooftop har rundet 100.000 besøgende
Siden Salling den 24. august slog dørene op for sit 1.400 kvm nye, store byrum på toppen af stormagasinet i Aalborg har mere end 100.000 lagt vejen forbi tagterrassen.
- Vi er overvældede over den store interesse og de mere end 100.000 besøgende på så kort tid. Vi er meget taknemmelige for den store opbakning, og det er en stor glæde at kunne give gode oplevelser til byens borgere og gæster, siger Anja Kibsgaard, der er stormagasinchef i Salling Aalborg.
Byens bedste udsigt trækker gæster til
De besøgende på Salling Rooftop kan blandt andet nyde panoramaudsigt over både by og fjord, et væksthus med café og bar, afslappende loungeområder og ikke mindst en skywalk i over 30 meters højde. Men det er bestemt én ting, der trækker gæster på toppen af stormagasinet.
- Udsigten over byen er fantastisk, og det er med til at tiltrække gæster. På Salling Rooftop kan vores gæster se byen på en ny måde, og samtidig er der plads til at slå sig ned og nyde omgivelserne med venner, familie eller kollegaer, siger Anja Kibsgaard, inden hun fortsætter:
- Vi kan også se, at der er mange besøgende, når vi har mindre koncerter, besøg af DJ og andre events. Gæsterne kommer for at få en anderledes oplevelse og et pusterum fra den travle hverdag. Vores ambition er, at Salling Rooftop skal bidrage med oplevelser hele året rundt, siger Anja Kibsgaard.
Siden åbningen har de besøgende på tagterrassen oplevet alt fra popkoncert med det nordjyske band Sundays til live jazz og Det Jyske Musikkonservatorium. Ligeledes har hver fredag budt på DJ og fredagsdrinks.
- - - -
Fakta om Salling Rooftop
- Der er plads til 500 gæster ad gangen
- Projektet har kostet ca. 30 mio. kr. at opføre
- Stormagasinet holder øje med besøgstallet via tællere ved indgangene
- Det er gratis at besøge tagterrassen, som har åbent i samme tidsrum som resten af stormagasinet
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Paris 2024: Store danske virksomheder og topatleter: "Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene!"17.4.2024 13:15:09 CEST | Pressemeddelelse
Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite. Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.
Hæder til Salling Group og ØGO i anerkendt bæredygtighedsundersøgelse8.3.2024 14:10:00 CET | Pressemeddelelse
Salling Group er bedst i sin kategori, mens Nettos varemærke ØGO stryger ind i en samlet top fire i årets Sustainable Brand Index Award™.
Salling Group sætter kurs mod grønnere varetransport4.3.2024 13:52:37 CET | Pressemeddelelse
Transport af varer til Netto, føtex og Bilka skal senest med udgangen af 2040 ske uden fossile brændstoffer. Det vil årligt reducere CO2e-udledningen med knap 50.000 ton, og allerede nu beder Salling Group vognmændene sætte mål for reduktioner.
Nyt samarbejde skal forebygge stroke i danskernes hverdag28.2.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse
Alt for mange danskere rammes hvert år af stroke, og derfor vil Hjernesagen sammen med Salling Group og Salling Fondene over de kommende år bringe hjernesundhed og forebyggelse af stroke længst muligt ud til danskerne. Det sker ved at tilbyde nem og gratis blodtryksmåling i butikker landet over som del af et nyt, flerårigt strategisk samarbejde med ambition om at løfte danskernes generelle sundhedsniveau.
Salling Group lancerer omfattende mental sundhedsprogram19.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Hver tredje kvinde og hver femte mand i alderen 16-24 år har dårligt mentalt helbred og op mod halvdelen af de erhvervsaktive har søvnbesvær. Med 44.000 kollegaer i Danmark påvirker det også hverdagen i Salling Group, som derfor nu lancerer en indsats, der skal understøtte den mentale sundhed. Virksomheden indgår samtidig i et nyt historiske partnerskab.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum