Succesfuld start i Aalborg: Salling Rooftop har rundet 100.000 besøgende

Aalborg har taget kærligt imod Salling Rooftop. Siden åbningen i slutningen af august har mere end 100.000 taget turen på toppen af byen for at besøge den nye, spektakulære attraktion. Besøgstallet overgår stormagasinchefens forventninger.

Siden Salling den 24. august slog dørene op for sit 1.400 kvm nye, store byrum på toppen af stormagasinet i Aalborg har mere end 100.000 lagt vejen forbi tagterrassen.

- Vi er overvældede over den store interesse og de mere end 100.000 besøgende på så kort tid. Vi er meget taknemmelige for den store opbakning, og det er en stor glæde at kunne give gode oplevelser til byens borgere og gæster, siger Anja Kibsgaard, der er stormagasinchef i Salling Aalborg.

Byens bedste udsigt trækker gæster til
De besøgende på Salling Rooftop kan blandt andet nyde panoramaudsigt over både by og fjord, et væksthus med café og bar, afslappende loungeområder og ikke mindst en skywalk i over 30 meters højde. Men det er bestemt én ting, der trækker gæster på toppen af stormagasinet.

- Udsigten over byen er fantastisk, og det er med til at tiltrække gæster. På Salling Rooftop kan vores gæster se byen på en ny måde, og samtidig er der plads til at slå sig ned og nyde omgivelserne med venner, familie eller kollegaer, siger Anja Kibsgaard, inden hun fortsætter:

- Vi kan også se, at der er mange besøgende, når vi har mindre koncerter, besøg af DJ og andre events. Gæsterne kommer for at få en anderledes oplevelse og et pusterum fra den travle hverdag. Vores ambition er, at Salling Rooftop skal bidrage med oplevelser hele året rundt, siger Anja Kibsgaard.

Siden åbningen har de besøgende på tagterrassen oplevet alt fra popkoncert med det nordjyske band Sundays til live jazz og Det Jyske Musikkonservatorium. Ligeledes har hver fredag budt på DJ og fredagsdrinks.

- - - -

Fakta om Salling Rooftop

- Der er plads til 500 gæster ad gangen
- Projektet har kostet ca. 30 mio. kr. at opføre
- Stormagasinet holder øje med besøgstallet via tællere ved indgangene
- Det er gratis at besøge tagterrassen, som har åbent i samme tidsrum som resten af stormagasinet

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling og Wupti arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Flere end 50.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen, Sverige og Danmark servicerer hver uge 11 millioner kunder.

Fordi vi er 100 % ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 850 mio. kr. til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.