Styr på forsikringerne giver tryghed

Har du tjekket dine forsikringer i dag? Selvfølgelig har du ikke det. Forsikringer skal bare være på plads, og skal ikke kræve for meget energi og hjerneaktivitet i hverdagen. De skal fungere som et sikkerhedsnet og en – ja, forsikring. En tryg forvisning om, at du er dækket, hvis uheldet er ude. Derfor bruger de færreste af os tiden på at gennemgå vores forsikringer, når vi først har tegnet dem.

Faktisk er det de færreste som overhovedet skænker forsikringer en tanke – indtil de får brug for dem. Og her kan der desværre godt være ubehagelige overraskelser i vente. For mange indser for sent, at de ikke er så godt dækkede som de troede.

Er du og dit forsikringsselskab et godt match?

Hvis du mod al forventning skulle beslutte dig for at gå din forsikring efter i sømmene, så er der mange ting at tage fat på. For eksempel er det en god idé at være realistisk omkring, om din forsikring overhovedet passer til dig. En anden god idé er at sammenligne forsikringsselskaberne og deres policer for at tage et kig på, hvor du får mest for pengene – blandt andet på selectforsikring.

Mange betaler for eksempel cykelforsikringer i dyre domme, men har samtidig en så høj selvrisiko at det egentlig ikke kan betale sig overhovedet at forsikre cyklen. Eller de har forsikret den, men mangler bevis på, at den var låst med en forsikringsgodkendt lås, hvis den bliver stjålet. Og så er man lige vidt på cykelfronten.

Hvordan dækker din rejseforsikring under corona?

Rejseforsikringer kan hurtigt koste spidsen af det fly, du rejser på ferie i. Særligt hvis du dobbeltforsikrer dig uden grund. Et populært tiltag blandt flyselskaber er nemlig afbestillingsforsikring, som på papiret lyder som en strålende aftale. Men inden en sådan tilkøbes, er det altid en god idé at tjekke egen rejseforsikring først – det kan nemlig være den dækker præcis det samme.

Desuden har pandemien, som ingen har lyst til at tænke på længere, også stor indflydelse på dine forsikringsrettigheder. Hvis du vælger at rejse til et land, hvor al indrejse frarådes, kan du nemlig risikere at stå svagere, hvis du skulle blive smittet. Du ligger så at sige som du har redt.

Smitte og isolation i udlandet kan derfor risikere at blive på egen regning, ligesom hjemtransport i isolation kan blive en dyr fornøjelse.

Er det tid til en ny forsikring?

Ovenstående er selvfølgelig blot et par eksempler på mulige uoverensstemmelser mellem dig og dit forsikringsselskab. Hvis du finder ud af, at det er på tide at jeres veje skilles, så er mulighederne for nye forsikringer lige om hjørnet.

Det kan nemlig sagtens være, at andre forsikringsselskaber matcher dit behov og din pengepung langt bedre. Ligeledes kan der være forskel på brugervenlighed og kundeservice, og det kan også være en vigtig faktor i valg af selskab.

Det vigtigste i dit valg af forsikringsselskab er dog, at du føler dig tryg. For forhåbentlig får du aldrig brug for dem – men hvis du gør, skal de være der for dig.

Din Tekstforfatter består af over 90 tekstforfattere. Vi har alle alle forskellige baggrunde, interesser og kompetencer på tværs af alder, køn og etnicitet. Alt dette giver os en særlig diversitet, som afspejles i det arbejde vi udfører. Det er grunden til at vi kan levere passionerede, målrettede og lidenskabelige tekster.

Lyngby-psykolog vægtes relation og tryghed i hvert et samtaleforløb17.11.2021 14:28:58 CET | Pressemeddelelse

Julie Aasbjerg Andersen er indehaver af Mentalt Overskud, der er en moderne og fleksibel psykologpraksis, hvor du kan booke både fysiske og virtuelle sessioner samt walk-and-talks. For mange mennesker kan det være en stor udfordring at kontakte en psykolog med henblik på at få hjælp. Hos Mentalt Overskud fokuseres der på at skabe tryghed hos ethvert menneske – ung som voksen - fra den indledende konsultation og hele vejen igennem det personlige forløb.

Familievirksomheden Ugleunger har stor succes med salg af uldtøj online16.11.2021 20:00:00 CET | Pressemeddelelse

Ugleunger.dk er ikke bare endnu en online forhandler af børnetøj på nettet. Den familiedrevne webshop skiller sig ud fra mængden ved at føre et nichepræget udvalg af uldtøj til både mor, far og barn. Siden webshoppen gik i luften tilbage i 2013, har rigtig mange – faktisk hele 50.000 – kunder været igennem systemet. Og tilfredsheden blandt de over 50.000 kunder er høj – på Trustpilot har webshoppen opnået en score på 4,3 ud af 5 stjerner.