Studie: Spotify er Danmarks Bedste Musikstreamingtjeneste

I et nyt studie udført af Wallet Form Comparison Service, er Spotify’s musikstreamingtjeneste vurderet til at være Danmarks bedste musikstreamingtjeneste, baseret på pris, indhold, kunde tilfredshed og andre faktorer. På den modsatte side finder man Google Play Music, som på trods af deres næsten identiske prisniveay ikke lader til at få ret meget gennemtrængskraft i Danmark.

Spotify fører stadigvæk

Danskerne nyder at streame musik og 90% af alle danskere har brugt musikstreamningtjenester, som er mindst en af disse. En gennemsnitlig lytter burger mere end 11 timers streaming om ugen.

Selvom 66% af alle danskere påstår de burger YouTube som en gratis streamingtjeneste, så påstår 38% at de vælger Spotify. Det gør Spotify den mest brugte musiktjeneste, som man skal betale for, i Danmark.

Et nyt studie organiseret af WalletForm, som er en selvstændig sammenligningsservice, konkluderer at den svenske musikstreamning-gigant, Spotify, stadig er den bedste og det mest populære valg i Danmark.

Spotify, sammenlignet med andre tjenester, fortsætter med at være i spidsen. Spotify tilbyder en bred vifte af musik  med afspilningslister, der nemt kan tilpasses og den bedste brugeroplevelse. Når det kommer til priserne, tilbyder næsten alle udbydere det samme abonnement på 99 kr pr. måned, men Spotify er fortsat i spidsen på grund af funktioner, som kunderne elsker.

Sammenlignet med Apple Music, Tidal, Deezer og Google Play Music fortsætter Spotify med at være førende. Sammenligner man priserne hos mange af de andre udbydere på markedet er de næsten de samme som Spotify’s, hvilket betyder, at det er den bedste musikstreaming service når det kommer til funktioner og anvendelighed.

Brugeroplevelse er vejen frem

WalletForm undersøgte og sammenlignede de mest brugte musikstreamingtjenester i Danmark i forhold til forskellige parametre som: sortiment, priser, eksklusivitet, prøveperiode, integration med andre enheder osv. I resultatat stod det klart, at Apple Music og Spotify giver dig den største værdi til samme pris.

Men eksklusiviteten af de forskellige sange er også vigtig for nogle brugere, og det blev konkluderet under undersøgelsen, at eksklusivt indhold er, hvad der adskiller en udbyder fra alle de andre. Med hensyn til eksklusivitet er Tidal den udbyder, der leverer eksklusive albums, og er en fordel på markedet. Tidal er også til dem der synes kvaliteten af streamet musik er vigtig.  Tidal tilbyder HiFi-mulighed, hvilket har en højere pris. På trods af dette har Spotify stadig høj lydkvalitet og er stadig populær blandt folk.

Da Spotify har en perfekt kombineret kvantitet, kvalitet og brugeroplevelse, er de den klare vinder af undersøgelsen.

I sidste ende er det dine personlige behov, der er afgørende. F.eks., hvis du vil have et stort udvalg for små penge, er Google Play Music dit bedste valg. Hvis du leder efter den bedste lydkvalitet, er Tidal tjenesten for dig. Hvis du nyder at se musikvideoer i høj kvalitet, så er Apple Music eller YouTube, som du kan bruge gratis, gode muligheder for dig.

Læs hele historien om WalletForm.

God form og sund på budget 201918.4.2019 08:00:00 CESTPressemeddelelse

At være i form og sund er et af folks hovedprioriteter. På årsbasis bruges hundredvis af millioner euro på fitness medlemskort, der aldrig bruges. WalletForm har for nylig lavet en undersøgelse og undersøgt hvordan folk kan spare penge på dyre fitness medlemskaber og personlige trænere og stadig komme i form. Undersøgelsesresultaterne viser, at hvis du har den rette tilgang til det, kan du faktisk komme i form uden at bruge nogle penge.

Mest populære fritidsaktiviteter i Danmark og hvordan man får det bedste ud af det5.4.2019 09:00:00 CESTPressemeddelelse

Da arbejds- og fritidsbalancen i livet er en af de vigtigste ting i danskernes liv, har WalletForm for nylig lavet en undersøgelse og undersøgt hvordan danskerne vælger at tilbringe deres fritid, og hvad der er deres yndlingsaktiviteter. Studieresultaterne viser, at digital underholdning er noget, 95% af danskerne vælger at bruge deres fritid på digital underholdning. WalletForm har også undersøgt, hvordan man vælger den bedste streaming tjeneste baseret på dine præferencer.

Faldende antal kvindelige ledere i Danmark2.4.2019 08:00:00 CESTPressemeddelelse

Da ligestilling på arbejdsmarkedet fortsat er et af de mest diskuterede emner, har WalletForm for nylig lavet en undersøgelse og undersøgt andelen af kvindelige ledere i Danmark sammenlignet med andre vestlige lande i Europa. Undersøgelsesresultaterne viser, at Danmark ligger på 16. pladsen blandt 18 undersøgte lande og har kun 27 procent kvindelige ledere i ansættelse. I forhold til 2007 er antallet faldet med 1,2 procent.