Studerende skal hjælpe Coop med at blive endnu mere kundeorienterede

Coop er dette års case virksomhed i CBS Case Competition Invitational.Over de næste tre dage skal studerende fra Danmark og Europa give deres bud på hvordan Coop, via en femårig forretningsplan, succesfuldt engagerer den unge generation og øger omsætningen med fem procent. Forretningsplanen skal udarbejdes i overensstemmelse med Coops værdier, hvor økonomisk bæredygtige løsninger skal kombineres med ansvarlighed.

CBS Case Competition Invitational er en konkurrence for talentfulde studerende fra topuniversiteter i Europa, og afholdes i år for 17. år i træk. 12 talentfulde hold fra topuniversiteter i Europa og Danmark er i år inviteret til den eksklusive konkurrence. I konkurrencen får de studerende en unik mulighed for at bringe deres faglighed i spil, som vil blive brugbart i både fremtidige studier samt karriere. Til gengæld for deltagernes problemløsning stiller virksomheden, ressourcer, indsigt og data til rådighed.

I dommerpanelet sidder blandt andet Coops adm. Direktør, Kræn Østergaard Nielsen, og ansvarlighedsdirektør i Coop, Signe D. Frese. De skal sammen med b.la. MF og Klimaordfører for Venstre, Tommy Ahlers, VP Corporate Affairs hos Carlsberg, Christian Wulff Søndergaard, og Chief Commercial Officer hos Ørsted, Martin Neubert, finde dette års vindergruppe i konkurrencen.

- I Coop kan vi altid gøre det bedre, og vi skal konstant udvikle os digitalt, ansvarligt og innovativt, for at være relevante og konkurrencedygtige i fremtiden. I denne bestræbelse er et af de områder vi ønsker at udvikle os på blandt andet at være endnu mere relevante og forbundne til de unge forbrugere i Danmark. Derfor er jeg glad for samarbejdet med CBS Case Competition, hvor de talentfulde unge vil bidrage med deres perspektiv på hvordan vi opbygger langvarige forhold til netop den unge generation, siger Kræn Østergaard Nielsen og fortsætter:

-Jeg glæder mig meget til at se hvad denne case competition kan bringe af kreative og innovative input, og jeg håber vi kan bidrage til udviklingen af de studerendes akademiske og faglige færdigheder. Jeg vil på forhånd takke de studerende for deres engagement i denne case competition og for at bringe deres perspektiv på, hvordan Coop kan blive endnu mere kundeorienterede, siger Kræn Østergaard Nielsen.

Ansvarlighedsdirektør i Coop, Signe D. Frese, ser også frem til konkurrencen og udtaler:

- Coops ansvarlighedsarbejde er kendetegnet ved konkrete handlinger, der gør en reel forskel for danskerne, fællesskabet, klimaet og de fremtidige generationer. Derfor er det essentielt at de studerende tænker ansvarlighed ind i de løsninger de præsenterer for os. Jeg ser frem til tre intense dage med stor optimisme og nysgerrighed på, hvordan de talentfulde unge kan inspirere vores arbejde med nye ansvarlige og bæredygtige løsninger på casens problemstilling.

Coop ser frem til at modtage de studerendes bud på problemstillingen i case beskrivelsen, og håber på kvalificerede bud, der kan tages med i det videre arbejde for at blive endnu tættere forbundet til den unge generation. Vinderen kåres d. 5. marts, hvor finalen livestreames kl. 15.00 – 17.30 på CBS Case Competitions Facebook- og hjemmeside.

HR forretningspartner i Coop, Emil Muus Larsen tlf.: 5159 3163

Årets første danske jordbær i Irma i dag13.4.2021 06:45:00 CEST | Pressemeddelelse

En sand forårsbebuder er fra i dag i de første butikker: Danske jordbær. Mængderne er meget små, så kunderne vil kun i udvalgte Irma butikker kunne købe årets første danske jordbær. Det er gartneriet Hunsballe Grønt ved Skælskør, der igen i år er først med jordbær. De er dyrket i et moderne væksthus, der er specielt konstrueret til jordbær-produktion med ekstra store vinduer, der giver mulighed for ekstra meget lys til planterne. I denne uge er det kun udvalgte Irma butikker, der får de nye jordbær. Men allerede i næste uge kommer der større mængder og om ca. 14 dage forventes, at produktionen er så stor, at der er jordbær i alle Coops godt 1000 butikker. De første danske jordbær sælges for 36 kr. pr. bakke med 250 gram. Der vil i dag være omkring 250 bakker fordelt på 10 forskellige butikker: Codanhus Ndr. Fasanvej Platan Roskilde Søborg Nørreport Hillerød Østerport Ordrup Hørsholm Hunsballe Grønt er en familiedrevet virksomhed med over 50 års erfaring i produktion af jordbær og grønt

I år varer nytår lige til påske29.3.2021 10:35:00 CEST | Pressemeddelelse