Coop Danmark A/S

Studerende skal hjælpe Coop med at blive endnu mere kundeorienterede

Del
Coop er dette års case virksomhed i CBS Case Competition Invitational.Over de næste tre dage skal studerende fra Danmark og Europa give deres bud på hvordan Coop, via en femårig forretningsplan, succesfuldt engagerer den unge generation og øger omsætningen med fem procent. Forretningsplanen skal udarbejdes i overensstemmelse med Coops værdier, hvor økonomisk bæredygtige løsninger skal kombineres med ansvarlighed.

CBS Case Competition Invitational er en konkurrence for talentfulde studerende fra topuniversiteter i Europa, og afholdes i år for 17. år i træk. 12 talentfulde hold fra topuniversiteter i Europa og Danmark er i år inviteret til den eksklusive konkurrence. I konkurrencen får de studerende en unik mulighed for at bringe deres faglighed i spil, som vil blive brugbart i både fremtidige studier samt karriere. Til gengæld for deltagernes problemløsning stiller virksomheden, ressourcer, indsigt og data til rådighed.

I dommerpanelet sidder blandt andet Coops adm. Direktør, Kræn Østergaard Nielsen, og ansvarlighedsdirektør i Coop, Signe D. Frese. De skal sammen med b.la. MF og Klimaordfører for Venstre, Tommy Ahlers, VP Corporate Affairs hos Carlsberg, Christian Wulff Søndergaard, og Chief Commercial Officer hos Ørsted, Martin Neubert, finde dette års vindergruppe i konkurrencen.

- I Coop kan vi altid gøre det bedre, og vi skal konstant udvikle os digitalt, ansvarligt og innovativt, for at være relevante og konkurrencedygtige i fremtiden. I denne bestræbelse er et af de områder vi ønsker at udvikle os på blandt andet at være endnu mere relevante og forbundne til de unge forbrugere i Danmark. Derfor er jeg glad for samarbejdet med CBS Case Competition, hvor de talentfulde unge vil bidrage med deres perspektiv på hvordan vi opbygger langvarige forhold til netop den unge generation, siger Kræn Østergaard Nielsen og fortsætter:

-Jeg glæder mig meget til at se hvad denne case competition kan bringe af kreative og innovative input, og jeg håber vi kan bidrage til udviklingen af de studerendes akademiske og faglige færdigheder. Jeg vil på forhånd takke de studerende for deres engagement i denne case competition og for at bringe deres perspektiv på, hvordan Coop kan blive endnu mere kundeorienterede, siger Kræn Østergaard Nielsen.

Ansvarlighedsdirektør i Coop, Signe D. Frese, ser også frem til konkurrencen og udtaler:

- Coops ansvarlighedsarbejde er kendetegnet ved konkrete handlinger, der gør en reel forskel for danskerne, fællesskabet, klimaet og de fremtidige generationer. Derfor er det essentielt at de studerende tænker ansvarlighed ind i de løsninger de præsenterer for os. Jeg ser frem til tre intense dage med stor optimisme og nysgerrighed på, hvordan de talentfulde unge kan inspirere vores arbejde med nye ansvarlige og bæredygtige løsninger på casens problemstilling.

Coop ser frem til at modtage de studerendes bud på problemstillingen i case beskrivelsen, og håber på kvalificerede bud, der kan tages med i det videre arbejde for at blive endnu tættere forbundet til den unge generation. Vinderen kåres d. 5. marts, hvor finalen livestreames kl. 15.00 – 17.30 på CBS Case Competitions Facebook- og hjemmeside.

Kontakter

HR forretningspartner i Coop, Emil Muus Larsen tlf.: 5159 3163

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Vinderne af Produktprisen og Irma-Prisen 2025 er fundet4.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Sol over Gudhjem har, sammen med Kvickly og SuperBrugsen, igen sat dansk madiværksætteri i centrum med kåringen af vinderne i Produktprisen og den nye Irma-Prisen 2025, hvor vinderen nu kan se frem til at indgå i Irma-vareserien. Den spændende finale fandt sted på Coops hovedkontor i Albertslund, hvor lokale producenter med fokus på innovation, kvalitet og smag inden for kategorierne MAD, DRIKKE, KONFEKTURE og INNOVATION blev hyldet.

Invitation til pressen: Finalen i produktprisen og Irma-prisen på Coops hovedkontor i Albertslund28.8.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Den 3. september skal fem kyndige dommere finde dette års vindere af Produktprisen samt en vinder af den nye Irma-pris, som afholdes i samarbejde mellem Danmarks største kokkekonkurrence, Sol over Gudhjem og Kvickly og SuperBrugsen. For 12. år i træk kårer vi landets bedste, lokale produkter fra knap 100 passionerede gastronomer i kategorierne Mad, Drikke og Konfekture, samt årets innovative produkt, der hylder produkter med et fremtidigt potentiale. Et ekspertpanel bestående af nogle af Danmarks mest anerkendte kokke og fagfolk vil smage og vurdere alle tilmeldte produkter ud fra kvalitet, innovation og lokal historie. Hundredvis af produkter er smagt, og dommerne har nu udvalgt tre produkter i hver kategori, som nu skal dyste om titlen som vinder af Produktprisen 2025 på scenen på Coop Danmarks hovedkontor i Albertslund. Et nyt ben i Produktprisen: Irma-prisen Som noget nyt i år, er det nu også muligt at vinde Irma prisen. Vinderen af denne pris får mulighed for at få en plads på hyl

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye