StressAlliancen afholder topmøde på fredag 27.10.17 i København om at have overskud - hele livet.

StressAlliancen afholder Topmøde fredag d. 27 oktober 2017, hvor 80 topledere, eksperter, fagligt personale og praktikere samles for at se fremad i stressdebatten, fokusere på konkrete handlinger og skabe momentum til bevægelsen: Overskud. Hele Livet. Konferencen finder sted kl. 12-16.15 hos brancheorganisationen Forsikring & Pension i Hellerup. Se vedhæftede program og indbydelse med mulighed for tilmelding.

Fokus på den konkrete pris og et fælles sprog for stress

Ved StressAlliancens Topmøde er der fokus på de handlinger, der er med til at skabe overskud og det underskud, der giver røde tal på bundlinjen.

Derfor præsenterer StressAlliancen og Falck Healthcare StressBeregneren, der kan hjælpe virksomheder og organisationer med at konkretisere de omfattende økonomiske gevinster, der ligger i at undgå, at medarbejdere sygemeldes med stress.

Samtidig løftes sløret for StressAlliancens definition af stress. Definitionen skaber et fælles sprog om stress og er udviklet i samarbejde med ledende eksperter, forskere, virksomheder og andre på området.

Sidst men ikke mindst vil resultater fra StressAlliancens ungedag, Ung med Overskud, præsenteres. Til Ung med Overskud samles 50 unge, der ser nærmere på konkrete handlinger i skolen, der fjerner stress og skaber overskud.

Fakta:

11 milliarder kroner er prisen for stressrelateret sygefravær, udgifter til sundhedsvæsenet og tabt produktivitet (kilde: StressAlliancen)

435.000 danskere er hver dag i risikozonen for sygemelding (kilde: StressAlliancen)

WHO vurderer, at stress bliver en af de væsentligste kilder til sygdom i 2020 (kilde: DR)

Alliancen har udarbejdet en Visions- og Handlingsplan der ud fra visionen: 10 procent færre hvert år med stress, præsenterer 15 handlinger som politikere og arbejdspladser kan anvende. (se mere på StressAlliancens hjemmeside)

StressAlliancens Topmøde

Hvor: Forsikring & Pension, Philip Heymans Alle 1, 2900 Hellerup

Hvornår: Fredag den 27. oktober kl. 12.00 – 16.15

Hvem: StressAlliancen er dannet af FOA, PenSam, Forsikring & Pension, HK, Psykiatrifonden, Hjerteforeningen og Nextstep by Bindslev for at skabe overskud og stoppe stress.

Citater: Claus Bindslev, sekretariatsleder og partner i StressAlliancen, cb@nextstep.one, tlf. 25 34 83 84

Koordinering: Malte Jansen, Programleder i StressAlliancen, mhj@nextstep.one, tlf. 28 91 35 37

Citater og baggrund: Allan Ahmad, konsulent i Forsikring & Pension, aah@forsikringogpension.dk, tlf. 41 91 90 66

Pressevagten hos Forsikring & Pension: tlf. 41 91 91 01

Partnerne bag StressAlliancen

HK, Forsikring og Pension, Hjerteforeningen, Psykiatrifonden, FOA og PenSam har dannet StressAlliancen i samarbejde med Next Step by Bindslev.

Formålet er at forebygge og bekæmpe stress I Danmark, så livs- og arbejdsglæden øges og arbejdsgivere og det offentlige opnår en milliardbesparelse ved, at formindske udgifter til stress.

F&P: Giv skattefradrag for klimasikring af private boliger18.4.2024 07:02:42 CEST | Pressemeddelelse

Klimaforandringernes voldsomme vejr har kostet danske boligejere oversvømmede boliger for milliarder. Nu foreslår F&P – forsikrings- og pensionsbranchen – at udvide bolig-job-ordningen til at gælde for forebyggende klimaforbedringer af private hjem. Forslaget er blot ét af mange i branchens netop offentliggjorte bud på en samlet plan for klimasikring på nationalt, kommunalt og privat niveau.