Strejke på Coop lagre slut

Medarbejderne på Coops lagre i henholdsvis Odense og Albertslund har genoptaget arbejdet. Det er sket henholdsvis søndag aften og mandag morgen.

På grund af en stor indsats fra medarbejdere i butikkerne i weekenden er der ingen forsinkelser på mandagens leveringer, og alt er igen normalt.

Genoptagelsen må ses som en accept af ledelsens ret til at påtale arbejdsforholdene.

Næstformanden i 3F Odense Transport har således også fremsendt en uforbeholden undskyldning til Coop.

Tilbage står bodafklaring i forbindelse med ulovlig arbejdsnedlæggelse samt overenskomstbrud.

”Det er glædeligt, at fornuften sejrer og, at fornuftige og gode kolleger på lagrene har genoptaget arbejdet. Samtidig er der grund til at takke de mange medarbejdere fra butikker og hovedkontor, som har arbejdet på lagrene og minimeret generne for vores kunder mest muligt,” siger adm. direktør Peter Høgsted.

Dermed kommer der igen varer som normalt til alle butikkerne i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Fakta og Irma.

Yderligere information:

Informationsdirektør Jens Juul Nielsen, 5159 4468

SuperBrugsen får ny kædedirektør8.11.2017 15:00pressemeddelelse

Formatdirektør Mikkel Banke Karlsson, SuperBrugsen, er udnævnt til konceptdirektør i Coop. Som hans afløser er udpeget Jesper K. Andersen, der i dag er formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen. Mikkel Banke Karlsson, 43 år, kommer til at spå i spidsen for udviklingen af butikskoncepter, der skal sikre størst mulig synergi i Coop. Han har været formatdirektør i SuperBrugsen siden 2016, og var før da salgs- og sortimentsdirektør for kæden. Jesper K. Andersen, 46 år, har været formatdirektør for Dagli´- og LokalBrugsen siden 2013, og har haft en lang karriere i Coop, som bl.a. salgschef i SuperBrugsen, salgsdirektør og varehusdirektør i Kvickly. En ny formatdirektør for Dagli´- og Lokalbrugsen ventes udpeget inden årsskiftet. Jesper K. Andersen og Mikkel Banke Karlsson begynder i deres nye funktion 1. januar 2018. Yderligere information: Mikkel Banke Karlsson, 5221 3612 Jesper K. Andersen, 5159 3605

Irma indleder partnerskab med Mødrehjælpen2.11.2017 12:32pressemeddelelse

Fremover går Irmas pantdonation ubeskåret til Mødrehjælpen, der har en helt særlig plads hos Irmas medlemmer. Derfor faldt valget på Mødrehjælpen og dens støtte til udsatte familier, da medlemmerne fik mandat til at vælge ny modtager af Irmas pantdonation. Alle familier kan komme i en sårbar situation, men det er langt fra alle, der har nogen at række ud til, når krisen kradser eller tilværelsen slår knuder. Og det kan få alvorlige konsekvenser, hvis forældre ikke får hjælp til at komme på fode igen og dermed skabe en tryg ramme for deres børn. Derfor indgår Irma nu et nyt partnerskab med Mødrehjælpen, hvor blandt andet Irmas pantdonation fremover går til udsatte børn og familier. Alle børn fortjener en god barndom Samarbejdet mellem Irma og Mødrehjælpen sker efter, at Irmas medlemmer på Irmas madmesse i foråret blev kunne vælge, hvilken organisation pantdonationen skal støtte. Valget faldt på Mødrehjælpen, der med donationen giver flere forældre mulighed for at skabe en tryg ramme o